Sidan 28 av 73 Första ... 18262728293038 ... Sista
  1. #811
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Okej bra, man vet aldrig förresten, varför ska man byta luftfilter? räcker det inte med att rengöra och sen olja in?
    Klart du kan, men blir jobbigt att bara ha ett och tvätta varje gång och så, skönare att ha ett par stycken och tvätta alla samtidigt sen, så det bara är att olja in nya och lägga det skitiga i någon kasse eller något där du lägger skitiga filter =)
    Filtrerna är väl inte speciellt dyra heller? P

  2. #812
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Drar den lite när kopplingen är intryckt så prova och byta till en tunnare olja, ex 10-40w
    När du tar av cylindern och de så måste du troligtvis byta packningarna! ialf blockpackningen då den brukar gå sönder.
    Ok, kan det även driva för att det är gammal olja/lite för lite? han tyckte att jag borde byta då den stått blockpackningen, antar att du menar cylinderfots-packningen?
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Klart du kan, men blir jobbigt att bara ha ett och tvätta varje gång och så, skönare att ha ett par stycken och tvätta alla samtidigt sen, så det bara är att olja in nya och lägga det skitiga i någon kasse eller något där du lägger skitiga filter =)
    Filtrerna är väl inte speciellt dyra heller? P
    Jaha på så sätt, smart men hur är det med luftburk, är det typ såna här inuti? http://www.24mx.se/motocross/p%7C719...uftfilter/k11/
    Eller är det som på scootrar, ett platt filter med tjocklek på kanske 10mm?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  3. #813
    Vadå något sånt här i? Nu hänger jag inte riktigt med

  4. #814

  5. #815

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Jaha på så sätt, smart men hur är det med luftburk, är det typ såna här inuti? http://www.24mx.se/motocross/p%7C719...uftfilter/k11/
    Eller är det som på scootrar, ett platt filter med tjocklek på kanske 10mm?
    ah, det är sånt där filter i inte som scootrar:p
    lossa sadelskruvarna och kolla bara
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  6. #816
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    vet att man ska tvätta filter efter varje körning, men om man bara kör skog som inte dammar alls i princip, och kanske lite grusväg påväg till skogen, räcker det med kanske varannan då? Vad händer annars, sliter på kolven/cylinder?
    jobbigt med luftburk, måste plocka loss hela :/
    Tvätta så ofta du kan, det är lätt. PLocka bara av sadeln så kommer du till luftfiltret, bitavkaka
    Yellowfail

  7. #817

  8. #818
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Okej får se om jag åker ut i helgen, blir iaf att kolla filtret då och får försöka hinna få tag i olja.
    Måste man ha sånt speciellt rengöringsmedel för filter eller kan man ta typ yes diskmedel?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  9. #819

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Okej får se om jag åker ut i helgen, blir iaf att kolla filtret då och får försöka hinna få tag i olja.
    Måste man ha sånt speciellt rengöringsmedel för filter eller kan man ta typ yes diskmedel?
    lyckas du med yes så är du jäövligt duktig! den där oljan är det segaste helvetet som finns, det enda som jag harmärkt funkar förutom rengöring är bensin, och det går inte på alla oljor, är ngn som inte har blivit ordentligt rent :p men biltemas funkar bra köp dock annan filterolja.
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  10. #820
    Bensin har jag hört funkar bra, men 15kr litern.. nej tack.
    brukar köpa röd diesel från finland för typ 8kr litern, funkar riktigt bra, sen brukar jag ta avfettning och sen lite diskmedel, är petig

  11. #821
    Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    Bensin har jag hört funkar bra, men 15kr litern.. nej tack.
    brukar köpa röd diesel från finland för typ 8kr litern, funkar riktigt bra, sen brukar jag ta avfettning och sen lite diskmedel, är petig
    Ja jag blev så depp när jag skulle tanka inför lite träning 30liter soppa = 440kr
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

  12. #822
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Tjena, tänkte kolla om någon vet om det finns någon hemsida där jag kan köpa sadel/sadelöverdrag och avgasrör (trim eller original) till min kawa 250 -93. Finns inte på 24mx

  13. #823
    Citat Ursprungligen postat av Hyperlilja Visa inlägg
    Tjena, tänkte kolla om någon vet om det finns någon hemsida där jag kan köpa sadel/sadelöverdrag och avgasrör (trim eller original) till min kawa 250 -93. Finns inte på 24mx
    Ebay från USA
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

  14. #824
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    Ebay från USA
    Aa där fanns det ju men vill inte köpa från ebay

  15. #825
    Köp från någon med minst 100 försäljningar och minst 90% i "rykte" så kan du vara lugn.

