Sidan 30 av 73 Första ... 20282930313240 ... Sista
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    vill också ha kawa vad köpte du den för och från vart?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    drog iväg med en polare och körde fast hade kört 2 dagar innan så hade lite träningsvärk haha xD

så jag körde inte så mycket.. men måste typ ställa in den lite den orkar fan inte dra på om man kört sakta på 2:an
    bara att bestycka han riktigt då! inte kul att köra med dåligt bestyckad hoj! akaffat skydd än då?

Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Problemet är ju att jag inte äger varken nnågon skog eller åker.. däremot kan man ju hugga ned grenar som är lite ivägen, ingen lär bry sig

sålänge det är grepp på bakhjulet brukar det gå bra att köra över fallna träd, men om det inte är någe grepp och trädet är rätt stort blir det ju svårt
    då äre bara att bygga på då! toppensommar på g!!! rakt på stockarna är det ju rätt lätt, men om man kommer på snedden så vrids hojen runt

vill också ha kawa vad köpte du den för och från vart?
    Runt tjugan i norrtälje
    Yellowfail

bara att bestycka han riktigt då! inte kul att köra med dåligt bestyckad hoj! akaffat skydd än då?

Runt tjugan i norrtälje
    joo var rea på ett sån där skyddsjacka på yamaha så fick den för 900kr bra deal
    aa måste fan göra det men eftersom den inte orkar vad är det jag ska göra munstycken eller vad inte bra på sånt

Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    blånegrer är ju inte direkt blå, särskilt på kvällen kan de bli kolsvarta och om inget lyser direkt på dem kan de bli helt osynliga
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Borde vara krav på reflexer på dom.

Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Träningsvärk för att du kört cross för 2 dagar sen, låter som någon är lite klen Ut o spring med dig pojk! Fixa ett träningsschema där du tar med kondition och styrka, gör dom varje dag och spring massor! Du ska se att det flyter på lättare med bra kondition, mx är ändå än fysiskt krävande sport, men kanske inte så krävande om man puttrar runt på 2an över hela banan
    ehh jag är inte otränad

blånegrer är ju inte direkt blå, särskilt på kvällen kan de bli kolsvarta och om inget lyser direkt på dem kan de bli helt osynliga
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Borde vara krav på reflexer på dom.

Nänä det var därför du fick träningsvärk av att puttra runt på 2an i 20minuter
    puff våda 2:an och var 35min från att inte ha tränat eller kört något på mer än 1 år

körde på mera än 2:an såklart lol bara 2:an i skit kurvorna där jag kör

Träningsvärk för att du kört cross för 2 dagar sen, låter som någon är lite klen Ut o spring med dig pojk! Fixa ett träningsschema där du tar med kondition och styrka, gör dom varje dag och spring massor! Du ska se att det flyter på lättare med bra kondition, mx är ändå än fysiskt krävande sport, men kanske inte så krävande om man puttrar runt på 2an över hela banan

Jag själv brukar dra upp den på bakhjulet innan stocken så pluppar man bara över av sig självt
    Åtminstone se till att framhjulet ligger lite i luften, fungerar alltid
    Har man inte träningsvärk så har man inte tagit i!
    som sagt är det den tekniken jag också brukar använda, men jag kopplade för sent och fick därför inte upp han itid på snea stockar hjälper det inte med bakan

ehh jag är inte otränad

erkänn, du är en jefla blåval!
    var dey en såndära thor jacka som jag visade?
    Yellowfail

Reg.datum
    Sep 2010
    va ute och lekte med sysslingen med hojjarna idag döfint! dock är han såndär crosstönt som vägrar åka enduro, och inte kan heller så blir att plocka fram traktorn och bygga crossbana nu till sommaren

alltid gött när man har ~200 hektar mark att åka på och fyfan va gött 4t går i skogen märkte det idag när jag klättrade på berg och lagom branta sluttningar får tvinga med syrran ut ngn dag så ska ni få lite bilder
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Träningsvärk för att du kört cross för 2 dagar sen, låter som någon är lite klen Ut o spring med dig pojk! Fixa ett träningsschema där du tar med kondition och styrka, gör dom varje dag och spring massor! Du ska se att det flyter på lättare med bra kondition, mx är ändå än fysiskt krävande sport
    Spelar ingen roll hur bra tränad man är om man inte kört på länge, man spänner sig så sjukt mycket så det bli jobbigt ändå. En blandning av bra fysträna och mycket hojåka som krävs

Reg.datum
    May 2010
    Nån som har tips på träning av muskler som man använder mycket inom motocross ? Ben - Springa iallafall Så smart är jag

