1. #1

    Malossi eller Polini?

    Hej jag ska snart byta ut min nuvarande Malossi 70cc sport till antingen en Polini Evolution 2 70cc eller Malossi Mhr Racing 70cc.

    Vad skiljer dessa åt? En hundring skillnad i pris. Det jag är ute efter är så snabb accerlation, så mycket kraft och toppfart som möjligt.

    Vilken tycker ni jag bör välja?

    Mvh.

  2. #2

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Aprilia10 Visa inlägg
    Hej jag ska snart byta ut min nuvarande Malossi 70cc sport till antingen en Polini Evolution 2 70cc eller Malossi Mhr Racing 70cc.

    Vad skiljer dessa åt? En hundring skillnad i pris. Det jag är ute efter är så snabb accerlation, så mycket kraft och toppfart som möjligt.

    Vilken tycker ni jag bör välja?

    Mvh.
    Vad har du för trimdelar i övrigt ?
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Macahan Visa inlägg
    Vad har du för trimdelar i övrigt ?
    Just nu har jag inte speciellt mycket. Effektrör,17,5mm förgasare,Dragen v-ring och 5g vikter. Och cylindern då.

    Ska köpa vassare rör större förgasare o insug,racing vevparti ny kopplingsklocka nya tryckfjädrar när jag köper en ny 70cc racing cylle.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    haft MHR racing. s6 racing är nästan vassare


    satsa på evo 70
    Okej

  6. #6
    du hade väll inte tänkt köra någon av de här cyllarna på gatan va? sen så evo 2:an går
    väll
    inte att köpa längre. men båda cyllarna har kraft så det räcker och blir
    över
    Ny på mnf

  7. #7
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    köp en stage6 sport pro mk2 om du ska köra gata! är en riktigt vass cylinder!
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av RTB_Hyperz Visa inlägg
    du hade väll inte tänkt köra någon av de här cyllarna på gatan va? sen så evo 2:an går
    väll
    inte att köpa längre. men båda cyllarna har kraft så det räcker och blir
    över
    Jodå dom finns på twostroke. Hade tänkt att använda mig av den till lite både och som bruksmoped och att raca med den Kul o höra vilken skulle du rekomendera polini eller malossi?

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    köp en stage6 sport pro mk2 om du ska köra gata! är en riktigt vass cylinder!
    Hmm får se Vet du vart dom finns att köpa? Hittade inte den på twostroke hitta bara stage6 racing mk2.

    Edit: Hittade den på twostroke, vet du vad dom toppar på ungefär med rätt setup till den?
    Senast redigerat av Aprilia10 den 2012-05-20 klockan 16:42.

  10. #10

  11. #11

  12. #12

  13. #13
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    ska man välja evo 3an så kan man ju lika gärna köpa R/T 70. mer power för pengarna. säkerligen mer hållbar också.
    av alla cylindrar ja haft så har ingen hållt lika bra som polini! dom polini cylindrarna ja har haft va odödliga iallafall
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  14. #14

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Aprilia10 Visa inlägg
    Jodå dom finns på twostroke. Hade tänkt att använda mig av den till lite både och som bruksmoped och att raca med den Kul o höra vilken skulle du rekomendera polini eller malossi?
    det kan bli svårt att hitta reservdelar till evo 2:an Sen så skulle jag inte ta nån av dom till bruks skulle köpa stage6 sport pro, körde den som bruks och det räckte, eller stage6 racing om du vill ha mer
    Ny på mnf

  16. #16
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av ruben Visa inlägg
    Du borde tänka om angående att köra brukis med hyper, visst de går, inga problem. Men vill du få hela samhället mot dig för din moped kan väcka de döda, hyper låter extremt mycket.

    OnT så hade jag satsat på evo 3an om något.
    jag körde hyper på gatan, dock växlat men det gick fint förutom att det var lite småjobbigt att inte kunna ta sig fram på låga varv.
    så länge man åker lugnt så låter det inte överdrivet mycket. drog jag på hördes det dock över hela stan.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  17. #17
    Blir nog antingen en stage6 racing mk2 eller malossi mhr racing vilken av dom är vassast enligt er? Polini evo2 har ju ont om reservdelar till den som någon sa i tråden så blir nog inte den.

