Ämne: Litet Typhoonproblem
Trådad visning
-
2010-07-12, 15:16 #1
Litet Typhoonproblem
GAMMAL FRÅGA: Som topic lyder: Jag har ett litet problem med min typhoon, inget stort, men jag stör mig lite på det i bland.
Jag skaffade effektrör, och precis som väntat blev den seg och slö i acc innan den kom upp i varv.
Jag införskaffade sedan lite kompensioner till röret. Nu sitter det då, 6gr vikter(8gr org), 40% + kopplingsfj...., och lite större munstycke.
Det har blivit mycket bättre, men den kan fortfarande vara riktigt seg om jag startar i en uppförsbacke exempelvis.
Tyckte det borde vara lagom i komp med röret. Tror ni jag skall satsa på typ 5gr vikter, eller något annat. Eller vad kan felet ligga?
OBS. Typhoon 98
tacksam för snabbt svar.
NY FRÅGA:
Har nu precis satt på 4,7gr v-vikter. Jag kan inte påstå att det har blivit märkbart mycket bättre
Men jag tror jag vet felet. Precis innan den börjar sticka mullrar det lite dovt från variatorn och svaga vibrationer i moppen uppkommer. När jag tänker på det låter det precis som att remmen slirar några sekunder innan den kommer upp i varv och sticker.
Det måste ju betyda att tryckffjädern skall bytas. Tycker den teorin låter väldigt vettig, vad tycker ni?
Då undra jag även vilken tryckfjäder som passar bäst till min lilla setup? Står ju med olika uttryck hela tiden när det gäller tryckfj.. "varv/min" "procent" "kilo" "medium/mjuk/hård" etc.
Får ingen uppfattning om vad jag skall ha, kan jag få några riktlinjer?
om jag exempelvis köper denna: http://www.racing-planet.se/reservde...8cb71443ab3a82. ( i medium)
Kan det vara bra kanske?Senast redigerat av Tphcompact den 2010-07-22 klockan 15:14. Anledning: Ny fråga