derbi senda effektrör/trim

hej alla ! vet inte vilket effektrör jag ska köpa till min derbi senda x-treme 07 , har tänkt mig ett MK thrower eller gianelli 2t (2 ganska olika rör vad jag har förstått).
    Jag har 13/53 dervning och funderar även på att köpa en ostrypt cdi.

kom gärna med bra förslag och tips , utan att behöva byta cylle.

tack på förhand

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Mk thrower eller Gianelli 2t, den ständiga frågan...
    Jadu, gianelli ger ett mer smattrande ljud, lite mer effekt, låter mer, sämre bottendrag. Thrower precis tvärtom.
    Med ostrypt cdi så får du nog upp moppen i runt 80-85 ärliga med båda rören.
    Thrower funkar fint även utan ostrypt cdi, min derbi gjorde 48 på 3an med strypt cdi, och 53 med ostrypt. Runt 85 i toppfart, 13/53.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Mk thrower eller Gianelli 2t, den ständiga frågan...
    Jadu, gianelli ger ett mer smattrande ljud, lite mer effekt, låter mer, sämre bottendrag. Thrower precis tvärtom.
    Med ostrypt cdi så får du nog upp moppen i runt 80-85 ärliga med båda rören.
    Thrower funkar fint även utan ostrypt cdi, min derbi gjorde 48 på 3an med strypt cdi, och 53 med ostrypt. Runt 85 i toppfart, 13/53.
    okej , men jag hörde nånstans att MK:t inte går alls bra med strypt cdi , men jag behöver alltså inte byta den om jag köper ett MK ?

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Citat Ursprungligen postat av albin21 Visa inlägg
    okej , men jag hörde nånstans att MK:t inte går alls bra med strypt cdi , men jag behöver alltså inte byta den om jag köper ett MK ?
    Du tjänar ungefär 5-7km/h på att byta till ostrypt cdi med thrower. Jag körde med strypt i nåt halvår först och det gick finfint.

okej , så den gick typ i 80 ändå , fast du hade strypt ?

Jag hade nog satsat på mk thowert. Har själv ett högvarvigt rör nu och ketchup effekten är ju bara så dryg. I början skiter man i vilket men nu efter några månader så tröttnar man helt enkelt på. thowert går riktigt tyst också lägg upp den några växlar när du ser polisen och den låter som en original moppe.
    vill du få ut så mycket som möjligt av röret så köp en ostrypt cdi men det går köra med strypt. Det är inte lönt med gianellit om du ska ha strypt cdi då du aldrig kommer få ut hela effektkurvan
    Kort sagt jag hade tagit thowert hehe.

Citat Ursprungligen postat av dennis1 Visa inlägg
    Jag hade nog satsat på mk thowert. Har själv ett högvarvigt rör nu och ketchup effekten är ju bara så dryg. I början skiter man i vilket men nu efter några månader så tröttnar man helt enkelt på. thowert går riktigt tyst också lägg upp den några växlar när du ser polisen och den låter som en original moppe.
    vill du få ut så mycket som möjligt av röret så köp en ostrypt cdi men det går köra med strypt. Det är inte lönt med gianellit om du ska ha strypt cdi då du aldrig kommer få ut hela effektkurvan
    Kort sagt jag hade tagit thowert hehe.
    ja det är precis därför jag e mer inne på ett MK , hade ett TK innan och man blir snabbt trött på ketchup effekten ( vilket också gianelli har ?), plus att det verkar låta mkt mer än ett MK

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    okej , så den gick typ i 80 ändå , fast du hade strypt ?
    75-80

75-80
    okej tack för hjälpen , blir nog att jag köper en ostrypt

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Och ja, TK låter som ini helvete jag märkte dock ingen stor effektskillnad på tk och thrower.

Och ja, TK låter som ini helvete jag märkte dock ingen stor effektskillnad på tk och thrower.
    okej , blir nog ett MK då , verkar som det har vad jag söker , men ett hebo escape är inget å tänka på ?

