Sidan 3 av 14 Första 1234513 ... Sista

Ämne: Tips & Trix

  1. #61
    Citat Ursprungligen postat av Rille Visa inlägg
    Höjningssats= större spann på balanspunkten, mkt skönare i mina ögon.



    Dem som väger minst, brukar oftast vara smidigare/lättare när man ska lära sig.
    de är smart.. skulle haft en kg lista på lite mopeder
    It's gonna be legendary!

  2. #62

  3. #63
    Tjena tjena.

    setup:

    Neos 01
    polini 70cc
    21mm fögge
    hebo variator
    leovince tt
    vikter vet ej.
    iaf gasres

    12:a finns

    Menmen har svårt med ringar och undrar om ni har nå bra tipps och ge tack på förhand!

  4. #64
    Eze_08s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Haninge,136!
    Inlägg
    338
    köp mer trim så kommer du kunna ringar sen

  5. #65
    Citat Ursprungligen postat av Eze_08 Visa inlägg
    köp mer trim så kommer du kunna ringar sen
    det hjälper inte

  6. #66
    Eze_08s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Haninge,136!
    Inlägg
    338
    haha du har ju inte testat juh XD

  7. #67

  8. #68

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Kungälv & GBG(frölunda)
    Inlägg
    33
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    hahah!

    Det är sant, hjälpte inte med midrace setup på min blarre, skaffade hypersetup och vipps så satt cirklarna
    ah!!



    fast nää...
    Leovince RR SÄlJES!! passar luidix modellerna, PMA DIRR

    Tidigare namn på moppenet: AeroxRissel

  9. #69
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Någon som stuntat med olika moppar och skulle kunna berätta hur bra beta arks är att stunta med?

  10. #70
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Någon som förklarar hur man stegrar med en cross moppe? för det blir ju jobbigt om man ska börja växla osv..

    Och så har jag hört att man kan stegra med dragen plugg, Jag kan bara få "kopplings" res..

    Tacksam för svar

  11. #71

  12. #72
    jag har en aerox 02 bort dragen v ring kapad bildrör och undrar om någon kan säga en bra setup inte för dyr men duglig för att kunna få upp den lätt på bak hjulet

  13. #73
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av oseeeroxx Visa inlägg
    jag har en aerox 02 bort dragen v ring kapad bildrör och undrar om någon kan säga en bra setup inte för dyr men duglig för att kunna få upp den lätt på bak hjulet
    Polini 70cc Corsa har jag sett flera st stunta med, finns andra 70cc sport cyllar som funkar bra också, ZX rör 19mm fögge?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  14. #74
    vilket rör tror ni skulle funka bra till stunt till min polini sport? ZXet har jag tröttnat på lite och vill se vad mer det finns att välja mellan som har ett bra drag
    Laser XPro: http://twostroke.se/product.asp?product=7617
    Doppler S3R: http://www.twostroke.se/product.asp?product=19284
    MHR Replica: http://www.twostroke.se/product.asp?product=13253
    Stage6 Pro: http://www.twostroke.se/product.asp?product=7630
    Yasuni Z: http://www.twostroke.se/product.asp?product=7644
    Yasuni R: http://www.twostroke.se/product.asp?product=7642
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  15. #75
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Jag hade ett XPRO förut till Speedfighten, tar jävligt lång tid innan den drar iväg
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  16. #76
    Eze_08s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Haninge,136!
    Inlägg
    338
    Doppler s3r är schyssta genom hela registret!

  17. #77
    trevligt hur är mhr replican?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  18. #78
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Den går hårt, för plånboken
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  19. #79
    Om jag köper ett nytt rör så köper jag begagnat
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  20. #80
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    något tips för att inte stegra över med crossen? någon som har typ eller vet någon guide hur man gör wheelie med cross då. Eller tips

  21. #81

  22. #82

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kode, kungälv
    Inlägg
    264
    stunta med en Derbi Gpr nude, Tips. vill inte byta ut något utseende mässigt på den. motor äh va fan, kan byta ut hela skiten o göra nya fästen för annan motor om det skulle vara så.

    min ända referens är en Ludix blaster med ZX rör med variatorbricka. gas res ftw. håller sig fint på bakan, man behöver inte ens rycka upp den bara gasa en gång släppa gasen o snabbt på med full gas så reser den sig o släpper man inte tebaka gasen slår den nog över (ej testat)

  23. #83

  24. #84
    Har en PGO Big Max, toppar mellan 50-60 km/h, ej trimmad, endast ostrypt. Har inte bytt någonting på den, då syrran är snut, inte värt att torska. Inte EU-moppe.
    Har kört i någon månad, fast har börjat kolla närmre på stunt och lite sånt nu. Söker tips på lite bra stunt eller trix jag kan lära mig. Och hur. Det enda jag har klarat av är att göra någon form utav burnout på gräsmattan, resulterade i ett stort hål, massa lera och förbannade föräldrar. Help?

  25. #85

  26. #86
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    Inte trimmad ? Jo.

    'Du kan ju försöka åka lite på bakhjulet / stoppies ?
    Blir nog svårt med en moppe med så dåligt ax och som är så tung!

  27. #87
    byt kopplingsfjädrar och plocka bort onödigt skit, du kan också testa byta vikter
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  28. #88

  29. #89
    Det var en pensionär som ägde moppen innan, ytterst tveksamt att han har trimmat den. Några tips på hur komma upp på bakhjulet lättast?

  30. #90

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Kungälv & GBG(frölunda)
    Inlägg
    33
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    fan tycker de blir så dålig balans när man kör med ena foten på tolvan o andra vi sidan. blir sjukt dålig balans åt sidorna,,, kanske bara ovan? inte kört så mycket så, mäst sittandes...
    så tyckte jag med i början men det blir bara lättare o lättare desto fler gånger du testar,,,, tycker till och med nu att det är lättare att köra med foten på 12an istället för sittandes,,,,
    Leovince RR SÄlJES!! passar luidix modellerna, PMA DIRR

    Tidigare namn på moppenet: AeroxRissel

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in