1. #1
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434

    Värmetålig klarlack?

    Vet inte var jag skulle lägga tråden, men eftersom det är avgasrör det handlar om så handlar den om motor ju?

    Men värmetålig klarlack till röret, för att skydda mot rost i princip, var kan jag köpa det mer än i utlänska internetshopar, har hittat:
    http://www.thansen.dk/product.asp?c=...&pn=1226681683
    Närmsta butik ligger i helsingör så det är inga problem men bara funderade om det fanns någon närmare eller något svenskt företag, har varit på ställen som säljer lack men ingen verkar tro att det finns överhuvudtaget..

    Var kan man köpa, kom gärna med alternativ, har sökt på google.se men hittar bara gamla trådar med länkar som inte fungerar och hemsidorna har inte varan kvar längre, länka några nya hemsidor tack?


    Känns kanske som en onödig tråd men lika bra att lägga upp

    Tack på förhand!
    //Webbe

  2. #2
    Biltema har

  3. #3

  4. #4
    mekonomen och liknande borde ha

  5. #5
    motips är nog bra.

  6. #6
    här på biltema har dom. Den är bra lackat mitt avgasrör med denna färg. http://biltema.se/sv/Bilvard/Farg-oc...estandig-farg/

  7. #7
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Pinsamt, har suttit och tittat på twostroke 3 gånger

    Sen har jag kollat på biltema, sökt på datorn och frågat personal, enligt dom så har dom inga?

    Sen även mekonomen har inget, har vatt på 2 st olika, ingen visste att dom någonsin ens haft såna, konstigt?

    Men är den hemsidan värt att köpa från, har rätt nära till helsingör och en krogrunda där hade inte skadat heller

  8. #8
    haha Mekonomen ska ha sånt

  9. #9
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    haha Mekonomen ska ha sånt
    Jaa, det stod i alla trådar jag hittade från internet men det fanns inget, iallafall inte i helsingborg
    Enligt dom som jobbade där iallafall


    Edit: Polaren (nämner inga namn) sa precis att det räckte att bara polera med autosol och se glad ut för det hade lite rostskydd i sig, blir det bra eller talade han osanning?
    Senast redigerat av webbe den 2010-07-12 klockan 21:56.

  10. #10
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jaa, det stod i alla trådar jag hittade från internet men det fanns inget, iallafall inte i helsingborg
    Enligt dom som jobbade där iallafall


    Edit: Polaren (nämner inga namn) sa precis att det räckte att bara polera med autosol och se glad ut för det hade lite rostskydd i sig, blir det bra eller talade han osanning?
    Haha, jag vet vem du menar

  11. #11
    Linolja i spray fungerar. Rexxy körde på den metoden och det blev bra!
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Pinsamt, har suttit och tittat på twostroke 3 gånger

    Sen har jag kollat på biltema, sökt på datorn och frågat personal, enligt dom så har dom inga?

    Sen även mekonomen har inget, har vatt på 2 st olika, ingen visste att dom någonsin ens haft såna, konstigt?

    Men är den hemsidan värt att köpa från, har rätt nära till helsingör och en krogrunda där hade inte skadat heller
    Konstigt jag köpte ifrån mekonomen idag men dem har väll olika på olika ställen

  13. #13
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    HEDIN: schhhhhh

    Jag vet att det antagligen fungerar bra men ville mest se om det fanns, annars köper jag linolja

    Ingen av mekonomen på varken väla eller i helsingborg hade här



    Men fungerar det att bara polera med autosol?

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    HEDIN: schhhhhh

    Jag vet att det antagligen fungerar bra men ville mest se om det fanns, annars köper jag linolja

    Ingen av mekonomen på varken väla eller i helsingborg hade här



    Men fungerar det att bara polera med autosol?
    Det skyddar inte mot rost och så
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jaa, det stod i alla trådar jag hittade från internet men det fanns inget, iallafall inte i helsingborg
    Enligt dom som jobbade där iallafall


    Edit: Polaren (nämner inga namn) sa precis att det räckte att bara polera med autosol och se glad ut för det hade lite rostskydd i sig, blir det bra eller talade han osanning?
    så länge det är blankt så är det skyddat ...
    det blir fett eller som en hinna och när det är borta så börjar det rosta ... går också vaxa eller polera med autosol men det är inget som blir permanent , man måste alltså göra det ganska ofta om man väljer att göra så .
    Annars kan du ju prova att bränna olja på röret men det blir ju ingen rolig färg .

  16. #16
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Hoffen Visa inlägg
    så länge det är blankt så är det skyddat ...
    det blir fett eller som en hinna och när det är borta så börjar det rosta ... går också vaxa eller polera med autosol men det är inget som blir permanent , man måste alltså göra det ganska ofta om man väljer att göra så .
    Annars kan du ju prova att bränna olja på röret men det blir ju ingen rolig färg .
    Ville mest ha den fina "metall" färgen som röret har från början kvar utan att behöva underhålla det typ varje vecka eller efter varje körning eller så


    Därför jag ville ha nån form av rostskydd

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Ville mest ha den fina "metall" färgen som röret har från början kvar utan att behöva underhålla det typ varje vecka eller efter varje körning eller så


    Därför jag ville ha nån form av rostskydd
    tycker att du ska satsa på www.twostroke.se ´s värmetåliga klarlack .. . då får du kvar den fina metall färgen ...

  18. #18

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    men den klarlacken blir brun efter ett tag. lönsammare att bara polera det lite eftervarje körning.
    hmh .. okkej jag ska inte säga något då jah inte provat den .
    men skulle nog ändå köra på den istället för att polera efter varje körning ...

  20. #20
    Meca har Motips klara eller kan iaf ta hem

  21. #21
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Jag kommer inte polera efter varje körning, det har jag inte ork till på en bruksmoppe som ska till skolan någon/några dagar i veckan!

    Men blir verkligen alla bruna efter ett tag?

  22. #22
    Det blir det nästan utan skydd också, kröken blir iallafall blå
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  23. #23
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Epic!
    Men ska nog beställa klarlack snart då, tack för alla svar!

  24. #24
    N.Lovets avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    181
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    men den klarlacken blir brun efter ett tag. lönsammare att bara polera det lite eftervarje körning.
    Hände samma sak för mig med twostroke klarlacken, röret blev lite brunaktigt Men jag skulle ändå satsa på klarlacken då man inte kommer palla polera röret efter varje körning

  25. #25
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av N.Lovet Visa inlägg
    Hände samma sak för mig med twostroke klarlacken, röret blev lite brunaktigt Men jag skulle ändå satsa på klarlacken då man inte kommer palla polera röret efter varje körning
    Har du någon bild på hur brunt, bryr mig inte så mycket, vill mest ha det så blankt så möjligt utan massa jobb

  26. #26
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Får ryck, nu hade varken swedol eller meca heller, såg att det fanns såna butiker på berga först igår

    Men får väll beställa blikers och så från twostroke så tar klarlack då med

  27. #27
    N.Lovets avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    181
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Har du någon bild på hur brunt, bryr mig inte så mycket, vill mest ha det så blankt så möjligt utan massa jobb
    Näe tyvärr Har slipat röret så det är inte brunt längre

  28. #28
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av N.Lovet Visa inlägg
    Näe tyvärr Har slipat röret så det är inte brunt längre
    Jaa, inte brunt

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in