Sidan 34 av 73 Första ... 24323334353644 ... Sista
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    men måste lämna in den, vågar inte riva 4t själv "/
    topplockspackningen har gått, och troligtvis ska jag byta kolven när den ändå är inne då den har gått runt 120 timmar :p klarar nog 30 till men lika bra när man ändå fixar :p
    120 timmar på en kolv? Låter mycket men kanske är normalt på en 4takt..

Hur ligger sevicar till på 4taktare? hur ofta bör man byta ventiler, kolv osv?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Reg.datum
    Sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    120 timmar på en kolv? Låter mycket men kanske är normalt på en 4takt..

Hur ligger sevicar till på 4taktare? hur ofta bör man byta ventiler, kolv osv?
    en motionskörd 4t klarar utan problem 150 timmar på en kolv

olja var 5-10e timme, filter varannat oljebyte, ventilerna vet jag inte riktigt, kolven kan gå allt mellan 50 och 250 timmar beroende på körstil osv :p
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

men måste lämna in den, vågar inte riva 4t själv "/
    topplockspackningen har gått, och troligtvis ska jag byta kolven när den ändå är inne då den har gått runt 120 timmar :p klarar nog 30 till men lika bra när man ändå fixar :p
    Hur ska du då lära dig att riva 4takt? finns massor av videos på hur man gör osv
    Yellowfail

Reg.datum
    Sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Hur ska du då lära dig att riva 4takt? finns massor av videos på hur man gör osv
    jag ska lära mig den dagen jag har tid nu bor jag inte hemma och är bara hemma och kan meka på helgerna(som dessutom alltid är fullpackade) så har inte tid, och dessutom vill inte pappa att jag ska göra det så han får betala ändå ´:p men ska köpa nån skabbigare och lära mig på typ
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Finns ju piratkopior på allt nuförtiden så reservdelar är ju samma pris på alla hojar typ Wiseco, All Balls, Wössner, prox, Holeshot osvosv

jag ska lära mig den dagen jag har tid nu bor jag inte hemma och är bara hemma och kan meka på helgerna(som dessutom alltid är fullpackade) så har inte tid, och dessutom vill inte pappa att jag ska göra det så han får betala ändå ´:p men ska köpa nån skabbigare och lära mig på typ
    Okej, skönt

Idag blir det ännu mer åka!
    regnade lite på förmiddagen så idag kommer det vara en helt underbar bana!
    Yellowfail

Reg.datum
    Sep 2010
    http://www.youtube.com/watch?v=py_x6LLu5vA orgasm!

någon som testat en?

Verkar som något riktigt oseriöst märke, bara "klippet" gav sinnessjukt dåligt första intryck imo.
    Vem skryter med en fjärdeplats i Storbritaninen liksom?

Alla stora märken som KTM, Kawasaki, Yamaha osv har ju ändlöst med VM och A.M.A supercross titlar osv... inte skryter dom om det
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    blånegrer är ju inte direkt blå, särskilt på kvällen kan de bli kolsvarta och om inget lyser direkt på dem kan de bli helt osynliga
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Borde vara krav på reflexer på dom.

Reg.datum
    Sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Verkar som något riktigt oseriöst skit märke, bara "klippet" gav sinnessjukt dåligt första intryckt imo.
    Vem skryter med en fjärdeplats i stor britaninen liksom?

Alla stora märken som KTM, Kawasaki, Yamaha osv har ju ändlöst med VM och A.M.A supercross titlar osv... inte skryter dom om det
    vet att klippet är sjukt dfåligt, men dom sägs vara sjukt tåliga dom går under ngt annat namn inom sidovagnscrossen där dom tydligen är riktigt stora, ochsen har dom avrit nedlagda sen typ 80-talet så dom har inte kunnat plocka så många

och tror inte man ens får tävla med 700 2t i ngn av dom klasserna? :p

men hursomhelst så är 700 2t så sjukt mkt respekt att det väger upp allt annat du sagt

Verkar som något riktigt oseriöst märke, bara "klippet" gav sinnessjukt dåligt första intryck imo.
    Vem skryter med en fjärdeplats i Storbritaninen liksom?

Maico oseriöst?
    Deras legendariska 700cc 2t?

De är ett nerlagt märke som "kommer tillbaka" eller försöker iallafall...

