Sidan 27 av 73 Första ... 17252627282937 ... Sista

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Shöwtek tycker du ska köpa 125cc, det lär ta ett jävla bra tag innan du utnyttjar nästan all effekt på en sån.
    Bara onödigt att köpa 250 då du inte kommer utnyttja i närheten av all effekt som finns där, speciellt inte om du kör 2t. Och jag tycker absolut man åtminstone ska börja med en tvåtaktare.

edit : Måste jag tillägga att valet av märke är rätt självklart? KTM förstås!
    Blir nog den där 85an, om jag tröttnar på den sen så har jag ändå råd med en rätt så fin 125/250 byter ju upp mig faktiskt

Håller inte helt med, om jag köper 250 blir det ju ändå att man gasar så mycket man vågar, och blir ju att man gasar mer och mer sen så lär man ju dra fullgas på asfaltsvägen typ i början..
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Blir nog den där 85an, om jag tröttnar på den sen så har jag ändå råd med en rätt så fin 125/250 byter ju upp mig faktiskt

Håller inte helt med, om jag köper 250 blir det ju ändå att man gasar så mycket man vågar, och blir ju att man gasar mer och mer sen så lär man ju dra fullgas på asfaltsvägen typ i början..

Intresserad av en CR85 - 05:a ? ny renoverad med vev,kolv lager osv för ca 3k. Har lite delar och däck osv som följer med Dra iväg ett PM så får du bilder och mer info Mvh Hampus

Det där med utnyttjande av kraften skriver jag av egen och andras erfarenhet, tränar 3-4gånger i veckan och har kört 125cc ett bra tag. Teknik är det viktiga, inte kubikvolymen i motorn Ah blir nog bra, men crossar hör hemma på banan inte på asfaltsvägen..
    Indeed

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Det där med utnyttjande av kraften skriver jag av egen och andras erfarenhet, tränar 3-4gånger i veckan och har kört 125cc ett bra tag. Teknik är det viktiga, inte kubikvolymen i motorn Ah blir nog bra, men crossar hör hemma på banan inte på asfaltsvägen..
    Tvivlar inte nånstans på att du har mer kunskap än mig, men då jag till en början iaf inte ska köra bana utan bara skog och åker så är det ju inte jätteviktigt att ha grym teknik?
    Sen så verkar det bli att man startar med 85a så det är väl typ.. bra.
    Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    Intresserad av en CR85 - 05:a ? ny renoverad med vev,kolv lager osv för ca 3k. Har lite delar och däck osv som följer med Dra iväg ett PM så får du bilder och mer info Mvh Hampus
    Njaa har inga pengar just nu, utan kan bara byta nu
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Njaa har inga pengar just nu, utan kan bara byta nu
    Aha okej, då vart de ju värre då jag ska byta upp mig så behöver pengar

Jag älskar stressmek! speciellt när det gäller att kränga däck
    Yellowfail

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Fail att byta bort Derbin, den kan du ju åka på väg med utan problem, vilket du inte kan med crossen.
    Och det krävs inte mkt för att Derbin ska gå lika bra.
    Har en scooter och en till derbi, kan köra nån av dom om jag vill
    Fast jo, det krävs rätt mycket för att få upp en moppe i ca 35 hk?

Ärligt talat, tror inte det är svårare att köra 250 2 takt en 125 2takt heller?

när jag var 10 körde jag på farsans 450 nått pass då och då för att testa bara. I och för sig hade jag kört mycket, men både åldern, längden och vikten borde jämna ut sig rätt bra där?

Om inte tror jag det inte tar många pass för dig att inte tycka det är "svårare" med mer cc.

du ska absolut inte köra 85cc iallafall, 125 eller 250 kommer inte vara några problem alls för dig att hantera

Har en scooter och en till derbi, kan köra nån av dom om jag vill
    Fast jo, det krävs rätt mycket för att få upp en moppe i ca 35 hk?
    men dom har ju ändå bara 20-25 på bakhjulet så

Reg.datum
    Sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Jag älskar stressmek! speciellt när det gäller att kränga däck
    Och klämma fingrarna av sig
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ingen som har en 125:a till salu runt uppsala eller gävle ? , har en Cr85 till salu oxå. Skicka PM för bilder och info

Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Tjena, tänkte kolla om någon har bra koll på kawa.
    Jag har kört slut på min koppling på min kawasaki kx 250 -93 och ska köpa ny. Men jag hittar bara för årsm -92 och -95..
    Så jag tänkte kolla om -92ans kopplingspaket passar min som är -93a?

Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Citat Ursprungligen postat av Hyperlilja Visa inlägg
    Tjena, tänkte kolla om någon har bra koll på kawa.
    Jag har kört slut på min koppling på min kawasaki kx 250 -93 och ska köpa ny. Men jag hittar bara för årsm -92 och -95..
    Så jag tänkte kolla om -92ans kopplingspaket passar min som är -93a?
    Det fanns på 24mx nu inte funnits på ca 3 veckor men nu

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Lyckades byta till mig denna lilla saken emot min ena senda i söndags

Ingen som råkar känna till ett endurosnår eller crossbana i närheten av norrtälje? googlade men det enda jag hittade var något forum som snacka om ett snår i mellingeholm, dock var det senast postat 2009 och finns inget info om snåret som hemsida osv.
    länk: http://forum.soe.se/archive/index.php/t-22117.html
    Annars är det närmsta en crossbana i åkersberga som jag hittat.. minns även att jag såg en skylt i bergshamra där det stod crossbana
    Ingen som känner till nån annan eller har info för dom banorna? annars antar jag att man får åka runt o kolla..

