Sidan 29 av 73 Första ... 19272829303139 ... Sista
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Okej ska bara köra typ skog.. och antagligen inte ha hojen allt för länge. Är väl mer värt att köpa vanlig kedja då?
    Köp oring eller xring. Man ska inte snåla när man köper delar till en cross för det kan bara bli dyrare och mer krabb om man köper billiga delar.
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    Köp oring eller xring. Man ska inte snåla när man köper delar till en cross för det kan bara bli dyrare och mer krabb om man köper billiga delar.
    Missuppfattade lite då. Antar att det är stor skillnad mellan x/o-ring och vanlig då? problemet är ju att jag inte har nån budget för dyra crossgrejer nu
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Reg.datum
    May 2010
    Beställde just förra årets Fox Vortex ställ för mina Fly-brallor är för små

Fick det som tidig födelsedagspresent
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

har plockat lös alla ekrar på bakhjulet nu på hojen pga av att alla är typ totalt slut..

så tänkte om man skulle pulverlacka fälgarna svarta nu när man liks har en fälgbana lös?
    någon som har gjort det? håller färgen bra? kostnad ?
    Senast redigerat av gurraaa den 2011-04-20 klockan 18:32.

Reg.datum
    Sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av gurraaa Visa inlägg
    har plockat lös alla ekrar på bakhjulet nu på hojen pga av att alla är typ totalt slut..

så tänkte om man skulle pulverlacka fälgarna svarta nu när man liks har en fälgbana lös?
    någon som har gjort det? håller färgen bra? kostnad ?
    jag akulle satsa på att eloxera dom, ska hålla bättre än lacken och vad jag vet är det itne så dyrt heller evt att någon har nämt det i denna tråd, antingen på förra föruomet lr här
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    jag akulle satsa på att eloxera dom, ska hålla bättre än lacken och vad jag vet är det itne så dyrt heller evt att någon har nämt det i denna tråd, antingen på förra föruomet lr här
    Vad leker du nu då? I vissa fall så håller pulverlack bättre än eloxering. Eloxeringen skavs skanska ofta bort på kanterna. Men jag vet dem som har pulverlackat och det håller mkt bättre. Men visst skavs det sakta men säkert bort när man kör i typ mkt sand men det gör eloxeringen också
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

Namn:  218137_1655378718200_1649051194_1354909_1598792_n.jpg
Visningar: 860
Storlek:  97,4 KBNamn:  215818_1655379238213_1649051194_1354913_8094982_n.jpg
Visningar: 864
Storlek:  85,1 KBNamn:  210338_1655397758676_1649051194_1354943_3387237_o.jpg
Visningar: 866
Storlek:  101,4 KB

They call me EL FUKKO
    Yellowfail

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Namn:  218137_1655378718200_1649051194_1354909_1598792_n.jpg
Visningar: 860
Storlek:  97,4 KBNamn:  215818_1655379238213_1649051194_1354913_8094982_n.jpg
Visningar: 864
Storlek:  85,1 KBNamn:  210338_1655397758676_1649051194_1354943_3387237_o.jpg
Visningar: 866
Storlek:  101,4 KB

They call me EL FUKKO
    Vart kör du där?
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Vart kör du där?
    Sommarstuga
    ska bli endurospår och kanske en liten ramp där te sommarn
    Yellowfail

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Sommarstuga
    ska bli endurospår och kanske en liten ramp där te sommarn
    Haha blir ju avis vid min stuga är det skog men ingen lång skog utan är stugor här och där.. :/ ska åka till mellingeholm som ligger i norrtälje och se ifall deras endurosnår är kvar dock

Haha blir ju avis vid min stuga är det skog men ingen lång skog utan är stugor här och där.. :/ ska åka till mellingeholm som ligger i norrtälje och se ifall deras endurosnår är kvar dock
    köra i endurosnår är väl rätt svårt ?
    spenderar alla lov med att sköta skog så det är lite på gott å ont...
    gjort ett litet spår nu, rätt mycket stockar kors och tvärs! ni kanske får en liten goprofilm om ni e schnälla
    Yellowfail

