Sidan 12 av 14 Första ... 21011121314 Sista

Ämne: Tips & Trix

  1. #331
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av Viktor Visa inlägg
    Tjena jag kommer under det kommande året köpa en slider. jag kommer stunta otrimmat och behöver tips om första stegen i hur man stuntar. Är det bra att börja med en tolva? Har sätt att man kan köpa på twostroke för runt en femhundring. Jag har kört motocross sen jag var liten och kan köra en bit bakhjul på cykeln.
    Tacksam för svar /Viktor
    Jag stuntar otrimmat på Sliider oxå! tips är väl att borra upp variatorkåpan så kopplingen kyls bättre, fast det gäller väl alla som stuntar iof.. Sen tycker jag inte du ska köpa den där torkställningen dem kallar för 12:a.. den är stööört lång och ser groteskt ful ut, gör en egen fast kortare sen är det bara att träna träna och träna!
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  2. #332
    Okej tack för Tipsen och era snabba svar!
    Känner mig ännu mer peppad!
    om ett år är det ut och öva! längtar!
    Tack/ Viktor

  3. #333
    tjena jag undrar bara vilken cross moppe klass 1 som är bäst att stunta med orginal tacksam för tips: ps kör utan för östersund så vill inte köra trimmat

  4. #334
    några bra stunt moppar ? dock måste dom gå att köra på bakhjulet orginal för jag vill inte köra trimmat hört att slider går att stunta med orginal är det sant?

  5. #335
    Citat Ursprungligen postat av Puttepro Visa inlägg
    några bra stunt moppar ? dock måste dom gå att köra på bakhjulet orginal för jag vill inte köra trimmat hört att slider går att stunta med orginal är det sant?
    Slider och snake är nog det bästa du kan hitta om du vill stunta otrimmat då dom är väldigt lätta. Växlat är svårare då dom är tyngre men allt går ju. Jag kunde själv få upp min senda orginal. Hoppas det hjälpte lite

  6. #336
    ja jag tänkte faktist på slider eller snake men jag är också väldigt sugen på en derbi haha

  7. #337
    Citat Ursprungligen postat av Puttepro Visa inlägg
    ja jag tänkte faktist på slider eller snake men jag är också väldigt sugen på en derbi haha
    asså det går ju att stunta med senda men man behöver bra teknik för att få upp den

  8. #338
    altså går det att få upp en senda orginal eller går den ens att hålla uppe ps jag har provkört en rieju rxx 06 och den är omöjlig att få upp men det kanske går med derbi om man står bak på sadeln men gjärna tipps på vilken derbi modell som är lätast att stunta med orginal (:

  9. #339
    Citat Ursprungligen postat av Puttepro Visa inlägg
    altså går det att få upp en senda orginal eller går den ens att hålla uppe ps jag har provkört en rieju rxx 06 och den är omöjlig att få upp men det kanske går med derbi om man står bak på sadeln men gjärna tipps på vilken derbi modell som är lätast att stunta med orginal (:
    asså som amatör kommer det nog vara sjukt svårt. Men eftersom jag kört ett tag och fått in tekniken så är det såklart lättare för mig. Men om du ska stunta orginal så välj slider eller snake.

  10. #340
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Slider, Neos eller Snake är de bästa stuntmopparna otrimmat enligt mig
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  11. #341
    ja är det ingen som har ngn film på ngn som stuntar orginal på neos, slider eller snake?

  12. #342

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    Citat Ursprungligen postat av Puttepro Visa inlägg
    ja är det ingen som har ngn film på ngn som stuntar orginal på neos, slider eller snake?
    crippa kör orginal slider.
    http://www.youtube.com/user/CrippaMarklund<-ska va hans y-tube kanal detta

    edit: hehe, råkade lägga in fel länk oops..
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

  13. #343
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Nån som har lite tips för hur jag ska göra Christ Stand? Försöker lära mig men det har inte gått bra hittils
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  14. #344
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av Puttepro Visa inlägg
    ja är det ingen som har ngn film på ngn som stuntar orginal på neos, slider eller snake?
    Jag kör! kolla min kanal som Widell länka

    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Nån som har lite tips för hur jag ska göra Christ Stand? Försöker lära mig men det har inte gått bra hittils
    Ju fortare du kör ju lättare är det att hålla balansen, höja tomgången till max (på växlat behöver det inte vara max) underlättar till vissa stunts, bl.a. detta
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  15. #345
    hur gör man stoopie på en cross moppe gärna tips tex när man ska lära sig är det lättast i nerförsbacke platt eller upförs och hur ska man sitta hur man gör med bromsen osv ?????????

