1. #1

    kopplingsaxel vill inte gå ner!

    Bytte precis till polini kopplingen på min derbi d50b0 men när jag skruvat fast allting så får jag inte ner kopplingsaxeln (http://twostroke.se/product.asp?product=24469), den vill inte gå ner, beror det på att jag satt lamellerna eller mellanskivorna fel?

    såhär satt jag på allt lamell>mellanskiva>lamell>mellanskiva>lamell>mella nskiva>lamell>mellanskiva>lamell>kopplingsplattan(http://twostroke.se/product.asp?product=18879)

    någon som vet vad jag gjort för fel? inte ska en mellanskiva ligga längst ner?

  2. #2
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    På derbi ebs ska man lägga tryckplattan på ett speciellt sätt mot en markeringspil i yttre kopplingskorgen, annars funkar inte kopplingen, vet inte om det gäller d50b0 också...

    Lamellerna och skivorna har du lagt rätt.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    På derbi ebs ska man lägga tryckplattan på ett speciellt sätt mot en markeringspil i yttre kopplingskorgen, annars funkar inte kopplingen, vet inte om det gäller d50b0 också...

    Lamellerna och skivorna har du lagt rätt.
    det fungerade, tack!=) måste haft tur förra gången jag bytte lemeller för då gick det på direkt

  4. #4
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av freddx01 Visa inlägg
    det fungerade, tack!=) måste haft tur förra gången jag bytte lemeller för då gick det på direkt
    Skönt att det löste sig!
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Skönt att det löste sig!
    nu kommer man till den andra saken, kickaxeln, fyfaan den är ju omöjlig att få dit... http://www.twostrokerider.se/upload/..._sitta_512.jpg vet hur den ska sitta men det går ju inte att få dit den

  6. #6
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av freddx01 Visa inlägg
    nu kommer man till den andra saken, kickaxeln, fyfaan den är ju omöjlig att få dit... http://www.twostrokerider.se/upload/..._sitta_512.jpg vet hur den ska sitta men det går ju inte att få dit den
    Tryck i den inre delen av fjädern i sitt spår och så tar du en näbbtång till den yttre och spänner fast skiten bah, kan va lite knöligt första gångerna men inga störa problem
    Försöker du att få dit den för hand är du nog lite väl optimistisk...
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Tryck i den inre delen av fjädern i sitt spår och så tar du en näbbtång till den yttre och spänner fast skiten bah, kan va lite knöligt första gångerna men inga störa problem
    Försöker du att få dit den för hand är du nog lite väl optimistisk...
    tar bort skiten istället

  8. #8
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av freddx01 Visa inlägg
    tar bort skiten istället
    det går ju det med, du gör ju som du vill... men det är inte så jävla svårt att få dit faktiskt
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  9. #9
    Nu börjar fitt fjädern ***** sig också så formen på den är helt cp...

  10. #10
    Få dit en Derbi kick fjäder är lätt! Det gällar bara att hitta knepet!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  11. #11
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    ge honom en guide då? eller skriv.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    ge honom en guide då? eller skriv.
    bra ide! men nu fick jag på den så det behövs inte =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in