Problem med Giilera Stalker

Hej. Jag är helt ny här på forumet, och jag är verkligen inte bra på motorer överhuvudtaget. Så om lösning på nedanstående problem finns, var vänlig och förklara i nybörjar-nivån

Jag har haft min Gilera Stalker-10 i ett och ett halvt år, den har gått ~200 mil och är i princip kärringkörd.
    Har aldrig trimmat, eller tweakat något så allt är i original form.
    Nu är det så att när jag körde ~35 i en uppförsbacke, så helt plötsligt så... Lät motorn väldigt ihåligt, och arbetet på motorn lät förfärligt, och desto mer jag gasade, desto sämre gick mopeden. Så i den uppförsbacken kunde jag köra 5-10Km/h utan att något lät konstigt, men över det så gick det inte. Jag lyckades mig ta upp för backen och ställa mig på ett lämpligt ställe och jag ringde efter min farbror för lastbilstransport hem, för jag vågade inte fortsätta till min destination, på grund av jag var "emellan" två väldigt tungt trafikerade vägar.
    Iallafall, så lämnade jag in den igår, och dom ringde mig idag och sa att mopeden går precis som vanligt, och 700:- för och KOLLA på den, har jag inte råd med.
    Så ganska nyss åkte jag och hämtade den, den funkade precis som vanligt, testade och tomgångs-gasa den när den var på stödet, och det lät som vanligt.
    Och jag körde i en ganska brant lång backe, inga problem alls.

Så, vad kan nu detta vara för problem!?

Gilera Stalker EU45- Klass 1, köpt på EM Scooters

Men borde inte det isåfall hållt på ända tills jag eller service-gubbarna hade fixat det?

Robbans avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Kan ju vara att mopeden har förlitet munstycke. Vi sålde en helt ny nrg på jobbet som tydligen hade ett förlitet munstycke och olja saknades i transmissionen.

Kan inte vara så, isåfall hade jag märkt det tidigare

Inga mer tips?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in