Sidan 3 av 73 Första 123451353 ... Sista
  1. #61
    Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    Äldre ktm, inge å ha.
    inte dom nyare heller av min erfarenhet.
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    nej inte prisvärd

  2. #62
    Citat Ursprungligen postat av Doffe Visa inlägg
    inte dom nyare heller av min erfarenhet.

    nej inte prisvärd
    motivera varför inte, noob på cross så NEJ säger inte så mycket

  3. #63
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    motivera varför inte, noob på cross så NEJ säger inte så mycket
    den är äldre en 00, ktm är dyra om du ska byta delar, blekta kåpor ser det ut som med, kolvar går ofta. satsa på en honda eller yamaha för 12-13 tusen istället

  4. #64
    Jämfört med vad som är förändrat på -01an och vad dem ligger i pris så är det dyrt, ja.
    -01 kom den riktiga WP gaffeln, och ny motor(?). Vet iaf att -00 va vevhuset "stängt" och -02 va det inte det, så det kanske va -02 nya motorn kom?

    -04 Blev motorn(v-force kom som standard), röret uppgraderad likaså ramen och bakdämparn. KTM sx 125 hade mest effekt av alla 125or -04 hehe

    Men nu va det ju äldre du skulle ha.. Satsa på en yamaha imo!

    Doffe, varfan är delar till ktm dyrare än till någon annan hoj? Låter som du inte har så mycket erfarenhet ärligt talat.

  5. #65
    Citat Ursprungligen postat av Doffe Visa inlägg
    den är äldre en 00, ktm är dyra om du ska byta delar, blekta kåpor ser det ut som med, kolvar går ofta. satsa på en honda eller yamaha för 12-13 tusen istället
    Okej tack

    http://www.blocket.se/vasterbotten/R...6.htm?ca=2&w=2

    http://www.blocket.se/pitea/Honda_12...0.htm?ca=2&w=2

    http://www.blocket.se/arjeplog/Suzuk...4.htm?ca=2&w=2

    http://www.blocket.se/vasterbotten/Y...0.htm?ca=2&w=2

    http://www.blocket.se/vasterbotten/N...6.htm?ca=2&w=2

    Någon/några av dom som vore något?

  6. #66
    tyckte dom flesta vad dyra. själv gillar jag mest yamahan då jag kör en och vet att dom håller bra, har aldrig hatt problem med nån av mina crossar.

  7. #67
    Citat Ursprungligen postat av Doffe Visa inlägg
    tyckte dom flesta vad dyra. själv gillar jag mest yamahan då jag kör en och vet att dom håller bra, har aldrig hatt problem med nån av mina crossar.
    tycker jag också, men kostar väl så! okej

  8. #68
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    tycker jag också, men kostar väl så! okej
    http://www.blocket.se/jamtland/Yamah...1.htm?ca=2&w=2

  9. #69
    Tänke länka den men krokholm blir för långt, ca 50mil dock är ju den andra yaman värdare med tanke på renoveringen och sen bara fixa finare kåpor

  10. #70
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    Tänke länka den men krokholm blir för långt, ca 50mil dock är ju den andra yaman värdare med tanke på renoveringen och sen bara fixa finare kåpor
    ja det är lite väll långt. satsa på den yamahan du länkade pruta lite sen har du nog en go hoj!

  11. #71
    Du svara inte på min fråga doffe...

    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Doffe, varfan är delar till ktm dyrare än till någon annan hoj? Låter som du inte har så mycket erfarenhet ärligt talat.

  12. #72

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Var kan man få tag på billigt svart / vitt sadelöverdrag till honda crf450 ? Hittar bara för 500+

  13. #73
    Är det värt att lägga några extra tusen på typ talon hjul om man kör freestyle?

    Mina hjul jag har nu är åt helvete och omöjliga att rädda... Så det står mellan dessa:
    http://www.blocket.se/jonkoping/NYA_....htm?ca=16&w=3
    http://www.blocket.se/stockholm/Nya_....htm?ca=16&w=3
    http://www.blocket.se/uppsala/KTM_Fa....htm?ca=16&w=3
    Är de sista talon eller något noname?
    Senast redigerat av Yoohan den 2010-06-08 klockan 10:54.

  14. #74
    Sen jag ej får svar på MC tråden så frågar jag här.

    KTM EXC 125, Vad för service intervall är det, vad kostar det, hur många mil hinner man på 10h,40h om ens snittfart är 60-70km/h, hur mycket kostar på ett ungefär en ny kolv som ska bytas efter xx? timmar, olja var xx? timme.
    Är det lätt att göra dessa servicer om man knappt har någon tidigare mek erfarenhet förutom smågrejor. Vad mer för service grejor behövs göras då och då.

    Stort tack för svar!
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

  15. #75
    Citat Ursprungligen postat av Morganrone93 Visa inlägg
    Sen jag ej får svar på MC tråden så frågar jag här.