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    okej , blir nog ett MK då , verkar som det har vad jag söker , men ett hebo escape är inget å tänka på ?
    Nja hebo låter mkt

okej , tack för hjälpen

efter att ha testat ett gianelli 2t, är så jäkla tråkigt att köra högvarvigt. Tar så mycket på motorn + de är en snutmagnet när man kör i stan(måste varva mycket för att följa med i traffik rytmen). Samt att skjutsa någon är en pest när ketchup effekten kommer! Men å andra sidan går de att åka fort me högvarviga rör

Skall införskaffa mig ett MK thrower till min Gilera Smt i veckan, just för att de är lågvarvigt och är underlättar mycket mera på punkterna jag skrev här över

Iaf enligt mitt resonemang..

Citat Ursprungligen postat av jarken Visa inlägg
    efter att ha testat ett gianelli 2t, är så jäkla tråkigt att köra högvarvigt. Tar så mycket på motorn + de är en snutmagnet när man kör i stan(måste varva mycket för att följa med i traffik rytmen). Samt att skjutsa någon är en pest när ketchup effekten kommer! Men å andra sidan går de att åka fort me högvarviga rör

Skall införskaffa mig ett MK thrower till min Gilera Smt i veckan, just för att de är lågvarvigt och är underlättar mycket mera på punkterna jag skrev här över

Iaf enligt mitt resonemang..
    okej tack

Man borde göra en sticky av den här... Väldigt hjälpsam tråd

Passar på att skriva lite hjälpsam info då, 13/53 fungerar utmärkt med effektrör, 13/50 blir rätt tungt, du får du se till att ställa in förgasaren fint

jag kör 14-52 o det lirar hur fint som helst, dock är det precis att den orkar i stark motvind och en tjockis där bak.

Jag passar på att hi-jacka tråden lite snabbt när vi ändå kom in på drevning... Hur skulle 15-65/70 lira med, låt oss säga, ett mk? Jag vill helst inte korta kedjan och sådant strul man åker på om man drevar om i bak, eller måste man det?

jag kör 14-52 o det lirar hur fint som helst, dock är det precis att den orkar i stark motvind och en tjockis där bak.
    Vad kör du för setup då? Jag har använt Thrower och Gianelli 2t när jag kört.

Citat Ursprungligen postat av mksp Visa inlägg
    Vad kör du för setup då? Jag har använt Thrower och Gianelli 2t när jag kört.
    yasuni cross hm o dreven o munstycke bara fast det sitter ju 17.5a original men det ska väl inte göra jätte mycket skillnad på ett rör men ja

yasuni cross hm o dreven o munstycke bara fast det sitter ju 17.5a original men det ska väl inte göra jätte mycket skillnad på ett rör men ja
    Nu när du säger det så har jag också kört Yasuni Cross HM. Kör också 17,5mm Dellorto

Citat Ursprungligen postat av mksp Visa inlägg
    Nu när du säger det så har jag också kört Yasuni Cross HM. Kör också 17,5mm Dellorto
    ketchup effekten är ju inte och leka med, det är riktigt tråkigt. Fast det drar på rätt bra på varven

Eftersom alla skriva sina drevning me effektrörs setup så gör väl ja de å

Har underliggande Technigas på min Gilera SMT-04, 13/53 drevning och den gjorde 83 km/h mätt igår me en TomTom gps Tror inte den klarar av att varva ur riktigt med högre drevning - Om man nu inte har medvind lr medlut. 84 munstycke i 14mm gasare på en Motoforce 50cc cylinder

13/53 är en bra drevning imo, ger dig fortfarande ork att accelrera medans du fortfarande kan dra ut effektbandet på ett högvarvigt rör, samt toppfart runt 80 om den orkar varva ur

har ett technigas e-box underliggande med 13-53 drev, hebo vev och portad o planad cylle. toppar mätarn så någonstans mellan 85-100

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in