1. #1

    Angry hur mycket klarar motorn

    tja, jag ar en syster och hon måste låna min moppe (som jag inte vill men mamma och pappa tvingar mig) och hon ska åka 3 mil till sitt jobb fram och tillbaka några dagar i sommar och jag säger till henne om du ska låna moppen så får du inte köra fullgas hela tiden, men då säger hon jag kör väll hur f** som jag vill.
    då undrar jag hur mycket klarar motorn av (2 takt peugeot vivacity) och köra fullt i 3 mil ? kommer den klara de, jag måste ha svar.

  2. #2
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av isbjurnen Visa inlägg
    tja, jag ar en syster och hon måste låna min moppe (som jag inte vill men mamma och pappa tvingar mig) och hon ska åka 3 mil till sitt jobb fram och tillbaka några dagar i sommar och jag säger till henne om du ska låna moppen så får du inte köra fullgas hela tiden, men då säger hon jag kör väll hur f** som jag vill.
    då undrar jag hur mycket klarar motorn av (2 takt peugeot vivacity) och köra fullt i 3 mil ? kommer den klara de, jag måste ha svar.
    Är den inkörd och inte har nybytt cylinder klarar den det utan problem.

  3. #3
    Som arvidszon sa, men tycker du ska be din syrra att inte vara så jävla kaxig då de är din moped hon lånar.
    "jag kör väll hur f** som jag vill. "

    Jag hade då aldrig lånat ut något till en person med den attityden.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Är den inkörd och inte har nybytt cylinder klarar den det utan problem.
    när den ligger på fullgas och varvar fullt rycker det som fan av den. varför de, får den för mycket olja, den är svårstartad när den är kall.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Som arvidszon sa, men tycker du ska be din syrra att inte vara så jävla kaxig då de är din moped hon lånar.
    "jag kör väll hur f** som jag vill. "

    Jag hade då aldrig lånat ut något till en person med den attityden.
    jo jag vet jag vill inte låna ut den men mamma ch pappa blir skit sura om jag inte gör de.
    + att den inte går så bra.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av isbjurnen Visa inlägg
    jo jag vet jag vill inte låna ut den men mamma ch pappa blir skit sura om jag inte gör de.
    + att den inte går så bra.
    säg att ni får betala om något går sönder och att det ska vara på verkstad och dom tar 500+ timmen
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    säg att ni får betala om något går sönder och att det ska vara på verkstad och dom tar 500+ timmen
    ja men den skulle behövas en rejäl genomgång på hela moppen som jag tänkte innan jag fick moppe kort.

  8. #8
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Det är din syrras problem att ta sig till o från jobbet, inte ditt. Man skaffar inte ett jobb om man inte kan sköta transport dit och hem själv.

    Ang att den rycker på fullgas så kan det vara pga för litet munstycke eller liknande. Använder du choke när du startar den kall?
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Det är din syrras problem att ta sig till o från jobbet, inte ditt. Man skaffar inte ett jobb om man inte kan sköta transport dit och hem själv.

    Ang att den rycker på fullgas så kan det vara pga för litet munstycke eller liknande. Använder du choke när du startar den kall?
    jag har munstycke 72. ja men hon får ju skjutts av mamma och hennes kille. det är automat choke

  10. #10
    En normal motor som är korrekt inställd, i hyfsat skick och inte allt för trimmad ska inte ha några som helst problem att ligga ens 30 mil i sträck på fullgas, om nu någon skulle få för sig att göra nått sånt. Allt i motorn kommer upp i arbetstemperatur efter några minuter, därefter blir det ingen skillnad om man kör en minut eller ett dygn. En annan femma när det gäller rejält trimmade motorer (som t.ex. kan justeras in för att ge hög toppeffekt kort tid eller lite lägre effekt lång tid), men jag utgår från att det inte är fråga om nått sånt här.

  11. #11
    dra ur tändstiftet och säg att mopeden inte startar

    "sorry syrran"
    .

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av OscarSand Visa inlägg
    dra ur tändstiftet och säg att mopeden inte startar

    "sorry syrran"
    hon vet att moppen startar, fick precis igång den. men den går inge bra på fulla varv sist jag åkte kom upp i 70 sen sa en kompis att det rycker som fan och det brann inne i cyllindern när vi stog stilla. det var blå rök över hela vägen hundrameter bakom. så jag vet inte, är tveksam om den orkar åka fullt upp i 3 mil

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    En normal motor som är korrekt inställd, i hyfsat skick och inte allt för trimmad ska inte ha några som helst problem att ligga ens 30 mil i sträck på fullgas, om nu någon skulle få för sig att göra nått sånt. Allt i motorn kommer upp i arbetstemperatur efter några minuter, därefter blir det ingen skillnad om man kör en minut eller ett dygn. En annan femma när det gäller rejält trimmade motorer (som t.ex. kan justeras in för att ge hög toppeffekt kort tid eller lite lägre effekt lång tid), men jag utgår från att det inte är fråga om nått sånt här.
    min är inte korrekt inställd kan jag lova.

  14. #14
    i sommar så ska jag lackera min moppe innan jag får körkortet så jag kanske slipper låna ut den DD

  15. #15
    Säg bara som det är att din moped inte går som den ska och hon inte kan ligga och pressa den i 3 mil och du berättat det för henne men hon skiter i vilket ? Och det är ju inte ditt problem om hon inte kommer till jobb eller inte.

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av dennis1 Visa inlägg
    Säg bara som det är att din moped inte går som den ska och hon inte kan ligga och pressa den i 3 mil och du berättat det för henne men hon skiter i vilket ? Och det är ju inte ditt problem om hon inte kommer till jobb eller inte.
    jag vet men minsyrra är störd i huvudet

  17. #17
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    gå ut och skruva av tändstiftet, sen går du in och säger att mopeden har pajjat så hon kan "tyvärr" inte låna den.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  18. #18
    Känns lite ot här..... Familjerelationer kan kanske ha en egen tråd? Som g-son skrev så håller ju en vanlig icke söndertrimmad motor hur länge som helst. Det var ju nån som körde genom hela sahara med nån moppe med sachsmotor, och han lär ju hållt fullt.... Och sachs är ju knappast världens bästa konstruktion! Nä, låt henne köra du!

  19. #19

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hur gammal är hon?

    Betalade du moppen själv eller fick dina päron pröjsa den?
    hon är 19 och väger ganska mycket :/

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hur gammal är hon?

    Betalade du moppen själv eller fick dina päron pröjsa den?
    mamma och pappa köpte den

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av hankypanky Visa inlägg
    Känns lite ot här..... Familjerelationer kan kanske ha en egen tråd? Som g-son skrev så håller ju en vanlig icke söndertrimmad motor hur länge som helst. Det var ju nån som körde genom hela sahara med nån moppe med sachsmotor, och han lär ju hållt fullt.... Och sachs är ju knappast världens bästa konstruktion! Nä, låt henne köra du!
    haha, men jag vill inte låna ut den

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in