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    köra i endurosnår är väl rätt svårt ?
    spenderar alla lov med att sköta skog så det är lite på gott å ont...
    gjort ett litet spår nu, rätt mycket stockar kors och tvärs! ni kanske får en liten goprofilm om ni e schnälla
    Ligger stugan uppåt eller? verkar ju ha gott om skog..
    Som sagt bara korta skogsstigar här, ingen lång skog och sen kan man inte köra snabbt för då flyger man rakt in i starka grenar, stoooora stenar m.m

Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Jag och Selander var ute några timmar idag och brummade lite

Zäta - Suzuki
    Selander- Yamaha

Vars haru dödarknappen?

Ligger stugan uppåt eller? verkar ju ha gott om skog..
    Som sagt bara korta skogsstigar här, ingen lång skog och sen kan man inte köra snabbt för då flyger man rakt in i starka grenar, stoooora stenar m.m
    Uranför Lycksele Känner igen det där med rötter och stenar, tänk om man skulle få en sån lite lagom i buken Vingelnoja ftw!

Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Svårt är det inte, beror på om du sniglar fram över allting eller om du kör på som fan. Köra fort i enduro spår, det är däremot svårt ifall man inte gjort det mycket förut
    EndurosNår
    Yellowfail

blånegrer är ju inte direkt blå, särskilt på kvällen kan de bli kolsvarta och om inget lyser direkt på dem kan de bli helt osynliga
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Borde vara krav på reflexer på dom.

Här skare bli endurospår lekstuga

http://www.youtube.com/watch?v=jgIYUDuQNVM
    Yellowfail

Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    blånegrer är ju inte direkt blå, särskilt på kvällen kan de bli kolsvarta och om inget lyser direkt på dem kan de bli helt osynliga

Blev riktigt sugen på att köra lite i skogen nu
    Till sommarn blir det riktiga spår, tappade bort mig på filmen, hade ingen aning om vart jag skulle
    Yellowfail

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Mysig skog en hel del glesare än här. Gillar vurpan, skulle du köra över ett träd eller vad var det?

såg att du hade varit på uringe! på sommarlovet får vi träffas och köra där!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Såg ut som en liten fjuttig stock-liknande sak

Längtar som fan till sommaren! Men den här gången ska jag fanimej få med mig kusinen ut till lerfältet som jag fick "testa" förra året
    Längtar med, men då så måste jag till banor och köra. Styrelsen hade tydligen sagt att man inte får köra på åkrarna pga eu bidrag eller något sånt bara små skogssträckor här nu..
    Funderar på att ta moppen och åka till Mallsta där det finns en gokart bana, har för mig det fanns en crossbana där är ju dock 1 timma dit med moppe :/

Mysig skog en hel del glesare än här. Gillar vurpan, skulle du köra över ett träd eller vad var det?
    ok, hugg ner skogen då! xD det gjorde vi ska dra dit en grävare som tar bort stubbarna.
    Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    såg att du hade varit på uringe! på sommarlovet får vi träffas och köra där!
    absolut! hur gick det förut när du skulle köra?
    Såg ut som en liten fjuttig stock-liknande sak
    fjuttig men hal vettu kopplade lite för sent och framhjulet gled på tallen
    svårt som tusan att köra över stockar snedden
    Yellowfail

drog iväg med en polare och körde fast hade kört 2 dagar innan så hade lite träningsvärk haha xD

så jag körde inte så mycket.. men måste typ ställa in den lite den orkar fan inte dra på om man kört sakta på 2:an
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    ok, hugg ner skogen då! xD det gjorde vi ska dra dit en grävare som tar bort stubbarna.

fjuttig men hal vettu kopplade lite för sent och framhjulet gled på tallen
    svårt som tusan att köra över stockar snedden
    Problemet är ju att jag inte äger varken nnågon skog eller åker.. däremot kan man ju hugga ned grenar som är lite ivägen, ingen lär bry sig

sålänge det är grepp på bakhjulet brukar det gå bra att köra över fallna träd, men om det inte är någe grepp och trädet är rätt stort blir det ju svårt

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in