  16. #826
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Köp från någon med minst 100 försäljningar och minst 90% i "rykte" så kan du vara lugn.
    Aa, hittade rör och var från ett företag så gick in på deras hemsida nu

  17. #827
    Ifrån Väsby idag, dammade tokigt mycket

    någon som vet ett gratis redigerings program där det är enkelt att bara klippa lite lätt i filmen och som stödjer mp4?
    Senast redigerat av Slynzukk den 2011-04-21 klockan 03:33.

  18. #828
    Fan va nice Menar du VIk banan? Har bara sett den ifrån vägen och har bestämt att jag ska köra där nångång i sommar, men den ser inte ut att vara sådär stor?
    Är den kul ? Ser bra ut! Fler videos tavk

  19. #829
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Ifrån Väsby idag, dammade tokigt mycket

    någon som vet ett gratis redigerings program där det är enkelt att bara klippa lite lätt i filmen och som stödjer mp4?
    ]
    Sony Vegas 10!
    Kan inte järva öppna!?
    Yellowfail

  20. #830
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Ifrån Väsby idag, dammade tokigt mycket

    någon som vet ett gratis redigerings program där det är enkelt att bara klippa lite lätt i filmen och som stödjer mp4?
    Fyfan vad skön den såg ut

  21. #831
    Ja, precis vikbanan Roligaste banan här i Stockhoms trakterna tycker jag iallafall, nog en av de jag föredrar mest av de jag åkt på i Sverige också

    Har Sony Vegas trial, men lyckas inte hitta hur man klipper i det


    Idag hade dom vattnat också!

  22. #832
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Ja, precis vikbanan Roligaste banan här i Stockhoms trakterna tycker jag iallafall, nog en av de jag föredrar mest av de jag åkt på i Sverige också

    Har Sony Vegas trial, men lyckas inte hitta hur man klipper i det


    Idag hade dom vattnat också!
    NAJS

    http://www.youtube.com/watch?v=Sxy0p34wqZk
    Yellowfail

  23. #833
    tack ska kolla igenom den

  24. #834

  25. #835
    haha, mja var ett par som var snabbare, var ju b.la en som körde om mig mot slutet av filmen

    men var väldigt mycket motionärer där som fick mig att se så snabb ut, haha

  26. #836
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Vad är skillnaden på en kedja med o-ring och utan? hur vet man vilken man har? Märkte att jag måste byta bakdrev + kedja, framdrev håller nog ett tag men passar nog på att byta den med

    Sen så bytte jag växellådsolja, 500 ml 10w40 (skulle dock vara 15w50 enligt lelles) men den driver fortfarande när man kopplar, men om man varvar lite över kanske 4-5000 varv så försvinner det.
    Värt att nämna är väl att det är hydrual koppling. antar att man ska byta/fylla på oljan i behållaren vid styret? men vetefan vad för olja, står bara att det ska vara mineral..
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  27. #837
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Vad är skillnaden på en kedja med o-ring och utan? hur vet man vilken man har? Märkte att jag måste byta bakdrev + kedja, framdrev håller nog ett tag men passar nog på att byta den med

    Sen så bytte jag växellådsolja, 500 ml 10w40 (skulle dock vara 15w50 enligt lelles) men den driver fortfarande när man kopplar, men om man varvar lite över kanske 4-5000 varv så försvinner det.
    Värt att nämna är väl att det är hydrual koppling. antar att man ska byta/fylla på oljan i behållaren vid styret? men vetefan vad för olja, står bara att det ska vara mineral..
    http://www.google.se/imgres?imgurl=h...ed=0CCgQ9QEwAQ

    Du ser oringen utifrån

    Vad står det i manualen? vilken olja?

    Kopplingen gör du som en vanlig broms




    Själv så sitter man i norrland utan alla mina lågfartsmunstycken
    skiten går som en påse nötter
    Yellowfail

  28. #838
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    http://www.google.se/imgres?imgurl=h...ed=0CCgQ9QEwAQ

    Du ser oringen utifrån

    Vad står det i manualen? vilken olja?

    Kopplingen gör du som en vanlig broms




    Själv så sitter man i norrland utan alla mina lågfartsmunstycken
    skiten går som en påse nötter
    haha förstod inte helt men ser man den på varje ''kedjebit'' eller bara vid låsningen? någon större skillnad? tänkte att en kedja utan oring kostar 2-300 mindre..
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  29. #839
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    haha förstod inte helt men ser man den på varje ''kedjebit'' eller bara vid låsningen? någon större skillnad? tänkte att en kedja utan oring kostar 2-300 mindre..
    vid varje nit ses dem Oringskedja rullar lite trögare men håller längre x-ring rullar lättare än o-ring och håller lika länge
    Yellowfail

  30. #840
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    vid varje nit ses dem Oringskedja rullar lite trögare men håller längre x-ring rullar lättare än o-ring och håller lika länge
    Okej ska bara köra typ skog.. och antagligen inte ha hojen allt för länge. Är väl mer värt att köpa vanlig kedja då?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in