    KTM EXC 125, Vad för service intervall är det, vad kostar det, hur många mil hinner man på 10h,40h om ens snittfart är 60-70km/h, hur mycket kostar på ett ungefär en ny kolv som ska bytas efter xx? timmar, olja var xx? timme.
    Är det lätt att göra dessa servicer om man knappt har någon tidigare mek erfarenhet förutom smågrejor. Vad mer för service grejor behövs göras då och då.

    Stort tack för svar!
    Service är luftfilter och olja, går på 200kr max! Och kolla över hojen lite allmänt, spänna kedjan och ekrar osv. Drev, kedja o däck byter du när det blir slitet...
    Hur långt du hinner är inte svårt att räkna ut 10h i 70km/h är 70mil... När man kör motard räcker det nog med service var 10-15e timme skulle jag tro.
    Kolv beror på vart och vilket märke du köper. Själv kör jag med Wiseco kolv med en kolvring som kostar 1099kr. Wiseco med 2 kolvringar kostar 500kr mer om jag inte minns fel och den ska tydligen hålla något längre. Hur ofta du behöver byta kolv beror på hur hårt du kör, men på ett ungefär efter 50 timmar?
    Det är lätt att byta kolv. Tappar ut vattnet lossar topp och cylinder, plockar bort kolven och ihop med den nya. Tar 30 min max.

  16. #76
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Service är luftfilter och olja, går på 200kr max! Och kolla över hojen lite allmänt, spänna kedjan och ekrar osv. Drev, kedja o däck byter du när det blir slitet...
    Hur långt du hinner är inte svårt att räkna ut 10h i 70km/h är 70mil... När man kör motard räcker det nog med service var 10-15e timme skulle jag tro.
    Kolv beror på vart och vilket märke du köper. Själv kör jag med Wiseco kolv med en kolvring som kostar 1099kr. Wiseco med 2 kolvringar kostar 500kr mer om jag inte minns fel och den ska tydligen hålla något längre. Hur ofta du behöver byta kolv beror på hur hårt du kör, men på ett ungefär efter 50 timmar?
    Det är lätt att byta kolv. Tappar ut vattnet lossar topp och cylinder, plockar bort kolven och ihop med den nya. Tar 30 min max.
    Tack för svar! , tänkte inte så långt med hur många mil man kommer, haha.

    Vad är skillnaden på 1 kolvring vs 2 kolvring? Förutom att den med 2 är billigare och håller längre? Mindre kraft?
    Om jag räknat rätt så blir det ju ca 350 mil om min snittfart är 70Km/h och har kört i 50h?

    Sen det där med att behöva byta luftfilter så ofta, verkar lite konstigt imo, vad är det som händer om man struntar i det då?, vittrar det sönder och luften renas ej och så slutar det i motorras? Kanske onödigt att strunta i det, när det ändå är så pass billigt, heh.

    Vilka årsmodeller ska man akta sig för när det gäller KTM, Gasgas? (Finns det fler märken med billiga beg i inköps pris?, blir äldre modeller då)

    Tack för all hjälp

    Mvh
    //Morgan.
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

  17. #77
    Den med 2 kolvringar är dyrare, håller längre och det kan möjligen bli lite mer komp eftersom det tätar bättre...

    Blir det inte smutsigt så behöver du bara kolla så det lagom med luftfilter olja Blir det dammigt och smutsigt får hojen mindre luft, går det ännu längre kan den börja dra in skiten och då nöter det på kolv och cylinder.

    Ktm funkar från -01 och uppåt Helst -04 och uppåt då det är många vettiga förändringar från året innan.

  18. #78
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Den med 2 kolvringar är dyrare, håller längre och det kan möjligen bli lite mer komp eftersom det tätar bättre...

    Blir det inte smutsigt så behöver du bara kolla så det lagom med luftfilter olja Blir det dammigt och smutsigt får hojen mindre luft, går det ännu längre kan den börja dra in skiten och då nöter det på kolv och cylinder.

    Ktm funkar från -01 och uppåt Helst -04 och uppåt då det är många vettiga förändringar från året innan.
    Aha läste lite fel, kändes billigt när jag trodde den med 2 kostade 500kr, nu blev det plötsligt mycket dyrare. Tror du att man står ut med det om man kör typ dagligen? Kanske blir flera kolvbyten per månad :/, ouch.
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

  19. #79
    Svårt för mig o säga, kör ju cross

    Tror jag använde lite fel siffror... Cross kör man hårdare än motard, på ett sätt iaf.
    Kör man motard, så kör man inte alls lika hårt som man kör en cross. Samma sak som när man jämför service intervaller på banbilar och vanliga personbilar liksom.

    För att du ska ha råd att köra motarden får du köra hyffsat lugnt, med tanke på bensin o däck. En lugnt körd kolv håller längre, tror inte det är någon omöjlighet att köra 100h på en kolv ärligt talat! När man kör cross kör man ju hårdare eftersom det är helt andra miljöer...
    Sålänge du kollar olja och filter kommer du klara dig hela sommarn på en kolv, utan problem.