Har ni gubbar kört nåt på sistone?
    Det blir nog ingen körning för mig i helgen, släpet är bortlånat
    Yellowfail

blånegrer är ju inte direkt blå, särskilt på kvällen kan de bli kolsvarta och om inget lyser direkt på dem kan de bli helt osynliga

DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    http://www.maicointernational.com/html/mx-2010.html Rätt fina ändå Problem med nya kolven till 250, kolvringslåsningen hamnar i boost porten kommer allt rasa om jag monterar den? eller måste jag börja flytta låsningen?
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

Det är ju helt klart roligast med 125 och 250F

Okej 2t är härligt men nej, 700 2t nej jag ser faktist inte det skit coola/legendariska/fantastiska i det.
    Helt enkelt en maskin för att skryta med bara. Vad som gör en imponerad är t.ex 350sxf när den kom och spöade alla 250s och 450s utan problem.
    Upp till 250 2t räcker, över det är bara överdrivet imo.
    Varför har alla ett sånt hat mot fyrtaktarna? Jag gillar själv 2t bättre men ser inget negativt med 4t utom att dom är lite mer komplicerade motorer och lite tyngre. Och jag tycker inte att dom har en 700cc 2t väger upp mot vad alla andra märken har för storslagna vinster och maxade hojar.

Och ja jag fick känslan av att det var oseriöst, filmen var inte bra marknadsföring alls, riktigt urusel för o vara ärlig.

Jag har inte kört på flera månader, har precis sålt crossen så är crosslös men ska åka och kolla på en lätt mc (ktm 125exc, och får med crosskit så då blir det åka igen)

Nej just därför är hojen totalt onödig att ens tillverka.
    Storsmällorna var populära förut, från tiden då 500cc 2t brölade runt! Självklart är det överdrivet, men entusiaster finns överallt
    måste erkänna att jag inte skulle banga på en 250f storsmällorna är på inga sätt praktiskt men de flesta, som jag tex kör för att det är roligt!

Gött! då får du langa en bildbomb då!
    laddar med bacon inför körningen idag! klad hest!
    Yellowfail

ingen som är sugen på att köpa en ktm 525sx 03 ?

http://www.allisports.com/motocross/live/

Där kan ni se dagens tävling från USAs nationals

klockan 20:00 börjar 250 (mx2) och 21:00 450 (mx1) Och har ni Motors TV kan ni se andra heaten klockan 23 och 00

Fredrik Noren och Calle Aspegren kör 450 klassen om dom nu lyckas kvala in i dag igen

Zätas avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    http://www.allisports.com/motocross/live/

Där kan ni se dagens tävling från USAs nationals

klockan 20:00 börjar 250 (mx2) och 21:00 450 (mx1) Och har ni Motors TV kan ni se andra heaten klockan 23 och 00

Fredrik Noren och Calle Aspegren kör 450 klassen om dom nu lyckas kvala in i dag igen
    Go aspegren! han är sjuk på och köra
    Signatur raderad p.g.a. brott mot §6.2.
    MNFs regler
    Det var som fasen..

då blir det enduro i Norrahammar imorgon
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

Var tydligen 450 först, så Fredrik och Calle ska köra om 4 minuter

Är du seriös? ^^

Det är kewl...
    http://www.youtube.com/watch?v=SH6DcUWVrtc
    första räjset
    Yellowfail

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Det är kewl...
    http://www.youtube.com/watch?v=SH6DcUWVrtc
    första räjset
    Haha , garvade redigt när dom där rutorna poppade upp
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Lite för nedvinklad kamera imo Men vad var det för några du tävlade mot egentligen? Och sånna som står och varvar som satan när det är typ 1 minut kvar är onda

Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Haha , garvade redigt när dom där rutorna poppade upp
    hehe, bra! Första gången som jag har rejsat "riktigt", fast på låtsas. Blev lite förvånad när jag tog starten, skitskraj, trodde alla galningar skulle komma och köra sönder mig men de gjorde de inte
    Lite för nedvinklad kamera imo Men vad var det för några du tävlade mot egentligen? Och sånna som står och varvar som satan när det är typ 1 minut kvar är onda
    hehe, letar fortf efter ultimata vinkeln, svårt att se när man är på banan hur den är vinklad men när jag har hittat en bra så ska jag märka positionen. Dock blir det nog lite ont om goprofilmer nu, hjälmen trillade i marken och goproföstet pajade Körde mot de andra som går på min kurs det är ju kewl att varva bbY!
    Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    *fin ramp*
    Bra, då får vi massa filmer från dig i framtiden då!
    Yellowfail

Jaha det var typ KM ?
    nää, mer som en lektävling :') har gått på en kurs de senaste 4 veckorna, då hade vi 4 avslutningsrejs och det här var det första Jag fick 1liter maxima esterolja för besväret
    Yellowfail

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in