Sidan 7 av 14 Första ... 56789 ... Sista

Ämne: Tips & Trix

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Funderade lite på varför det är bra att ha höjningssats när man stuntar?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Så nu har jag äntligen köpt mig en viva som jag tänkte börja köra bakhjul med !
    Men har ett litet problem ... :/
    Axxet är inte det bästa, det tar typ 3 sek innan axxet kommer och den drar iväg, sen så känns det inte som den varvar när jag ligger och maxxar, känns som att jag kan få ut mycket mera effekt ! Ska börja stunta, så jag vill gärna ha bra axx !, vet ni vad felet kan vara ?
    Setup :
    Stage6 sport pro 70cc
    Dopple S3R
    Hebo power luftfilter
    Stage6 Osrtypt cdi box
    19mm dellorto blackedition
    4,5gram vikter
    Ride on!

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Byt rör!
    Är det det som är felet ?
    Skall jag köpa ett Zx då eller ?
    Ride on!

om den går upp så behöver du inte trimma mer bara att träna

Citat Ursprungligen postat av fink3n Visa inlägg
    Så nu har jag äntligen köpt mig en viva som jag tänkte börja köra bakhjul med !
    Men har ett litet problem ... :/
    Axxet är inte det bästa, det tar typ 3 sek innan axxet kommer och den drar iväg, sen så känns det inte som den varvar när jag ligger och maxxar, känns som att jag kan få ut mycket mera effekt ! Ska börja stunta, så jag vill gärna ha bra axx !, vet ni vad felet kan vara ?
    Setup :
    Stage6 sport pro 70cc
    Dopple S3R
    Hebo power luftfilter
    Stage6 Osrtypt cdi box
    19mm dellorto blackedition
    4,5gram vikter
    Röret är skitbra. Byt kopplingsfjädrar. Du kan i princip stunta med vilket rör som helst så länge du har rätt kopplingsfjädrar, vikter och förgasarinställningar. Har du höjt trottelnålen?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    Röret är skitbra. Byt kopplingsfjädrar. Du kan i princip stunta med vilket rör som helst så länge du har rätt kopplingsfjädrar, vikter och förgasarinställningar. Har du höjt trottelnålen?
    Nej säg vilka vikter och kopplingsfjädrar jag ska ha !
    kan inte öva, har gips nu
    Ride on!

Citat Ursprungligen postat av fink3n Visa inlägg
    Nej säg vilka vikter och kopplingsfjädrar jag ska ha !
    kan inte öva, har gips nu
    byt kopplingsfjädrar till 20-40% och se om det går bättre. Hur ska jag veta vad DU ska ha, jag har inte ens en Viva.

Har nu skaffat en billig Derbi Senda med MK Thrower rör, har även ett drev liggandes. Urpluggad är den också. Kan balanspunkten och bromsen galant då jag har stuntat med scooter i nästan ett år.
    Nu undrar jag, hur ska jag använda kopplingen på en crossmoppe för att dra upp bakhjulet? Vilken växel funkar bäst? Kan man göra som på scooter, ligga på ett varv, rycka upp och gasa + bromsa? Vilken växel funkar bäst för det? Tacksam för svar, är ny med koppling + växel på moped, endast kört variator innan.
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

byt kopplingsfjädrar till 20-40% och se om det går bättre. Hur ska jag veta vad DU ska ha, jag har inte ens en Viva.

Har nu skaffat en billig Derbi Senda med MK Thrower rör, har även ett drev liggandes. Urpluggad är den också. Kan balanspunkten och bromsen galant då jag har stuntat med scooter i nästan ett år.
    Nu undrar jag, hur ska jag använda kopplingen på en crossmoppe för att dra upp bakhjulet? Vilken växel funkar bäst? Kan man göra som på scooter, ligga på ett varv, rycka upp och gasa + bromsa? Vilken växel funkar bäst för det? Tacksam för svar, är ny med koppling + växel på moped, endast kört variator innan.

du ska ha kopplingen över bromshandtaget.. så har du pekfingret på kopplingen och fuck you fingret på bromsen.. 1ans växel funkar prima till cirklar osv..

