1. #1

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245

    För lång? HJÄLP FORT

    agf
    Senast redigerat av Luleå den 2012-08-09 klockan 17:04.

  2. #2
    Vad jag vet så sitter oljepumpen på samma sida som vattenpumpen, så det går en slang ut från samma kåpa som vattenpumpen sitter på. Så nej, den oljan smörjer inte vattenpumpen.

  3. #3

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    ajjah skitsamma, jag har satt tillbaka behållaren å de, ska bara plugga igen hålet så den endast smörjer via bränslet

    Så då kan jag skita i att ha olja i behållaren då eller vadå?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Luleå Visa inlägg
    ajjah skitsamma, jag har satt tillbaka behållaren å de, ska bara plugga igen hålet så den endast smörjer via bränslet

    Så då kan jag skita i att ha olja i behållaren då eller vadå?
    När jag tog bort de på min moppe tog ja bort behållaren och pluggade igen anslutningarna så man blandar i tanken istället

  5. #5

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Snälla någon? har nya problem nu och det enda som spökar är gaswiren, får jag den att funka så är det bara att starta och köra!

  6. #6
    hoppas jag fattat ditt problem rätt.. Jag skulle tro att du inte dragit gaswiren på samma sätt som förut, då kan den ju ha blivit för lång ? Har du wire-hölje?
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  7. #7

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Jag vet inte hur jag kan ha dragit fel isåfall då jag tog bort den från gamla förgasaren, la den åt sidan och höll på med något annat medans och sedan demontera jag den och stoppa dit de som var i black racing gasaren och sen montera jag tillbaka det.

    iofs så lät jag den ligga vid framhjulet utsträckt så långt det gick och den kanske har suttit bredvid någon skarv eller nå så den blev kortare ? för just nu ligger den och svävar mitt under moppen vilket den inte gjorde tidigare har jag för mig!

    Ja det har jag.

  8. #8
    Du vet att det finns spår i trotteln och ner i förgasaren, se till att få i trottel rätt i hålet, så den går ända ner! annars vet jag ej
    .

  9. #9

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Det vet jag redan och den är längst ner.

  10. #10
    Jag körde på 2.5% o det funka as bra!

  11. #11

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Okej!
    Ska stoppa i 2,6 nu under inkörningen, vill inte stoppa för mycket olja så den går för varm

    Men bra då vet jag det iallafall, då tar jag bort den frågan då

  12. #12
    Korta ner den tills den börjar ta då?
    Det får jag göra men då tar jag ju också min gamla gasvajer å jämför.. ibland har den väl gått av någonstans så man får ju lägga till lite.. Hellre för långt än för kort i det här läget

  13. #13
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Du har väl någon justerskruv till vajern, spänn den till att börja med. Funkar inte det så får du korta vajern, simple as that.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  14. #14

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Sådära nu är det fixat, tråden kan tas bort.

    Och nej, ni båda hade fel, det var inte " simple as that "

  15. #15
    Robbans avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    125
    Citat Ursprungligen postat av Luleå Visa inlägg
    Sådära nu är det fixat, tråden kan tas bort.

    Och nej, ni båda hade fel, det var inte " simple as that "
    Kanske kan säga vad du gjorde för att fixa problemet? Så att vi andra kan få en lärdom

  16. #16

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Först försökte vi med att bygga eget rör men det gick inte så bra då den var för liten vilket vi märke när vi skulle montera så den slängde vi åt h-vete.
    Då började vi tänka att det är lika att testa korta av och löda fast den där låsmuttern som var nå gud förbannat liten men den höll inte så då var ju den vajern förstörd. ( går säkert att använda till något annat )
    Så vi for till biltema och köpte vajer for hem sen och då hittade jag ett litet rör vi hade liggandes och då börja vi kröka den lite smått så den blev i den passformen vi ville ha den och då var det bara att montera

    Hoppas det hjälpte någon då

  17. #17
    Robbans avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    125
    Citat Ursprungligen postat av Luleå Visa inlägg
    Först försökte vi med att bygga eget rör men det gick inte så bra då den var för liten vilket vi märke när vi skulle montera så den slängde vi åt h-vete.
    Då började vi tänka att det är lika att testa korta av och löda fast den där låsmuttern som var nå gud förbannat liten men den höll inte så då var ju den vajern förstörd. ( går säkert att använda till något annat )
    Så vi for till biltema och köpte vajer for hem sen och då hittade jag ett litet rör vi hade liggandes och då börja vi kröka den lite smått så den blev i den passformen vi ville ha den och då var det bara att montera

    Hoppas det hjälpte någon då
    Vad bra att det löstes Funkar mopeden prima nu då?

  18. #18

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    har inte kört än med den då jag behöver lite andra saker till den

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in