    Får beslutsångest


    Kan man få en s6 racing mk2 över 100km/h med rätt setup?

  18. #18
    Kör på stage6 racing

    Jag har det i min bruksmoppe och det funkar riktigt bra, jag har även orginal luftbrurk vilket gör att den låter inte så mycket mer än orginal heller.

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av mjaa Visa inlägg
    Kör på stage6 racing

    Jag har det i min bruksmoppe och det funkar riktigt bra, jag har även orginal luftbrurk vilket gör att den låter inte så mycket mer än orginal heller.
    Blir nog stage6. Var du tvungen och byta ut vevpartiet när du bytte till s6 racing? Och vad toppar din?
    Mvh

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Aprilia10 Visa inlägg
    Blir nog stage6. Var du tvungen och byta ut vevpartiet när du bytte till s6 racing? Och vad toppar din?
    Mvh
    http://www.youtube.com/watch?v=SBfNw...ature=youtu.be

    Jag har inte bytt vev och än så länge håller det iaf.
    Dock har jag ett klent rör (zx-r) vilket hjälper till att skona veven.

    Man borde nog byta vev

  21. #21
    evo tycker jag polini gör bra saker (y)

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av mjaa Visa inlägg
    http://www.youtube.com/watch?v=SBfNw...ature=youtu.be

    Jag har inte bytt vev och än så länge håller det iaf.
    Dock har jag ett klent rör (zx-r) vilket hjälper till att skona veven.

    Man borde nog byta vev
    Ja det bör man om man vill få ut så mycket som möjligt från cylindern ^_^
    Jävlar vilket gött acc o topp hastighet

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av TheMaN Visa inlägg
    evo tycker jag polini gör bra saker (y)
    I know men hade tänkt och köra den för mestadels på gatan. Evo3 finns ju nu också men evo2 har ont om reservdelar vad jag märkt på olika sidor såsom twostroke,racing planet.
    Får se vad det blir ^_^ Vill åtminstone få upp moppen i 100märlor med ett grymt acc och så mycket kraft som möjligt =P

  24. #24

  25. #25

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    En hyper cylinder kommer gå skit/lika bra som vilken sport 70 cylinder som helst om man har övriga "B" saker.
    En hyper cylinder behöver "hyper" i övriga delar också, ex Yasuni C30/26-30mm förgasare/Overrange kit/italkit-eprom osvosv........

    Du har ingen hyper bara för du slänger på en hyper cylinder, cylinder är inte allt, men endel utav allt.
    Om du nu ska köra på 17.5mm och det du hade, köp en sport pro 70. Kommer gå lika bra.


    Utan att byta slutväxeldreven kommer inte mopeden gå fortare än 110-120km/h max.
    Jag vet det är just det jag ska göra
    Ska byta ut förgasare,vevparti,variator,koppling,ny drivrem, mycket vassare rör osv..

  27. #27
    Citat Ursprungligen postat av TheMaN Visa inlägg
    Aa verkligen haha

  28. #28
    Jag hade en stage6 racing i somras på min med hyper tändning(eprom), 21mm black ed, å hebos racing replica.. gick jävligt bra tyckte jag
    Gjorde nog 100-105 som bäst, riktigt bra kräm i den söta cyllen.

    Jag har en till piaggiomotorn(ac) om det låter intressant..(utan kolv)

    Men till själva frågan,
    Malossi duger till vassare cyllar å Polini till mer bruks/sport.. Det är vad jag tycker

  29. #29
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Jag hade en stage6 racing i somras på min med hyper tändning(eprom), 21mm black ed, å hebos racing replica.. gick jävligt bra tyckte jag
    Gjorde nog 100-105 som bäst, riktigt bra kräm i den söta cyllen.

    Jag har en till piaggiomotorn(ac) om det låter intressant..(utan kolv)

    Men till själva frågan,
    Malossi duger till vassare cyllar å Polini till mer bruks/sport.. Det är vad jag tycker
    Ja den verkar vara riktigt vass

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in