Ämne: Motocross/Enduro-tråden!
-
2011-04-08, 21:12 #781
Shöwtek tycker du ska köpa 125cc, det lär ta ett jävla bra tag innan du utnyttjar nästan all effekt på en sån.
Bara onödigt att köpa 250 då du inte kommer utnyttja i närheten av all effekt som finns där, speciellt inte om du kör 2t. Och jag tycker absolut man åtminstone ska börja med en tvåtaktare.
edit : Måste jag tillägga att valet av märke är rätt självklart? KTM förstås!
-
2011-04-08, 22:12 #782
Blir nog den där 85an, om jag tröttnar på den sen så har jag ändå råd med en rätt så fin 125/250
byter ju upp mig faktiskt
Håller inte helt med, om jag köper 250 blir det ju ändå att man gasar så mycket man vågar, och blir ju att man gasar mer och mersen så lär man ju dra fullgas på asfaltsvägen typ i början..
-
2011-04-08, 22:21 #783
-
2011-04-08, 22:26 #784Ljudbygget: http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=28885 sponsor:
Anderssons bilservice,
http://ljudbutiken.nu/
-
2011-04-08, 22:28 #785
-
2011-04-08, 22:30 #786
Tvivlar inte nånstans på att du har mer kunskap än mig, men då jag till en början iaf inte ska köra bana utan bara skog och åker så är det ju inte jätteviktigt att ha grym teknik?
Sen så verkar det bli att man startar med 85a så det är väl typ.. bra.
Njaa har inga pengar just nu, utan kan bara byta nu
-
2011-04-08, 22:33 #787Ljudbygget: http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=28885 sponsor:
Anderssons bilservice,
http://ljudbutiken.nu/
-
2011-04-08, 23:36 #788
Fail att byta bort Derbin, den kan du ju åka på väg med utan problem, vilket du inte kan med crossen.
Och det krävs inte mkt för att Derbin ska gå lika bra.Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
-
2011-04-09, 00:13 #789
Jag älskar stressmek! speciellt när det gäller att kränga däck
Yellowfail
-
2011-04-09, 00:50 #790
-
2011-04-09, 02:21 #791
Ärligt talat, tror inte det är svårare att köra 250 2 takt en 125 2takt heller?
när jag var 10 körde jag på farsans 450 nått pass då och då för att testa bara. I och för sig hade jag kört mycket, men både åldern, längden och vikten borde jämna ut sig rätt bra där?
Om inte tror jag det inte tar många pass för dig att inte tycka det är "svårare" med mer cc.
du ska absolut inte köra 85cc iallafall, 125 eller 250 kommer inte vara några problem alls för dig att hantera
-
2011-04-09, 10:05 #792
-
2011-04-09, 10:21 #793
- Reg.datum
- Sep 2010
- Ort
- västervik
- Inlägg
- 975
§6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.
-
2011-04-10, 00:45 #794
Ingen som har en 125:a till salu runt uppsala eller gävle ?
, har en Cr85 till salu oxå. Skicka PM för bilder och info
Ljudbygget: http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=28885 sponsor:
Anderssons bilservice,
http://ljudbutiken.nu/
-
2011-04-12, 16:19 #795
Tjena, tänkte kolla om någon har bra koll på kawa.
Jag har kört slut på min koppling på min kawasaki kx 250 -93 och ska köpa ny. Men jag hittar bara för årsm -92 och -95..
Så jag tänkte kolla om -92ans kopplingspaket passar min som är -93a?
-
2011-04-12, 16:32 #796
-
2011-04-12, 21:17 #797
Lyckades byta till mig denna lilla saken emot min ena senda i söndags
Ingen som råkar känna till ett endurosnår eller crossbana i närheten av norrtälje? googlade men det enda jag hittade var något forum som snacka om ett snår i mellingeholm, dock var det senast postat 2009 och finns inget info om snåret som hemsida osv.
länk: http://forum.soe.se/archive/index.php/t-22117.html
Annars är det närmsta en crossbana i åkersberga som jag hittat.. minns även att jag såg en skylt i bergshamra där det stod crossbana
Ingen som känner till nån annan eller har info för dom banorna? annars antar jag att man får åka runt o kolla..
