Sidan 4 av 6 Första ... 23456 Sista

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Anndreeaas Visa inlägg
    att en stulen moped är ytterst litet märkvärdigt gemfört med en ny sporthoj som blir stulen eller liknande,
    vad som man blir rånad på, spelar ingen roll, det är beteendet som är överdjävligt. Moppe som MC, båda gör lika jävla ont att bli rånad på.

att en stulen moped är ytterst litet märkvärdigt gemfört med en ny sporthoj som blir stulen eller liknande,
    jaha .. då fattar jah ... hängde inte riktigt med där .

Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Det är inte att vara cool, det är att skydda sin egendom mot ligister. och då tar man dem metoder som passar bäst till det syftet. Sedan länge tappat tilltron till rättsväsendet och polisen i dessa frågor. för att tala klartext, hade dessa stulna sliders vart mina så hade inte buset stått upp, utan legat nerslagna, då jag alltid haft beväpning ombord på mopparna i förorten. Låskedjan t.ex. är ypperlig att ge buset stryk med.
    Det är inte det faktum att du gör det som jag tycker är ett fjantigt och smått pubertalt beteende, utan att du sitter och näst intill skryter om det.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Det är inte det faktum att du gör det som jag tycker är ett fjantigt och smått pubertalt beteende, utan att du sitter och näst intill skryter om det.
    Det är inget skryt. Det känns lika jäkla onödigt vartenda gång man tvingas nyttja våld. men samhäller ser ut som det gör och då dikterar det spelreglerna.

Det är inget skryt. Det känns lika jäkla onödigt vartenda gång man tvingas nyttja våld. men samhäller ser ut som det gör och då dikterar det spelreglerna.
    haha du har ju fan inte alla hästar hemma...

nu vart det tyst här ...

Intressant att se din synvinkel.

Citat Ursprungligen postat av Hoffen Visa inlägg
    nu vart det tyst här ...
    Syftar du på mig? Det kan ju vara så att jag har annat att göra än att sitta och vänta på att någon skall svara på min post på ett mopedforum. Blev heter det dessutom, inte vart.

Det är inte att vara cool, det är att skydda sin egendom mot ligister. och då tar man dem metoder som passar bäst till det syftet. Sedan länge tappat tilltron till rättsväsendet och polisen i dessa frågor. för att tala klartext, hade dessa stulna sliders vart mina så hade inte buset stått upp, utan legat nerslagna, då jag alltid haft beväpning ombord på mopparna i förorten. Låskedjan t.ex. är ypperlig att ge buset stryk med.
    Haha töntfan, hur gammal är du, 15? Haha alltså.

Hur många här håller inte med skåningen ?

Hur många här håller inte med skåningen ?
    jag hoppas inte att någon gör det...

Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    jag hoppas inte att någon gör det...
    så om en kille snor din moped och du ser de går du inte fram och slår skiten ur han för du e så jävla arg? har rätt svårt o tro de

så om en kille snor din moped och du ser de går du inte fram och slår skiten ur han för du e så jävla arg? har rätt svårt o tro de
    jo men det är ju det han säger ... hmh.. skumt

nej dummaste man kan göra, vad gör du om killen drar fram en pistol och sätter den mot ditt huvud? spelar ingen roll hur arg du är då. bättre att sätta dit honom i efterhand.

nej dummaste man kan göra, vad gör du om killen drar fram en pistol och sätter den mot ditt huvud? spelar ingen roll hur arg du är då. bättre att sätta dit honom i efterhand.
    okkej .. kanske .

ohja, man måste ju ha pistol för o kunna sno en moped,

bros ju på hur då går till väga, om du inte klarar av och konfontera honom och slå han så kanske man armbågar han i nacken eller knäar i ryggen om han sitter o pillar på låset

17. Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Nej, men de är väl invandrare vi pratar om?
    Kniv har dom nog iaf

Ont(?): Är i princip aldrig stölder här jag bor, fast jag bor ju inte direkt i en stad och de är inte många invandrare heller..
    simon din tk drac e ju alldelles för badass för någon sak våga sno den!

20. Reg.datum
    May 2010
    I'm here.

Jag är själv inte svensk av min tidigare börd, och ser ganska snett på busets framfart.

haha du har ju fan inte alla hästar hemma...
    jodå, bättre än de flesta, efter dryga 15 år i förorten blir man mogen att spöa upp dem.

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Beror på hur han ser ut och vad han kan se ut att ha på sig, om det inte är värt risken så får jag väl smyga fram och ta kort på honom och lämna in till polisen.

Sen om de börjar hota ifall de åker fast så är det inga problem för mig

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Beror på hur han ser ut och vad han kan se ut att ha på sig, om det inte är värt risken så får jag väl smyga fram och ta kort på honom och lämna in till polisen.

Sen om de börjar hota ifall de åker fast så är det inga problem för mig
    Hotar dem så skall det dokumenteras i nån form, annars så står det ord mot ord. och du kommer ingen vart med en anmälan.

Med andra ord taskigt läge om du inte t.ex lyckas spela in hoten på t.ex. mobilen eller har några väldigt bra vittnen. lagen är solklar på den här punkten.

Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Nej, men de är väl invandrare vi pratar om?
    Kniv har dom nog iaf

Ont(?): Är i princip aldrig stölder här jag bor, fast jag bor ju inte direkt i en stad och de är inte många invandrare heller..
    En kniv har en ganska begränsad räckvidd(c:a 60 cm) och kan slås ur handen med t.ex. Moppelåset (att sedan killen knappast använder den handen på ett tag framöver är en annan sak.). Pistol är värre,men handeldvapen är inte så vanliga som folk tror. Men även jag backar mot skjutvapen, men trots att man bott i GBG:s värsta ghetto inte varken hört eller sett skjutvapen där. men desto fler knivar.

så du är definitivt inte maktlös mot någon som drar kniv mot dig om du vet hur du skall agera.
    Med rätt medel så har du ett klart övertag mot den som drar kniv.
    Senast redigerat av Skåningen den 2010-07-16 klockan 18:34.

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Hotar dem så skall det dokumenteras i nån form, annars så står det ord mot ord. och du kommer ingen vart med en anmälan.

Med andra ord taskigt läge om du inte t.ex lyckas spela in hoten på t.ex. mobilen eller har några väldigt bra vittnen. lagen är solklar på den här punkten.
    Jag menar inte det med att det måste dokumenteras för det vet jag redan, men jag kan ganska enkelt göra så att de slutar med hjälp av ett samtal.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Jag menar inte det med att det måste dokumenteras för det vet jag redan, men jag kan ganska enkelt göra så att de slutar med hjälp av ett samtal.
    Dem kontakterna har jag med. Ett samtal och den som hotar lämnar nog helststan.

har dock aldrig behövt ta till den. Och hoppas slippa göra det. Det kan komma önskemål om tjänster jag inte vill utföra då.
    Senast redigerat av Skåningen den 2010-07-16 klockan 18:46.

26. Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg

En kniv har en ganska begränsad räckvidd(c:a 60 cm) och kan slås ur handen med t.ex. Moppelåset (att sedan killen knappast använder den handen på ett tag framöver är en annan sak.). Pistol är värre,men handeldvapen är inte så vanliga som folk tror. Men även jag backar mot skjutvapen, men trots att man bott i GBG:s värsta ghetto inte varken hört eller sett skjutvapen där. men desto fler knivar.

så du är definitivt inte maktlös mot någon som drar kniv mot dig om du vet hur du skall agera.
    Med rätt medel så har du ett klart övertag mot den som drar kniv.
    Haha göteborgs värsta ghetto, då måste du vara riktigt bad ass, helt klart i kalss med getthona i rio de janeiro.

Och att man inte är maktlös? Det var fan det dummaste jag hört, har någon en kniv så är det aldrig en bra ide att va kvar. Räcker med ett hugg/stick för att få livshotande skador.

har dock aldrig behövt ta till den. Och hoppas slippa göra det. Det kan komma önskemål om tjänster jag inte vill utföra då.
    Haha men snälla, skryta om att man har kontakter som kan få folk att lämna stan på ett moppeforum med en medelålder på 15 år, haha. Ja du känner säkert hela og och nasserligan, de står nog till ditt förfögande. Haha töntfan, get real.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Håller med dig till fullo angående vissa saker, men du är överdriven i de du skriver osv.
    Vad då överdriven? att den som går in i mitt garage olovandes får bäras ut? Det är ett faktum. Där tar jag inga fångar. Mitt garage är mitt garage. Inte deras.

Citat Ursprungligen postat av halla Visa inlägg
    Haha göteborgs värsta ghetto, då måste du vara riktigt bad ass, helt klart i kalss med getthona i rio de janeiro.

Och att man inte är maktlös? Det var fan det dummaste jag hört, har någon en kniv så är det aldrig en bra ide att va kvar. Räcker med ett hugg/stick för att få livshotande skador.
    Du har kontrollen över nissen med kniven så länge du håller dig utanför dess räckvidd.
    Men som jag sa, du skall veta vad du gör. vet du inte det så lägg ner och lägg bebenen på ryggen.
    Och svar ja. Bergsjön är ett jävla ghetto minst sagt, säg fel saker och det blir våld direkt. Därför jag flyttade därifrån. Och är en grogrund för upptagning av nya ligister till OG, Cobras, m.fl. naserligan kan ses som upplöst numera då flera toppledare sedan ett par år skakar galler på långa tider.

Nog med OT nu.

har släkt inom HA bl.a. och det är väl åt det hållet budet hade gått, men det finns betydligt smidigare lösningar på att ta hand om lite 15-årigt småbus.
    Senast redigerat av Skåningen den 2010-07-16 klockan 19:28.

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    har släkt inom HA bl.a. och det är väl åt det hållet budet hade gått, men det finns betydligt smidigare lösningar på att ta hand om lite 15-årigt småbus.
    Det är inget man går ut med, bara så du vet..

Fan va patetiskt du beter dig.
    Man kan ju tro du precis fått en väst från Hells Angels.

"Ett samtal och den personen är väck"
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in