Ämne: Moped
Trådad visning
-
2012-05-13, 23:30 #1
- Reg.datum
- Apr 2012
Moped
Tjena! Jag har en gilera stalker 03. Jag har nyligen bytt kolv och hornat cylindern (motocity gjorde det åt mig) för att kolven skar. Moppen ramla när den stog på stödet, den blåste ner och då ploppa oljepumpen av, och det märkte jag efter moppen bara dog. Sen nu när jag satte på ny kolv, så sprutar den bensin / olja / klumpar? Ur avgasröret. Efter den föll, så var hela packninge i luftburken fylld med bensin, så det bara forsa när jag skruva av den. Sen var hela veven fylld med bensin, där kolven sitter. jag lät bensinen flyta runt där, för att kompisen sa att det är helt ofarligt. men kan det vara därför den sprutar bensin / olja? Den gick perfekt innan, bara att den bluddra då och då, tills man körde med den lite. Munstycket tror jag inte att det är, men kan ju alltid testa mindre, fast låter väldigt konstigt att ha mindre (67) när jag har: 70cc malossi sport, zx rör, 17,5mm fögge. Jag blandar olja och bensin i samma tank (kan ha blandat för mycket olja) men inte så mycket att den skulle bluddra.. Aja kommentera vad ni tror att det är!