-
2011-04-12, 21:44 #798
-
2011-04-12, 21:56 #799
-
2011-04-12, 22:13 #800
-
2011-04-12, 22:26 #801
Kom till Täby, Örebro MK och kör med mig shöwtek
Fin hoj, helt rätt färg kunde inte valt bättre!
edit : Det roligaste med enduro är ju om du tar med dig någon polare eller något och bara drar ut i skogen. Personligen tycker jag det är grymt mycket roligare än ett bestämt endurospår
-
2011-04-12, 22:26 #802
-
2011-04-12, 22:32 #803
Finns ju endel banor hyfsat när
Åkersberga, Upplands Väsby, Arlanda, Täby..
Vet inte riktigt hur långt det är till typ Halstavik och Östhammar från Norrtälje?
Arlanda är helt ok, synd bara med alla stenar. Jävligt mycket stenar på "den nya slingan" (kurvan) nu bara, men dom lär väl försvinna när man åkt där ett tag
-
2011-04-12, 22:33 #804
Ofta du kör täby om du bor i örebro? är ju en bit ;o
Jo, men är ingen polare som har cross, eller jo men inte i närheten :/ dock kanske en ska skaffa
Ska undersöka skogarna i närheten nästa gång jag är på landet
Synd att syrran ska byta stall, det låg annars rätt nära arlanda, hade kunnat haft crossen därmen någon gång lär man pröva stockholmsbanor..
btw; om förra ägaren sa att kolven kanske gått 10-20H, men utan timräknare, då kanske man borde lyfta toppen o kolla? måste man byta packningar då eller kan man klara sig?
-
2011-04-12, 22:36 #805
Skulle rekommendera dig att gå igenom rätt noga innan du kör, man vet ju aldrig riktigt vad man får när man köpt begagnad
-
2011-04-12, 22:42 #806
Är väl 50 minuter kanske till hallsta och ännu längre till östhammar såklart..
åkersberga ligger iaf skapligt närasynd dock att munkfors är väck, bara runt 20 min dit.
misstänkte det..
vet att man ska tvätta filter efter varje körning, men om man bara kör skog som inte dammar alls i princip, och kanske lite grusväg påväg till skogen, räcker det med kanske varannan då? Vad händer annars, sliter på kolven/cylinder?
jobbigt med luftburk, måste plocka loss hela :/
-
2011-04-12, 22:43 #807
Ja kolla kan du ju göra
bäst så :p men låter den och går fint så är det nog ändå lungt :p
-
2011-04-12, 22:46 #808
Varje körning? jag brukar köra med mitt ett par gånger, om det dammar väldigt mycket byter jag väl kanske efter varje körning, men inte annars. Ett par gånger kan du åka iallafall
-
2011-04-12, 22:51 #809
Okej bra, man vet aldrig
förresten, varför ska man byta luftfilter? räcker det inte med att rengöra och sen olja in?
Låter fint, går riktigt fint medskitlätt att dra upp på bakan även på låga varv. Tyvärr är det lite hål i insuget, men ska nog räcka att ta lite silikon
så tomgången är rätt hög.
förrsten så brukar den driva lite på 1an, vet inte hur kopplingen o sånt skiljer sig mot tex senda, men kan det räcka att byta växellådsolja eller ska man byta/fylla på med olja i behållarn vid styret?
-
2011-04-12, 22:58 #810
Drar den lite när kopplingen är intryckt så prova och byta till en tunnare olja, ex 10-40w
När du tar av cylindern och de så måste du troligtvis byta packningarna! ialf blockpackningen då den brukar gå sönder.