Skadat/Svarvat svänghjul Derbi - Gör det något?

hej, skulle byta framdrev på en polares Derbi, och av slump såg jag att de låg en tändningsskruv neranför svänghjulet, det det var alldeles kolsvart vid svänghjulet. Så vi plock av de och såg att tändningsplattan hade lossnat, den satt bara i 1 skruv (Inte själva plattan som spolarna sitter på, utan den bakom som man ställer tändningen på) och satt löst. Detta resultera att svänghjulet hade fått "svarvad insida" bla. Såg inga större skador på tändplattan (inte vad vi reflektera över iaf).

Kan tillägga att detta såg vi av ren slump, han har inte känt något ovanligt eller att den gått sämre eller så, konstigt tkr jag.

Så min fråga är om de gör något att den är "svarvad" ? Eller kommer de bli problem i långa loppet? Satt ihop allt o den går som en klocka, inga problem alls. Över t lite bilder, va säger ni?

Namn:  arvidmobilbilder 030.jpg
Visningar: 642
Storlek:  115,7 KBNamn:  arvidmobilbilder 031.jpg
Visningar: 443
Storlek:  110,8 KBNamn:  arvidmobilbilder 032.jpg
Visningar: 404
Storlek:  107,8 KB

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ser inte varför det skulle bli ett problem, om det är jämnt o fint. Ni märker ju om det blir obalans i systemet. Sen undrar jag hur fan det har blivit sådär?
    Har inget TK men är ett fucko ändå

Märker du inte av nån "obalans" så är det bara fortsätta köra, du märker ju om det är kasst med ström till lysen osv :-)

Ingen oblans mer än vad EBS motorn gör vad vi märkt iaf... (är som att sitta på en dildo i övrigt med vafan ) Men inge oblans i svänghjulet vad vi märkt efter de 5milen vi körde efter denna meck.

Lyset blir starkare när man varvar som vanligt, kan kolla spänningen senare om de blir ett problem.

Hur de tillkom vettefan, tändplattan satt löst så den måste gått i svänghjulet på något vänster o svarvats ned, men den är jämt "nersvarvad" iaf.

Man får ju hoppas att man har lättat svänghjul nu iaf, sägs att de ger gasres o 5 km/h snabbare

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in