1. #1

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103

    Angry Obalans i motor nånstans?

    Tjenare, har då en Drac-03 med mrx-04s motor.

    när jag ska dra iväg så vibrerar det inget men när jag börjar gas närmare halvgas så börjar all vibrera som satan.. sen försvinner det och när jag börjar komma upp i varv mot fullgas då vibrerar det igen som satan sen vid fullgas slutar det?
    vad kan de va för fel? vart kan det vara obalans? jävligt irriterande då de skakar så att händerna domnar av. Vilka ställen kan det vara obalans på?

    SETUP:
    Barikit 80cc
    Motorforce evulotion vev 16000
    Dellorto 21mm
    Stage 6 racing koppling
    Tk Lacada/Mk Prorace

    nya ramlager och packboxar.

  2. #2
    Är inte direkt mitt område men kanske är värt att kolla över motorfästet så att allting är ordentligt åtskruvat
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  3. #3

  4. #4
    Om ramlager/vev börjar blir dåliga, fast i ditt fall då kanske felaktigt ditsatta, kan det bli vibrationer ända upp i styret! Så jag frågar som föregående talare, Hur snäll var du?

  5. #5

  6. #6
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Förmodligen felmonterad balansaxel! Det är två små prickar på balansaxel drevet som ska matcha med en prick på primärdrevet.

  7. #7

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103
    motor sitter fast!

    Balansaxeln sitter som den ska enligt markeringarna!

    veven har varit inne på lagnig för att de förra ramlagret hade skurit fast så dom va tvungen att svarva bort det...

    men de va inte så här första tiden jag körde, de har kommit tvärt nu! de är de jag tycker är så skumt..

  8. #8
    har du kollat hjulen så dem sitter bra, inga glapp i lager eller att dem sitter snett.
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  9. #9

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103
    Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    har du kollat hjulen så dem sitter bra, inga glapp i lager eller att dem sitter snett.
    japp nya lager. inge glapp.

  10. #10
    styrlager? skeva bromsskivor? bussningarna i svingen?
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  11. #11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in