Sidan 1 av 14 12311 ... Sista

Ämne: Tips & Trix

  1. #1

  2. #2
    Underlättar en 12a mycket vad det gäller bakhjulskörning? Kör för tillfället en Slider med pegg på bakdämpen, kommer väl en si så där 100m på bakhjulet (har övat i ca 2 veckor).

    Använder INTE bakbromsen alls, är jag ensam med det?
    Det är inte problemet som är problemet, problemet är din attityd till problemet.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Natta Visa inlägg
    Underlättar en 12a mycket vad det gäller bakhjulskörning? Kör för tillfället en Slider med pegg på bakdämpen, kommer väl en si så där 100m på bakhjulet (har övat i ca 2 veckor).

    Använder INTE bakbromsen alls, är jag ensam med det?
    Klart de underlättar om du ska köra ringar osv. försök att hitta balans punkten !

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Natta Visa inlägg
    Underlättar en 12a mycket vad det gäller bakhjulskörning? Kör för tillfället en Slider med pegg på bakdämpen, kommer väl en si så där 100m på bakhjulet (har övat i ca 2 veckor).

    Använder INTE bakbromsen alls, är jag ensam med det?
    Lär dig använda Bakbromsen ordentligt innan du börjar dra på tolva osv!

  5. #5
    12a är riktigt skönt om man kör ringar då man kan lägga tyngden på den, fast lär dig använda bromsen pöjk

  6. #6
    Yamaha neos stunt hjälp

    Går det att stunta med original neos med dragen v-ring och om jag byter vikter? vad för vikter ska jag ha då? det är bara det jag har råd med nu så säg inte att jag ska köpa nå skit rör eller något

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av rezonen Visa inlägg
    Yamaha neos stunt hjälp

    Går det att stunta med original neos med dragen v-ring och om jag byter vikter? vad för vikter ska jag ha då? det är bara det jag har råd med nu så säg inte att jag ska köpa nå skit rör eller något
    visst går det, jag känner en polare som började stunta med sin original neos en vecka efter att han hade fått den, vikter är jag osäker på, men det är 6,5gr vikter original så du får testa dig fram, dock vet jag inte om det kommer hjälpa nånting att byta vikter, men det du kan göra är ju att ta bort pluggen på röret och blindröret, då tror jag du får lite bättre drag. Men sen om du har pengar så skulle jag rekommendera en Polini Sport 70cc och en 17,5mm förgasase, det blir på ungefär 2000 kr men det är värt det imo då det är riktigt härligt drag på polini sport cylindern.

  8. #8
    vart köper jag det? behöver jag nytt rör för det eller kan jag ha kvar det gamla? länka snälla

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av rezonen Visa inlägg
    vart köper jag det? behöver jag nytt rör för det eller kan jag ha kvar det gamla? länka snälla
    Att köra med originalröret funkar utmärkt så länge du har pluggat ur det, men bäst går det ju med ett effektrör

    Cylindern: http://twostroke.se/product.asp?product=7794

    Förgasare: http://twostroke.se/product.asp?product=7584

    Glöm inte att du också behöver ställa in förgasaren och byta vikter samt kopplingsfjädrar när du byter cylinder/rör, det är 90 i munstycke på 17,5mm förgasare original så testa på mellan 100-110, sen omkring 4.0gr till 5.0gr vikter och kopplingsfjädrar i 20-40% i styrka, du hittar detta på samma sida som jag länkade

    sen när du ska stunta, ryck inte som fan när du ska dra upp på bakhjulet, det behövs bara ett väldigt lugnt och snällt ryck och luta lite bakåt när du känner draget, bromsen är också väldigt viktig, gasa lite och dutta på bakbromsen, fortsätta gasa lite och sen ta lite på bromsen, så fortsätter du så, det behövs inte fullgas för att dra upp på bakhjulet, gäller bara att hitta känslan.

  10. #10
    aha ok =/ e så jävla dålig på o ställa in och känner ingen som kan de :'( och vart sitter kopplings fjädrarna?

  11. #11
    förlåt för dubbel post men om jag köper 4.5g vikter och kapar blindröret kommer den gå bättre då? blir det lättare att stunta?

