Hybridvisning

Litet Typhoonproblem

GAMMAL FRÅGA: Som topic lyder: Jag har ett litet problem med min typhoon, inget stort, men jag stör mig lite på det i bland.
    Jag skaffade effektrör, och precis som väntat blev den seg och slö i acc innan den kom upp i varv.
    Jag införskaffade sedan lite kompensioner till röret. Nu sitter det då, 6gr vikter(8gr org), 40% + kopplingsfj...., och lite större munstycke.

Det har blivit mycket bättre, men den kan fortfarande vara riktigt seg om jag startar i en uppförsbacke exempelvis.

Tyckte det borde vara lagom i komp med röret. Tror ni jag skall satsa på typ 5gr vikter, eller något annat. Eller vad kan felet ligga?

OBS. Typhoon 98
    tacksam för snabbt svar.

NY FRÅGA:

Har nu precis satt på 4,7gr v-vikter. Jag kan inte påstå att det har blivit märkbart mycket bättre
    Men jag tror jag vet felet. Precis innan den börjar sticka mullrar det lite dovt från variatorn och svaga vibrationer i moppen uppkommer. När jag tänker på det låter det precis som att remmen slirar några sekunder innan den kommer upp i varv och sticker.
    Det måste ju betyda att tryckffjädern skall bytas. Tycker den teorin låter väldigt vettig, vad tycker ni?

Då undra jag även vilken tryckfjäder som passar bäst till min lilla setup? Står ju med olika uttryck hela tiden när det gäller tryckfj.. "varv/min" "procent" "kilo" "medium/mjuk/hård" etc.

Får ingen uppfattning om vad jag skall ha, kan jag få några riktlinjer?
    om jag exempelvis köper denna:
    http://www.racing-planet.se/reservde...8cb71443ab3a82. ( i medium)

Kan det vara bra kanske?
    Senast redigerat av Tphcompact den 2010-07-22 klockan 15:14. Anledning: Ny fråga

Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    förtunga vikter tror jag på.
    Du tror det asso? har inte så bra koll på detta men tror du/ni att 4 gr eller 5 gr skulle passa bättre?

P.S Jag har inte bytt tryckfjäder, borde jag det kanske?

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Passar fjädrarna bra till röret? greppar strax innan rörets effektkurva?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Passar fjädrarna bra till röret? greppar strax innan rörets effektkurva?
    Det känns som fjädrarna, passar. de greppar nog lite innan effektkurvan ja!

5g blir nog perfekt.
    okej, tackar. Får la beställa derå
    Ngn mer?
    Senast redigerat av Tphcompact den 2010-07-12 klockan 16:01.

Reg.datum
    Jun 2010
    vet inte hur många vikter det sitter på tph, men sätt i 8gr och ta ur hälften?

sitter sex, men vill inte göra så då det kan ge ett ojämnt slitage.

_Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    På min så körde jag med 4.7or. Då hade jag bara trimrör för tillfället. Skiljer lite från rör till rör, värt och veta. Jag hade ett Stage6 pro replica
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

Citat Ursprungligen postat av _Sjuan Visa inlägg
    På min så körde jag med 4.7or. Då hade jag bara trimrör för tillfället. Skiljer lite från rör till rör, värt och veta. Jag hade ett Stage6 pro replica
    Okej, tack för alla svar. Bara jag som hade fått för mig att jag inte kunde gå ner mer, men vad vet jag.
    Tack igen.

Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Jag själv lirar hälften original och hälften 2,7g. Tror det ligger runt 5.5g. Och det är lite för tungt.
    Då så då vet jag säkert var problemet ligger.
    tack

NY FRÅGA :p

innan du byter tryckfjäder. byt remmen om den är sliten.
    Skall kolla det, men stämmer min teori om fjädern. Vill inte slänga ut pengar om det inte är där problemet ligger:

Vilken fjäder ska jag köpa ?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in