1. #1

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    SWE, Linköping Fordon: 40" Longboard
    Inlägg
    80

    moppe Etanolkonvertering, svårt? hur lönsamt effektmessigt?

    Tja!

    Har fått funderingar på att göra om moppen så att den drivs på etanol

    Vad ska man tänka på, vad behöver man byta ut och hur mycket mer effekt får man ut ?
    Komme använda mig av Motoforce/Stage6 sport 70cc, leovince ZX och 17,5mm fögge på en Beta Ark LC.
    Tack på förhand!
    /Macke
    Senast redigerat av Macke.M den 2010-07-14 klockan 15:14.
    Ride fast, or be last!

  2. #2

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    SWE, Linköping Fordon: 40" Longboard
    Inlägg
    80
    Bump
    Ride fast, or be last!

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  5. #5
    du behöver nya bränsle slangar och 18% större munstycken.

    och självklart göra rent tank fögge. o köra med annan olja har för mig den heter r-40 elr liknande, castrol.

  6. #6
    rent idiotiskt att ge sig på om man inte ens vet hur, mkt mer än att bara slänga i lite dittan och dattan och byta ut lite slangar

    och zx är de sämsta röret du kan ha om du villa ha mer effekt..
    sen kan du ju tänka hur kul de att köra en moped som redan drar soppa så de räcker men bara har 3-10 liters tankar

    Kalle:
    r-30 och r-40 är i regel de man använder, även shell och agip har etanol 2-takts oljor
    Senast redigerat av Anndreeaas den 2010-07-14 klockan 15:12.

  7. #7

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    SWE, Linköping Fordon: 40" Longboard
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Ser ingen mening med att du gör det? lika bra du köper lite värre trim då du bara kör sport!
    Jaa tänker inte köpa värre trim, hade ja velat det, hade jag frågat om det! Tänk lite
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Har redan kikat
    Citat Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
    du behöver nya bränsle slangar och 18% större munstycken.

    och självklart göra rent tank fögge. o köra med annan olja har för mig den heter r-40 elr liknande, castrol.
    Tackar så mycket, de är nog bra att tänka på ja (Y)
    Citat Ursprungligen postat av Anndreeaas Visa inlägg
    rent idiotiskt att ge sig på om man inte ens vet hur, mkt mer än att bara slänga i lite dittan och dattan och byta ut lite slangar

    och zx är de sämsta röret du kan ha om du villa ha mer effekt..
    Man måste ju lära sig från början precis som vem som helst eller hur jaa skiter i om de är sämsta röret, ska ändå försöka få de bytt med någon polare (:
    Ride fast, or be last!

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Macke.M Visa inlägg
    Jaa tänker inte köpa värre trim, hade ja velat det, hade jag frågat om det! Tänk lite

    Har redan kikat

    Tackar så mycket, de är nog bra att tänka på ja (Y)

    Man måste ju lära sig från början precis som vem som helst eller hur jaa skiter i om de är sämsta röret, ska ändå försöka få de bytt med någon polare (:
    etanol eller ej, zx ger sämst axx och sämst topp,

    sen om du nu tvunget vill etanol konvertera är större bensintank något o tänka på, hade jag varit du hade jag utnyttjat så mkt plats du kan och svetsa en ny tank så du får 1-2 liter extra

    finns oftast gott om plats, har själv utvunnit 2 liter extra drygt av att själv göra de

  9. #9

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    SWE, Linköping Fordon: 40" Longboard
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Anndreeaas Visa inlägg
    etanol eller ej, zx ger sämst axx och sämst topp,

    sen om du nu tvunget vill etanol konvertera är större bensintank något o tänka på, hade jag varit du hade jag utnyttjat så mkt plats du kan och svetsa en ny tank så du får 1-2 liter extra
    Har ju redan påpekat för dig att ja ska BYTA zx'et mot ett annat rör senare tänker inte byta tank
    Ride fast, or be last!

  10. #10
    your loss

    good luck! och pröva olika slangar för o fylla koppen så fort som möjligt

    förvänta dig dock ingen större effektökning utan turbo
    Senast redigerat av Anndreeaas den 2010-07-14 klockan 15:26.

  11. #11

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    SWE, Linköping Fordon: 40" Longboard
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Anndreeaas Visa inlägg
    your loss

    good luck! och pröva olika slangar för o fylla koppen så fort som möjligt

    förvänta dig dock ingen större effektökning utan turbo
    Jaarå xD förväntar mig runt 5-10km/h som mest turbo hade jag inte tänkt mig hehe ^^
    Ride fast, or be last!

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Macke.M Visa inlägg
    Jaarå xD förväntar mig runt 5-10km/h som mest turbo hade jag inte tänkt mig hehe ^^
    haha går inte o mäta i hastighet men lite bättre brännings ger alltid effekt, etanol jobbar bäst med turbo om man vill ha ut mycket effekt, fast att turbo konvertera är svårare än etanol konvtertera.. (Y)

  13. #13

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    SWE, Linköping Fordon: 40" Longboard
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Anndreeaas Visa inlägg
    haha går inte o mäta i hastighet men lite bättre brännings ger alltid effekt, etanol jobbar bäst med turbo om man vill ha ut mycket effekt, fast att turbo konvertera är svårare än etanol konvtertera.. (Y)
    Ger säkert ett par km/h till skulle jag vilja hoppas på! (A) Joo de äre ju säkert haha
    Ride fast, or be last!

  14. #14

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Den kommer bli hyper nu!
    och miljövänlig !

  16. #16

  17. #17

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    SWE, Linköping Fordon: 40" Longboard
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Den kommer bli hyper nu!
    Citat Ursprungligen postat av Anndreeaas Visa inlägg
    och miljövänlig !
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    hahahahha de är la klart
    Ride fast, or be last!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in