Dt50mx Cylinder?.

Tja hittade två cylindrar liggandes det står 49cc och 2WL på båda
    tror båda är uppborrade eftersom kolvdiametern är 43mm så det är 60cc eller?
    Och funkar det överhuvudtaget med 12mm org fögge har inte råd att köpa någon nu.....
    Någon erfarenhet av denna cylinder något märke?
    Den som sitter på står det 49cc 4WD.

Citat Ursprungligen postat av zz00zz Visa inlägg
    Tja hittade två cylindrar liggandes det står 49cc och 2WL på båda
    tror båda är uppborrade eftersom kolvdiametern är 43mm så det är 60cc eller?
    Och funkar det överhuvudtaget med 12mm org fögge har inte råd att köpa någon nu.....
    Någon erfarenhet av denna cylinder något märke?
    På trimcylindrar står det ofta att det är 49cc eftersom de först är 49cc och sen borras upp av företag. Sen om jag minns rätt så ska 43mm i diameter på gamla DT's vara typ 60cc Och ja det går nog fint med 12mm förgasare sålänge du bestyckar den ordentligt rätt!

Citat Ursprungligen postat av DT-Davve Visa inlägg
    På trimcylindrar står det ofta att det är 49cc eftersom de först är 49cc och sen borras upp av företag. Sen om jag minns rätt så ska 43mm i diameter på gamla DT's vara typ 60cc Och ja det går nog fint med 12mm förgasare sålänge du bestyckar den ordentligt rätt!
    vilket munstycke tror du jag ska börja med det är 88 org måste jag bytta lågfart är inte så kunnig

vilket munstycke tror du jag ska börja med det är 88 org måste jag bytta lågfart är inte så kunnig
    Man kan aldrig säga helt säkert, det är olika för varje motor! Bara att testa sig fram och inspektera tändstiftet! Försök få stiftet i en oboybrun färg!
    Lågfart vet jag inget om

Man kan aldrig säga helt säkert, det är olika för varje motor! Bara att testa sig fram och inspektera tändstiftet! Försök få stiftet i en oboybrun färg!
    Lågfart vet jag inget om
    okej tack iaf

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Inte riktigt rätt. Noname trim cylindrarna gjuts i samma gjutformar som 49cc gör 43mm på dt är 60cc ja
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av derbi_crille Visa inlägg
    Inte riktigt rätt. Noname trim cylindrarna gjuts i samma gjutformar som 49cc gör 43mm på dt är 60cc ja
    nej, det är bara 57cc
    lika på fs1 då dt och fs1 har samma slaglängd.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    nej, det är bara 57cc
    lika på fs1 då dt och fs1 har samma slaglängd.
    Jo de vet jag men dom kallas 60cc och på mopeddelssidorna står de även 60cc
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

4WD, tror det är "four-wheel drive"

Nej men det är väl 40mm cylinder diameter original:?: Alltså måste det vara "60cc"

Citat Ursprungligen postat av mksp Visa inlägg

Nej men det är väl 40mm cylinder diameter original:?: Alltså måste det vara "60cc"
    Ofc när du har en 4WD cylla på så har du framhjulsdrift bakhjulsdrift + stödhjuls drift haha

Citat Ursprungligen postat av mksp Visa inlägg

Ofc när du har en 4WD cylla på så har du framhjulsdrift bakhjulsdrift + stödhjuls drift haha
    Edit: joop 40mm org
    lagg skapa doublepost...

2W1 är bra trimcylindrar, säljs som 40 och 43mm (50 & 60cc). Funkar med 12mm förgasare, men går ju bättre med en större.

4AD är en originalcylinder, egentligen till DT50R men i stort sett identisk med 25F N som är original på MX. Har även sålts i 43mm version som trimcylinder, men går inte mycket bättre än original p.g.a. de små portarna.

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Jo de vet jag men dom kallas 60cc och på mopeddelssidorna står de även 60cc
    ja sant, eller 65cc som de brukar säga. de avrundar ganska skapligt uppåt

okej tack för alla bra svar men vilken storlek ska jag ha på förgasaren tänker kanske köpa en i sommar men 16mm är rätt litte men 20mm då?
    tänkte mig den här funkar den eller är det skräp?
    http://www.norscand.com/forgasarekit...540-c-576.aspx

Länka gärna om du tycker om någon annan bättre gärna från någon sida också till bra pris

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    ja sant, eller 65cc som de brukar säga. de avrundar ganska skapligt uppåt
    Precis, fast att säga 65cc till 60cc(57cc) är ju så fel de kan bli för dom sk 70cc cylindrarna är väll på 63cc om jag inte minns helt fel?

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Precis, fast att säga 65cc till 60cc(57cc) är ju så fel de kan bli för dom sk 70cc cylindrarna är väll på 63cc om jag inte minns helt fel?
    stämmer bra det, haha

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in