  12. #12

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av fältaarN Visa inlägg
    kopplingsfjädrarna sitter i kopplingenom du kapar och pluggar blindröret och byter vikter lär den gå bättre ja, men du borde ända plugga ur org röret då den skulle gå mkt bättre då, pluggar du ur måste du även byta munstycke om du vill att den ska bra
    har den ens nån plugg i röret? vissa säger att den bara har blindröret som strypning ?

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av rezonen Visa inlägg
    har den ens nån plugg i röret? vissa säger att den bara har blindröret som strypning ?
    Min hade plugg och blindrör.

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Johaan Visa inlägg
    Min hade plugg och blindrör.
    Hur får man bort pluggen? Vad behövs för att få bort den?

  16. #16
    MxRissel
    Gäst
    tjeena! jag har en yamaha sldier 07 med denna setup: Leovince Zx, 88 munstycke, 5 grams vikter, original kopplingsfjädrar(ja testade gula men moppen gick inte bra med dom),, förövrigt går mopppen ass bra förutom i starten men sen så går den som ett skott,

    tips på vikter & kopplingsfjädrar som är bäst för stunt?? samt vad andra grejer som ja kan fixa på den för att få så jämt och gött axx som möjligt utan att behöva sätta på 70cc

  17. #17

  18. #18

  19. #19
    men om jag byter till 4.5g vikter kommer de bli någon effekt då? som bättre axx eller något

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av rezonen Visa inlägg
    men om jag byter till 4.5g vikter kommer de bli någon effekt då? som bättre axx eller något
    aa du kommer få gasres på 6:an !!!!
    Stuntkittad Derbi senda DRD säääljes BILLIGT ! adda msn [email protected]

  21. #21

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av rezonen Visa inlägg
    men om jag byter till 4.5g vikter kommer de bli någon effekt då? som bättre axx eller något
    Någon som kan svara seriöst på den frågan?

  23. #23

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Bromma/Järfälla
    Inlägg
    136
    Citat Ursprungligen postat av rezonen Visa inlägg
    Någon som kan svara seriöst på den frågan?
    Pröva hörruw!

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av Rille Visa inlägg
    Pröva hörruw!
    men vill inte köpa vikter i onödan ifall det inte ger någon effekt

  25. #25
    Citat Ursprungligen postat av rezonen Visa inlägg
    men vill inte köpa vikter i onödan ifall det inte ger någon effekt
    Jag har en Yamaha Neos och har för tillfället dragen v-ring och 4.5 grams vikter. Jag fick något bättre effekt av vikterna, men min bror köpte dom åt mig, annars skulle jag nog inte köpt dom då det inte blir JÄTTE stor skillnad.

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
    Jag har en Yamaha Neos och har för tillfället dragen v-ring och 4.5 grams vikter. Jag fick något bättre effekt av vikterna, men min bror köpte dom åt mig, annars skulle jag nog inte köpt dom då det inte blir JÄTTE stor skillnad.
    vad blev det för skillnad då ?

  27. #27
    Citat Ursprungligen postat av rezonen Visa inlägg
    vad blev det för skillnad då ?
    |-------------------------------|
    så stor!vikter kostar typ 40spänn ingen större investering!

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av rezonen Visa inlägg
    vad blev det för skillnad då ?
    Det blev lite bättre acc i den bara.

  29. #29
    Går det att lira en original Neos? Jag tänker inte köra trimmat pga av att jag snart kommer att ta A1 kortet, känns rätt så ovärt att torska nu.

    Har aldrig stuntat, men har en, eller möjligtvis två Neos på g.

  30. #30

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Bromma/Järfälla
    Inlägg
    136
    Citat Ursprungligen postat av Luxi Visa inlägg
    Går det att lira en original Neos? Jag tänker inte köra trimmat pga av att jag snart kommer att ta A1 kortet, känns rätt så ovärt att torska nu.

    Har aldrig stuntat, men har en, eller möjligtvis två Neos på g.
    Ja det är klart, enda problemet är väl ev. att få tillräkligt med fart för långa stoppies!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in