  20. #80
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Svårt för mig o säga, kör ju cross

    Tror jag använde lite fel siffror... Cross kör man hårdare än motard, på ett sätt iaf.
    Kör man motard, så kör man inte alls lika hårt som man kör en cross. Samma sak som när man jämför service intervaller på banbilar och vanliga personbilar liksom.

    För att du ska ha råd att köra motarden får du köra hyffsat lugnt, med tanke på bensin o däck. En lugnt körd kolv håller längre, tror inte det är någon omöjlighet att köra 100h på en kolv ärligt talat! När man kör cross kör man ju hårdare eftersom det är helt andra miljöer...
    Sålänge du kollar olja och filter kommer du klara dig hela sommarn på en kolv, utan problem.
    Nu gjorde du så att jag fick hopp igen

    Dock lugnt och lugnt, kanske inte kommer att ligga max rulle hela tiden om man säger så, men, kommer ju att accelera kraftigt, men det är ju ändå inte samma sak som när man kör cross antar jag heh.

    Isåfall bör ju samma sak gälla för oljan, kanske 30-40h byte bör funka?

    Jäklar nu blev jag riktigt sugen igen

    Edit:

    Vad för andra enduron än KTM EXC, finns det, som går att ha som lätt mc?

    Känner enbart till Gasgas EC, Husqvarna WR.

    Mvh

    //Morgan.
    Senast redigerat av Morganrone93 den 2010-06-08 klockan 21:38.
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

  21. #81

  22. #82
    varför inte lägga till 3k och få en hoj som är 5 år nyare?

    Annars så såg den fräsch ut

  23. #83
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    varför inte lägga till 3k och få en hoj som är 5 år nyare?

    Annars så såg den fräsch ut
    För det är väl sammaskit egentligen ? och hursomhelst har jag inte råd för mycket mer än 10

    Tycker också det ! kan säkert pruta 1k också medtanke på däcken och att kedjeskyddet saknas

  24. #84
    Tror säkert du blir nöjd Köp bah

  25. #85
    Tror jag behöver byta lagret på kammen till min 250


  26. #86
    Kanske är fel tråd, men denna är mer aktiv + så är det trots allt även enduro hojar.

    Funderar på alt någon billig KTM EXC 125 att ha som lätt mc, helst SM, och om det finns så kan det ju bli någon Husqvarna WR eller Gasgas, men just nu verkar det som om EXC är det som är mest värt att gå in på när det gäller beg marknaden.

    Alt är det en billig CRM/DT eller liknande som jag lutar emot också.

    Frågan är, vad är mest värt? Jag ska ju ha MCn en längre tid, och vill definitivt inte tröttna på den så fort, det kommer ju att bli lite äldre modeller, CRM blir förmodligen en 91a sen det är det enda som finns typ. KTM, det beror på vad jag hittar.

    Vet inte riktigt vad jag frågar, men, behöver vägledning, tack!

    Mvh

    //Morgan.
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

  27. #87
    Förstår inte varför du måste köpa ny?
    Du har ju en xt 125?

    Annars är det ju skön effekt i ktm hojarna Kolla annars den där feta crm'en som någon på moppenet byggde om med ktm plast och sm hjul, kanske något du kan göra också? för crm ska ju gå rätt bra?

  28. #88
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Förstår inte varför du måste köpa ny?
    Du har ju en xt 125?

    Annars är det ju skön effekt i ktm hojarna Kolla annars den där feta crm'en som någon på moppenet byggde om med ktm plast och sm hjul, kanske något du kan göra också? för crm ska ju gå rätt bra?
    Jag vill köpa en annan hoj som är 2t, för att min XT är nämligen dö slö, får ligga på max gas för att kunna nå lagliga farter i motvind, och det är inget kul, eller hur? + så sliter det onödigt mycket att ligga max hela tiden, hojen är egentligen en stadsmc, för att ta sej runt i städer, jag bor ju långt ute på landet så.

    Hittade CRMen du pratade om

    http://www.garagego.se/forum/projekt...10-saald/sida1

    Tror inte direkt att jag kan plasta om osv, heh.
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

  29. #89
    Då är jag med Finns det inga strypningar?

    Går ju köra en crm original med crosshjul också, bara o kränga på däck som är gjorda för gata

  30. #90
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Då är jag med Finns det inga strypningar?

    Går ju köra en crm original med crosshjul också, bara o kränga på däck som är gjorda för gata
    Nej, sen det är 4takt så finns det inga strypningar.

    Ser nog lite konstigt ut med 19" och 21" smala fälgar med smala vägdäck, men, annars får jag spara ihop till ett SM kit bara, eller rentav köra med cross däck.

    Vi får se vad som händer , Ska ännu ta körkortet först.
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in