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Du behöver inte byta vikter o fjädrar på en viva!!!!!!!!!!! Man behöver inte ens ha effektrör på dom mopederna då dom är lågdrevade. Så skit i vikter o de o kör på.
    Axet börjar efter 3 sek och sen varvar den inte ur när man ligger och maxxar .... ?
    Ride on!

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    Varför bry sig om när man "maxxar" moppen när man stuntar? Sedan så kan du göra så att du varvar upp motorn precis under axet och sedan rycka samtidigt som du gasar på?
    det är så jag gör.... Men den orkar ju inte stanna på bakhjulen för den går ner i varv ....
    Ride on!

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Vinklat förgasaren?
    Nej !, föggen pekar mot bakdämparen om man säger så ?
    Ride on!

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Då är det det som strular till det Tänkt dig hur lutningen blir när du drar upp den, vinkla den cirkus 45grader framåt
    går ju inte eller ? måste la ha nytt insug då ?..
    Ride on!

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Varför det? Bara skruva upp slangklämman och vrida på förgasaren?
    tänkte fel, visst går det att göra så ... !
    Ride on!

Citat Ursprungligen postat av Crill^ Visa inlägg
    du ska ha kopplingen över bromshandtaget.. så har du pekfingret på kopplingen och fuck you fingret på bromsen.. 1ans växel funkar prima till cirklar osv..
    ok, ska skaffa bromskit med handbroms så jag kan montera det på Sendan Så om jag har förstått rätt, ligger på 1an, gasar och trycker in kopplingen, varvar lite och sedan släpper kopplingen helt snabbt och rycker lite så ska den upp på bakhjulet? Är det den vanligaste metoden?

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    ok, ska skaffa bromskit med handbroms så jag kan montera det på Sendan Så om jag har förstått rätt, ligger på 1an, gasar och trycker in kopplingen, varvar lite och sedan släpper kopplingen helt snabbt och rycker lite så ska den upp på bakhjulet? Är det den vanligaste metoden?
    Ja
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Reg.datum
    Mar 2008
    Testa du o byt kopplingsfjädrar då om du tror det hjälper.

det är så jag gör.... Men den orkar ju inte stanna på bakhjulen för den går ner i varv ....
    Då ligger du inte på balanspunkten

Varför det? Bara skruva upp slangklämman och vrida på förgasaren?
    Har han original insug går det inte på dom mopederna. Sitter i 2 skruvar på ett alu insug.

det är enkeeeelt inte så mkt fart, rulla iaf, koppla varva satan, och sen är det bara och kötta gatorna bre
    <a href=http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg target=_blank>http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg</a>

Derbi Senda stunt?

Tja, jag har börjat stunta lite med min derbi senda xtreme och den är i princip original. JAg får upp den på bakhjulet men skulle vilja ha lite mera power för att hålla den uppe lite längre.
    Så jag tänkte då ha denna setupen:
    70cc
    större förgasare
    svetsad blindtarm(om jag orkar)
    tolva
    får se hur det blir med broms på styret

nån som har några synpunkter på det? Tips?

Citat Ursprungligen postat av kicken Visa inlägg
    Tja, jag har börjat stunta lite med min derbi senda xtreme och den är i princip original. JAg får upp den på bakhjulet men skulle vilja ha lite mera power för att hålla den uppe lite längre.
    Så jag tänkte då ha denna setupen:
    70cc
    större förgasare
    svetsad blindtarm(om jag orkar)
    tolva
    får se hur det blir med broms på styret

nån som har några synpunkter på det? Tips?
    Derbi Senda avstrypt går tillräckligt bra för att stunta med, kanske annat drev också

fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Så testade jag att göra några gånger med min senda den reste sig jävligt bra med mk thrower , 12/53 , men du måste som sagt peta i 2:an för att man kommer inte så långt på ettan , fast det kanske du redan
    hade tänkt på
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in