1. #1

    Dåligt med ork..

    Tjena, min moppe orkar inte varva ur ordentligt och den har följande setup: Stage 6 pro replica, pluggat, org förgasare med 62 munstycke, orangea Stage 6 kopplingsfjädrar, 4 g vikter.

    Den har ett grymt axx upp till 30 och toppar 8000 rpm men sen orkar den inte mer, hastigheten stannar kvar på 30 km/h och varvar ner till 6000 rpm. Det är en EU och jag tycker att den iaf minst borde gå i 40.

    Jag själv skulle gissa på att den inte orkar pga av strypningarna men vill gärna höra era åsikter med!

  2. #2
    Robbans avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    125
    En moppe med ett pluggat trimrör går sämre än med ett pluggat original rör

  3. #3
    Men det ger mer skillnad med lättare vikter på ett trimrör, jag testade sätta i 4,4 g viker på mitt org rör, den låg på högvarv hela tiden.
    På trimröret känner man att de lätta vikterna gör nytta

  4. #4
    Robbans avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    125
    Citat Ursprungligen postat av Aeroxfantast Visa inlägg
    Men det ger mer skillnad med lättare vikter på ett trimrör, jag testade sätta i 4,4 g viker på mitt org rör, den låg på högvarv hela tiden.
    På trimröret känner man att de lätta vikterna gör nytta
    Har också det röret på min piaggio typhoon men urpluggat, har 5,25 grams vikter, funkar prima. Men tro mig det är strypningen i röret som gör så att mopeden inte överskrider 30 km/h.
    Lättare vikter gör absolut en skillnad på trim rör. I vårt fall har vi hög varviga rör

  5. #5
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    absolut avgasröret. ett pluggat effektrör ger sämre effekt än ett pluggat org rör
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Robban Visa inlägg
    Har också det röret på min piaggio typhoon men urpluggat, har 5,25 grams vikter, funkar prima. Men tro mig det är strypningen i röret som gör så att mopeden inte överskrider 30 km/h.
    Lättare vikter gör absolut en skillnad på trim rör. I vårt fall har vi hög varviga rör
    Vad går den i då, har den bra axx?
    Yepp, jag vet att det är hödvarvigt

  7. #7
    Robbans avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    125
    Citat Ursprungligen postat av Aeroxfantast Visa inlägg
    Vad går den i då, har den bra axx?
    Yepp, jag vet att det är hödvarvigt
    Jag har ju kolfiber reeds, 5,25 g vikter, sportluft, s6 pro replica urpluggat. Den gjorde 83 på plan mark mätt med gps =). Har också bytt fjädrar i kopplingen och den har faktiskt ett sjukt skönt axx

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Robban Visa inlägg
    Jag har ju kolfiber reeds, 5,25 g vikter, sportluft, s6 pro replica urpluggat. Den gjorde 83 på plan mark mätt med gps =). Har också bytt fjädrar i kopplingen och den har faktiskt ett sjukt skönt axx
    Fan vad nice, vad för fögge? Munstycke?

  9. #9
    Robbans avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    125
    Citat Ursprungligen postat av Aeroxfantast Visa inlägg
    Fan vad nice, vad för fögge? Munstycke?
    Har 12 mm weber förgasare med 108 munstycke. Ska eventuellt byta till 17,5 dellorto förgasare snart =)

  10. #10
    Stage 6 pro replica har väl bara en strypning?

  11. #11
    Robbans avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    125
    Citat Ursprungligen postat av Aeroxfantast Visa inlägg
    Stage 6 pro replica har väl bara en strypning?
    aa, i mynningen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in