Hybridvisning

Exclamation "ketchup effekt"

Hejsan jag har lite problem med min beta ark.

Jag har sätt på 50 sport cylinder på den och den har inget drag alls. Vad kan det vara tror ni?
    Den är helt original förutom ett kundo rör och öppet filter har testat att byta till blå tryckfjäder men ingen skillnad

Snabba svar uppskattas :-)

Vikter? Munstycken? trottelnåls läge?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Vikter? Munstycken? trottelnåls läge?
    Vikter är original men ska kolla motstycke och nålen i morgon

Vet inte mycket om den efter som jag köpte den igår

Citat Ursprungligen postat av izeman Visa inlägg
    Vikter är original men ska kolla motstycke och nålen i morgon

Vet inte mycket om den efter som jag köpte den igår
    Du måste ju köra in nya cylindern försiktigt för att undvika problem i framtiden....

Citat Ursprungligen postat av Aprilia10 Visa inlägg
    Du måste ju köra in nya cylindern försiktigt för att undvika problem i framtiden....
    Köpte den beg så behöver inte köra in den just nu men snart ska det på 70cc bara att jag köpt kolv och packningar

ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Jag har också liknande problem som jag inte orkat lagt näsan i än.
    Min sticker först iväg sen saktar den ner sen går den sakta men säkert upp till toppfarten.
    50 sport, Leovince TT, 102 munstycke och malossi filter.

Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Jag har också liknande problem som jag inte orkat lagt näsan i än.
    Min sticker först iväg sen saktar den ner sen går den sakta men säkert upp till toppfarten.
    50 sport, Leovince TT, 102 munstycke och malossi filter.
    Låter för mig som nybörjare inom scooter att det är för lätta vikter, men jag vette fan!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

Mustycke var 78 eller 79 och nålen var näst längst ner (alltså det näst högsta på nålen)

Mustycke var 78 eller 79 och nålen var näst längst ner (alltså det näst högsta på nålen)

Sorry för dubbel. Hittat lite på betan nu ställde upp nålen,satte dit luft burk från neos och original rör från neos och nu går den bättre. Men en annan fråga, är det bara att batteriet har lite ström i sig när relät bara klickar och sen händer inget på el-starten.

Reg.datum
    Mar 2011
    Sorry för dubbel. Hittat lite på betan nu ställde upp nålen,satte dit luft burk från neos och original rör från neos och nu går den bättre. Men en annan fråga, är det bara att batteriet har lite ström i sig när relät bara klickar och sen händer inget på el-starten.
    säker på att den är inkopplad ? kan även vara så att det blivit oxid på magneterna inne i själva startmotorn
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

Batteriet är troligtvis trött, orkar väl inte dra runt startmotorn. Testa annat batteri eller ladda det. Kan ju också vara dålig kontakt någonstans.

Citat Ursprungligen postat av mksp Visa inlägg
    Batteriet är troligtvis trött, orkar väl inte dra runt startmotorn. Testa annat batteri eller ladda det. Kan ju också vara dålig kontakt någonstans.
    Ska ta och ladda det fast ska också testa om start motorn funkar med att dra runt den med batteri laddare för att försäkra att den är hel

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in