PS. Jag är för snål för ett gymkort.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Nån som har tips på träning av muskler som man använder mycket inom motocross ? Ben - Springa iallafall Så smart är jag

om du vill träna hemma så är ju alla dem gamla övningarna bra. Armhävningar, situps, plankan på olika håll, dips... listan går ju att göra lång
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

alla jävla muskler du kan komma på

läge vikter och fler reps

Har man inte träningsvärk så har man inte tagit i!
    som sagt är det den tekniken jag också brukar använda, men jag kopplade för sent och fick därför inte upp han itid på snea stockar hjälper det inte med bakan

erkänn, du är en jefla blåval!
    var dey en såndära thor jacka som jag visade?
    nee det blev en annan för tillfället men om jag börjar köra mer bana kommer jag köpa ny och nackskydd

mammas dumma ide att köpa denna under tiden liksom hallå? hade ju haft allt klart om vi hade tagit det jag visa xD

okej då.... måste börja träna mera

Reg.datum
    May 2010
    Bara jag som tycker att leatt nackskydd och alla som ser ut så är dyra som fan ? 2000+ ju

EDIT: Kör med klassiskt kragnackskydd som var det första nackskyddet som kom (tror jag)
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Runt 3-4000 kostar väl dom lite värre (dom som är värda att lägga pengarna på). Själv kör jag utan och är inte speciellt rädd för ev. skador
    Evs för 1995 är ett jävligt bra skydd för pengarna. Alpinestars nackskydd för typ 2500-2800 är ett jävligt bra det med.
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

Reg.datum
    May 2010
    2800 är ju närmre 3000 än 2000 om man ska leka smart o avrunda o grejer
    2800 är ju 2000 kronor för mycket om man ska vara snål

2800 är ju 2000 kronor för mycket om man ska vara snål
    sant men mycket bättre än att skada nacken?

Reg.datum
    May 2010
    sant men mycket bättre än att skada nacken?
    Nackskydd har jag men det är jobbigt att knappt kunna röra huvudet , även fast man inte behöver men aa

Har någon erfarenhet av skyddsvästarna som har allt i ett ? Inte jackorna.

Vet att Bubba kör med sånt

Nackskydd har jag men det är jobbigt att knappt kunna röra huvudet , även fast man inte behöver men aa

Har någon erfarenhet av skyddsvästarna som har allt i ett ? Inte jackorna.

Vet att Bubba kör med sånt
    Menar du som UFO valkyrie eller vad det heter? Har ett sån och det är skönt

Ingen ide att snåla när det gäller skydd enligt mig, 5000 kr fattigare (som faktiskt inte är någonting om man pratar "cross språk") eller ett nackbrott?

Jag kör utan skydd, inte ett dugg rädd för ev. skador, dom är ganska ovanliga. Kanske skaffar ett när jag köper 250sxf och då kommer jag absolut inte snåla. Man ska inte snåla med något som har med cross att göra
    Har inte heller åkt med mycket skydd, ryggplatta har jag haft på överkroppen tidigare bara

körde så länge på både 85 och 250F, men det blir mer och mer såna skador som man börjar höra så.. klart chansen är liten, men den finns

Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Har inte heller åkt med mycket skydd, ryggplatta har jag haft på överkroppen tidigare bara

körde så länge på både 85 och 250F, men det blir mer och mer såna skador som man börjar höra så.. klart chansen är liten, men den finns
    ja dem klart viktigaste är ju typ stövlar, knäskydd, nackskydd och ryggplatta (tar inte med hjälm). Nackskador och ryggskador är inte att leka med. Sen så är ju knäna och fötterna rätt utsatta. Det är vad jag kommer fram till i allafall

Varför köra utan skydd? varför ens snåla med skydd? kul att bli en grönsak!
    Yellowfail

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Menar du som UFO valkyrie eller vad det heter? Har ett sån och det är skönt

Ingen ide att snåla när det gäller skydd enligt mig, 5000 kr fattigare (som faktiskt inte är någonting om man pratar "cross språk") eller ett nackbrott?
    Jag har redan nackskydd men tycker att det är jobbigt med stum nacke , men man behöver ju egentligen inte rörlighet så , man kan ju se allt man måste - FRAMÅT ! GRAWAHHAGHHAGAW

Ja , Ufo valkyrie och dom. Funderar på ett Fox med inbyggt ryggskydd , mitt ryggskydd har blivit för litet.

EDIT: Som skydd har jag: Thor force hjälm , Ryggplatta , skyddsväst som är oskön som fan , knäskydd och nackskyddet.

Var och kollade på sm deltävlingen i motocross i Vissefjärda, Tom Söderström kissade på alla i MX1

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in