  16. #346
    en till fråga bara vilken klass 1 cross mopped är bäst orginal/otrimmad både till stunt och bruks mopped tacksam för svar

  17. #347
    den här tråden var ganska död

  18. #348
    tjena, har en yamaha slider hemma, Behöver köpa en TNT 12a till stunt. Men Har en tnt 12a hemma men inga skruv, vad för skruv ska man ha ? och vart köper man de enklast?

  19. #349
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av Puttepro Visa inlägg
    hur gör man stoopie på en cross moppe gärna tips tex när man ska lära sig är det lättast i nerförsbacke platt eller upförs och hur ska man sitta hur man gör med bromsen osv ?????????
    Platt mark är lättast att hålla balansen på säger en del, jag själv kan inte stoppies så talar inte av erfarenhet..

    Citat Ursprungligen postat av Puttepro Visa inlägg
    en till fråga bara vilken klass 1 cross mopped är bäst orginal/otrimmad både till stunt och bruks mopped tacksam för svar
    Rieju: Drac Spike & Tango, Beta RR sägs vara bra till stunt, har dock inte sett nån på en tango i sverige, fula men jävligt balla endå
    Men ska du köra växlat otrimmat på bakan rekomenderar jag power-up motorn, så då blir det en modern hoj isåfall..
    Citat Ursprungligen postat av Hansson34 Visa inlägg
    tjena, har en yamaha slider hemma, Behöver köpa en TNT 12a till stunt. Men Har en tnt 12a hemma (VA?!) men inga skruv, vad för skruv ska man ha ? och vart köper man de enklast?
    Sitter skruvar i moppen org, dem som håller i underkåpan, där du fäster TNT tolvan, annars bauhaus
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  20. #350
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Nån som har lite tips för hur jag ska göra Christ Stand? Försöker lära mig men det har inte gått bra hittils
    Med tanke på din " Profilbild " verkar du köra med en scooter, vilket jag oxå gör.
    De mistaget ja gjorde var att ja tvekade och körde hyfsat långsamt första gångerna, det är helt fel! Man ska så på sadeln i CIRKA 20,30 km/h och ha båda händerna på styret till du känner att du står stadigt och centrerat på sadeln sen släpper du båda händerna samtidigt och bah gliider!

  21. #351
    Är inte helt insatt i bakhjulsåkning som vissa säkert redan vet men ett tips är väl att hålla armarna raka, speciellt under själva ''lyftet'' så man lättare kommer upp å hittar balanspunkten?
    Så sade min polare i alla fall, det hjälpte som fan ett tag haha.

  22. #352
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Är inte helt insatt i bakhjulsåkning som vissa säkert redan vet men ett tips är väl att hålla armarna raka, speciellt under själva ''lyftet'' så man lättare kommer upp å hittar balanspunkten?
    Så sade min polare i alla fall, det hjälpte som fan ett tag haha.
    aa det är typ det viktigaste när du ska lära dig men sen när man kan så spelar det inte så stor roll
    !!!GILLA SIDAN FÖR F*N!!!
    !!vid tusen likes släpper dom stunt film!!
    http://www.facebook.com/GBGX3M

  23. #353

  24. #354
    Citat Ursprungligen postat av RoxxRobban Visa inlägg
    Med tanke på din " Profilbild " verkar du köra med en scooter, vilket jag oxå gör.
    De mistaget ja gjorde var att ja tvekade och körde hyfsat långsamt första gångerna, det är helt fel! Man ska så på sadeln i CIRKA 20,30 km/h och ha båda händerna på styret till du känner att du står stadigt och centrerat på sadeln sen släpper du båda händerna samtidigt och bah gliider!
    Sen ska man sluta ögonen och skrika eeagle
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  25. #355

  26. #356
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Tjena grabbs!

    Det är så att jag har börjat testa lite ringar när man står på peggen vid stötdämparen, men får så jävla ont i foten när man står där, någon mer som upplever samma sak? Och halkar alltid av den hela tiden... Någon som känner till nå sett som gör hela grejen mycket skönare?
    Det är nog ganska skönt om du sätter på lite griptape så du slipper glida av
    SHI HOO!

  27. #357

  28. #358
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jo funderade på köpa det, men vart kan man hitta tejpen?
    Dra dig till närmaste sportaffär. Dom borde ha det

  29. #359

  30. #360
    Menar du med större diameter? isåfall så borde det bli större area du kan ha foten på och även skönare.
    Senast redigerat av derbigurra den 2012-06-06 klockan 11:59.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in