Sidan 8 av 14 Första ... 678910 ... Sista

Ämne: Tips & Trix

Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Så testade jag att göra några gånger med min senda den reste sig jävligt bra med mk thrower , 12/53 , men du måste som sagt peta i 2:an för att man kommer inte så långt på ettan , fast det kanske du redan
    hade tänkt på
    Man ska ju inte komma så långt, man ska ju köra cirklar! Och OM man nu ska köra långt är det bara ligga i ettan men köra långsamt!

fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Man ska ju inte komma så långt, man ska ju köra cirklar! Och OM man nu ska köra långt är det bara ligga i ettan men köra långsamt!
    Aa är sant men är ganska snyggt och åka på bakan i hög fart om man petar i växel efter växel
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

tjena, jag undrar om ni har tipps om stunt ska man va på parkering elr i en backe ? och vilken stälning ska man ha? och är det värt att byga en tolvplatta ?

Citat Ursprungligen postat av Apriliamackan Visa inlägg
    tjena, jag undrar om ni har tipps om stunt ska man va på parkering elr i en backe ? och vilken stälning ska man ha? och är det värt att byga en tolvplatta ?
    Backe?? Ett inhägnat område eller ett ställe med stor yta.
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Tjena grubbs! Har börjat stunta lite smått med neosen. Ska börja med ringar nu, men kan verkligen inte få runt den... Har iofs bara testat i ca 20min
    Kan man få lite tips på hur man kan börja?

Är det skönt att stunta med derbi om den är trimmad eller borde jag köpa en annan moppe (vill endast stunta med crossmoppe).

Eze_08s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    derbi motorer sägs ska vara hemska att stunta med. Men om jag var dig så skulle jag köra på det.

tjena!

jag kör en slider med denna setupen!
    - urpluggat leovince zx
    - dragen v-ring
    - dr.pulley 5.5g slide vikter

ligger även en malossi fly clutch (107mm) i garaget och den ska dit så fort jag får tag i en 39 hylsa!

någon som kan säga vad jag kan ändra på för att få en skönare stunt-setup utan att behöva byta till 70cc?
    skulle vilja ha ett grymt acc men ändå hög toppfart

Derbi stunt

Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    Vad är det som är så hemskt med de motorerna? Lite mera info
    Det ända jag kan se som kan göra det jobbigt är att man lätt varvar ur den på ettan. Annars ser jag inget som gör dem mer jobbiga än andra motorer

Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av slid3r Visa inlägg
    tjena!

jag kör en slider med denna setupen!
    - urpluggat leovince zx
    - dragen v-ring
    - dr.pulley 5.5g slide vikter

ligger även en malossi fly clutch (107mm) i garaget och den ska dit så fort jag får tag i en 39 hylsa!

någon som kan säga vad jag kan ändra på för att få en skönare stunt-setup utan att behöva byta till 70cc?
    skulle vilja ha ett grymt acc men ändå hög toppfart
    du har redan en mycket bra stunt-setup!
    du är ny på forumet så antar att du kanske nyss fyllt 15? då kan jag berätta att jag själv tröttnade ganska fort på toppfart, roligare med accerlation - vilket underlättar vid bakhjulskörning... välj det ena eller kör en halvdan blandning..
    kan iof säga att om du byter 0.5-1G lättare vikter borde det göra stor skillnad åt båda hållen....
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

When the sun goes down, the streets goes up..

Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    du har redan en mycket bra stunt-setup!
    du är ny på forumet så antar att du kanske nyss fyllt 15? då kan jag berätta att jag själv tröttnade ganska fort på toppfart, roligare med accerlation - vilket underlättar vid bakhjulskörning... välj det ena eller kör en halvdan blandning..
    kan iof säga att om du byter 0.5-1G lättare vikter borde det göra stor skillnad åt båda hållen....
    det kan hända, men känns som jag kan göra nåt mer för att det ska bli ännu bättre för efter att jag kört ca. 10 minuter så blir accerlationen riktigt dålig och det går inte hålla uppe den på bakhjulet, vet inte varför?
    jag fyllde 16 i januari men jag är hyffsat ny här. just nu går moppen i ca. 75-80km/h och det tycker jag är helt perfekt, men som sagt så skulle jag vilja behålla den hastigheten men ändå öka accerlationen en aning!
    hade i ett par 4,8g vikter för ett tag sedan men tyckte inte det gjorde någon skillnad förutom minskad toppfart, kanske beror kvaliteten på vikterna? kan du kanske rekommendera några bra vikter isåfall? (15x12)

Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    om den axxar bäst när den är kall och går sämre när den är varm så har du för litet munstycke iaf! det är inge bra!
    kvalité och kvalité.. de funkar lika bra bara att de kanske inte håller lika många mil isåfall

Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    tvärtom!

en motor behöver mindre munstycke när den är varm.
    nein nein nein! soppan kyler ju cyllen.. för lite soppa, eller kanske för mycket luft resulterar ju att den blir tokvarvig när motorn är sval. men när den blir varm så blir den slö och överhettad.. När jag har haft såna problem så har jag alltid bytt till större och den går genast mycket bättre!

om den axxar bäst när den är kall och går sämre när den är varm så har du för litet munstycke iaf! det är inge bra!
    kvalité och kvalité.. de funkar lika bra bara att de kanske inte håller lika många mil isåfall
    Får väl testa att byta upp mig någon storlek då tack!

Jag.Stuntars avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Tjena !

Kör en Peugeot Ludix med polini 70cc sport och 17,5mm fögge..

har 12a till den men vet inte om det r lättare at börja utan den?

får upp den på bakhjulet några meter men har svårt att använda bakbromsen och hitta balanspunkten...

tips?
    Go Hard Or Go Home !

Jag.Stuntars avatar
    Reg.datum
    May 2011
    okej men har ett till problem, förgasaren får typ för mycket bensin när den lutar på bakan, även när man kör på gupp så blöddrar den ilband, vad ska man göra?
    Go Hard Or Go Home !

nein nein nein! soppan kyler ju cyllen.. för lite soppa, eller kanske för mycket luft resulterar ju att den blir tokvarvig när motorn är sval. men när den blir varm så blir den slö och överhettad.. När jag har haft såna problem så har jag alltid bytt till större och den går genast mycket bättre!
    Fel, jag har för stort munstycke nu, den blir slö som ett as efter 10 min.

Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Fel, jag har för stort munstycke nu, den blir slö som ett as efter 10 min.
    då har du väl gjort nått fel, för jämt när min varit ettrig som sval och slö som varm har jag bytt till större munstycke, med framgång.. betydligt bättre effekt.

då har du väl gjort nått fel, för jämt när min varit ettrig som sval och slö som varm har jag bytt till större munstycke, med framgång.. betydligt bättre effekt.
    Nej, den får för mycket bensin och kan inte få undan avgaserna, då blir den varm och orkar inte med.

Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Nej, den får för mycket bensin och kan inte få undan avgaserna, då blir den varm och orkar inte med.
    tycker det låter som att röret blir igentäppt vid värme.. att den för kämpa för att trycka ut avgaserna. men men.. tänker inte säga emot dig på nätet, då jag vet att mina fordon gått bättre med större munstycke.. antagligen beror det på helt olika saker..

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Har köpt mig en neos som jag börjat stunta med nu. kör ju fortfarande på 50cc, så det gäller att man inte släpper gasen för att den ska hålla sig uppe. Har ni några tips på vad man ska tänka på, samt vad för skydd ska jag använda? har ju fortfarande lite skydd sen jag körde cross.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    Har köpt mig en neos som jag börjat stunta med nu. kör ju fortfarande på 50cc, så det gäller att man inte släpper gasen för att den ska hålla sig uppe. Har ni några tips på vad man ska tänka på, samt vad för skydd ska jag använda? har ju fortfarande lite skydd sen jag körde cross.
    Ta det lungt i början och hitta balanspunkten, ryggplatta och hjälm räcker väl, handskar kan vara skönt om du tänkte krascha
    Hittar du balanspunkten behöver du ingen effekt, bara att dutta

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Ta det lungt i början och hitta balanspunkten, ryggplatta och hjälm räcker väl, handskar kan vara skönt om du tänkte krascha
    +1
    Heltäckande kläder är också att rekommendera, jag körde med shorts och tshirt förut, olyckan va framme o knät och armbågen blödde som fan
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    tack, jo jag har lärt mig åka bakhjul en bit nu och det blir bara bättre och bättre Jag tar på mig ryggplattan imorgon om vädret tillåter och så sticker jag ut och tränar lite
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    +1
    Heltäckande kläder är också att rekommendera, jag körde med shorts och tshirt förut, olyckan va framme o knät och armbågen blödde som fan
    yes
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in