Lyckades byta till mig denna lilla saken emot min ena senda i söndags
    Ingen som råkar känna till ett endurosnår eller crossbana i närheten av norrtälje? googlade men det enda jag hittade var något forum som snacka om ett snår i mellingeholm, dock var det senast postat 2009 och finns inget info om snåret som hemsida osv.

Annars är det närmsta en crossbana i åkersberga som jag hittat.. minns även att jag såg en skylt i bergshamra där det stod ''crossbana''
    Ingen som känner till nån annan eller har info för dom banorna? annars antar jag att man får åka runt o kolla..
    http://www.enduromx.com/banor/banorvr.asp?qi=2100a01
    Yellowfail

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    tack! synd dock att munkfors är stängd.. åkerberga är närmast då. Är dock 99% säker på att jag såg en vid bergshamra, kan väl vara att den är ''inofficiell''? får väl åka dit o leta nån dag

har hört Arlanda vid en del tillfällen
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    har hört Arlanda vid en del tillfällen
    Arlanda finns och är gryyymm! Stora banan är så jävla go kör typ bara där

Finns ju endel banor hyfsat när

Åkersberga, Upplands Väsby, Arlanda, Täby..

Vet inte riktigt hur långt det är till typ Halstavik och Östhammar från Norrtälje?

Arlanda är helt ok, synd bara med alla stenar. Jävligt mycket stenar på "den nya slingan" (kurvan) nu bara, men dom lär väl försvinna när man åkt där ett tag

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Kom till Täby, Örebro MK och kör med mig shöwtek
    Fin hoj, helt rätt färg kunde inte valt bättre!

edit : Det roligaste med enduro är ju om du tar med dig någon polare eller något och bara drar ut i skogen. Personligen tycker jag det är grymt mycket roligare än ett bestämt endurospår
    Ofta du kör täby om du bor i örebro? är ju en bit ;o

Jo, men är ingen polare som har cross, eller jo men inte i närheten :/ dock kanske en ska skaffa
    Ska undersöka skogarna i närheten nästa gång jag är på landet
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Arlanda finns och är gryyymm! Stora banan är så jävla go kör typ bara där
    Synd att syrran ska byta stall, det låg annars rätt nära arlanda, hade kunnat haft crossen där men någon gång lär man pröva stockholmsbanor..

btw; om förra ägaren sa att kolven kanske gått 10-20H, men utan timräknare, då kanske man borde lyfta toppen o kolla? måste man byta packningar då eller kan man klara sig?

Skulle rekommendera dig att gå igenom rätt noga innan du kör, man vet ju aldrig riktigt vad man får när man köpt begagnad

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Finns ju endel banor hyfsat när

Åkersberga, Upplands Väsby, Arlanda, Täby..

Vet inte riktigt hur långt det är till typ Halstavik och Östhammar från Norrtälje?

Arlanda är helt ok, synd bara med alla stenar. Jävligt mycket stenar på "den nya slingan" (kurvan) nu bara, men dom lär väl försvinna när man åkt där ett tag
    Är väl 50 minuter kanske till hallsta och ännu längre till östhammar såklart..
    åkersberga ligger iaf skapligt nära synd dock att munkfors är väck, bara runt 20 min dit.
    Skulle rekommendera dig att gå igenom rätt noga innan du kör, man vet ju aldrig riktigt vad man får när man köpt begagnad
    misstänkte det..

vet att man ska tvätta filter efter varje körning, men om man bara kör skog som inte dammar alls i princip, och kanske lite grusväg påväg till skogen, räcker det med kanske varannan då? Vad händer annars, sliter på kolven/cylinder?
    jobbigt med luftburk, måste plocka loss hela :/

Ja kolla kan du ju göra bäst så :p men låter den och går fint så är det nog ändå lungt :p

Varje körning? jag brukar köra med mitt ett par gånger, om det dammar väldigt mycket byter jag väl kanske efter varje körning, men inte annars. Ett par gånger kan du åka iallafall

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Varje körning? jag brukar köra med mitt ett par gånger, om det dammar väldigt mycket byter jag väl kanske efter varje körning, men inte annars. Ett par gånger kan du åka iallafall
    Okej bra, man vet aldrig förresten, varför ska man byta luftfilter? räcker det inte med att rengöra och sen olja in?
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Ja kolla kan du ju göra bäst så :p men låter den och går fint så är det nog ändå lungt :p
    Låter fint, går riktigt fint med skitlätt att dra upp på bakan även på låga varv. Tyvärr är det lite hål i insuget, men ska nog räcka att ta lite silikon så tomgången är rätt hög.

förrsten så brukar den driva lite på 1an, vet inte hur kopplingen o sånt skiljer sig mot tex senda, men kan det räcka att byta växellådsolja eller ska man byta/fylla på med olja i behållarn vid styret?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in