-
2012-05-14, 05:47 #1
Blå Piaggo SuperBravo i bra skick
Någon som har lust att ta över och finlira mitt bygge?
Vara: Piaggio SuperBravo
Årsmodell: Omkring 1990
Mil: Okänt
Pris: Diskuteras
Övrigt: Se nedan
Varan/varorna återfinns i: Landskrona
Du kontaktar mig via: Mail, PM
Kan jag skicka varan?: ja, om varan är förbetald, ej mot efterkrav
Se byggtråd här: http://www.moppenet.nu/showthread.ph...gen-påbörjas
och hemsida här: www.CamaroSS.se för mer info.
Det är ett seriöst bygge som förtjänar lite finlir och med rätt inställningar kan den säkert prestera bättre än jag fick ur den.
Diverse mer eller mindre exklusiva bitar sitter på:
* PVL-tändning, analog universal, som är anpassad för dessa motorer. Liten rotor ger mycket bättre gasrespons men saknar belysningsspolar.
* Sidoinsug med membranventiler, hemmaknåp från Holland, fungerar som ett fabriksbygge. Dellorto PHBG 19.5 sitter på med stort luftfilter.
* Vevaxel från Mazzucchelli, med en helrund vevsläng för bättre vevhuskompression.
Den andra halvan har längre insugsdurationer samt en hålborrad vevtapp som extra insugskanal till sidoinsuget.
* Det sitter ett Simonini Proline system på och ett oanvänt Polini Top One följer med.
* Kopplingsklockan är en Ivano C40, bättre material, sprängsäker och med bättre grepp för kopplingsbackarna.
* Malossi Multivario med flera uppsättningar vikter, 3,6 gram, 4,4 gr, 7,0 gr och 8,5 gr.
* 43 mm DrEvo-cylinder, en bra cylinder rakt av, med rätt bearbetning är den säkert möjlig att få mer ur, om man kan och vill.
* Varvräknare från Stage6 och cykeldator från Claes Ohlsson.
* Lite annat småpyssel, hemtillverkat och köpt, ingår samt lite ej monterat, dödmansgrepp, svänghjulsavdragare, munstycken och diverse annat som jag glömt just nu.
* Batteridrivna cykelbelysningar fram och bak för att kunna framföras någotsånär lagligt utan belysningsspolar och elsystem.
* Seriös lackering gjord av en billackerare, ingen garagelack.
Pris? Vet inte, just nu är jag inte så sugen på att fortsätta men det kommer kanske tillbaka.
Ge mig ett seriöst bud så kanske vi kommer överrens, inga skambud dock.Senast redigerat av Coolvette den 2012-05-14 klockan 08:59.