Sidan 11 av 73 Första ... 9101112132161 ... Sista
  1. #301
    Fick mina fina vforce 3 reeds idag

  2. #302
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Jo förstår de, men tänkte om de fanns någon rekommendation om vad som var bra~~
    JAg brukar starta upp den varvar till den låter den gå ner i varv fixar till hjälmen sen i med växel och puttrar iväg lite stilla känner lite på den. Efter några minuter så brukar den vara varm och det märker du om den svarar redigt på gas.
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Om ni skulle köpa/sälja en cross motor, vart skulle ni gjort det då?
    Blocket.se eller en MC-skrot

  3. #303

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    ska åka och kolla på en HVA TE 250-05 med 300kit, 180watts elsystem och acrasystem nästa söndag, fett pepp! har varit kär i den cykeln sen jag fick testa den för första gången 07, och nu har den kommit ner i min prisklass och är till salu och har bara gått 100 timmar sen dess, och toppen är renoverad för ca 50 timmar sen.

  4. #304
    Härligt! Själv har man sin fina honda cr 85a ute på blocket för tillfället... ska byta upp mig till en 250

  5. #305

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    som fasen !
    okej 4t lr 2t?

  6. #306
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    som fasen !
    okej 4t lr 2t?
    4t, funderar även på en 125 2t, vad föredrar du? Själv tycker jag att 4t verkar skönare att köra

  7. #307

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    okej 4t är ju skönare att köra i skogen, men är rätt så dyra att hålla igång och serva oså. och om du är nybörjare tkr jag du ska köra 2t, lite mer teknik på det och du lär dig växla oså plus att 2t är mkt mer lättmekat.
    kör inte så mkt bana så där har jag inte så stor erfarenhet :p är sån där skogsmulle som glider omkring i endurospåren

  8. #308
    tycker min 250 2t går bra i skogen, dock har jag ju dubbla cylinderfotspackningar så den blir inte lika ryckig osv

  9. #309

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    min 250 2t går som en dröm i skogen med, är ju en riktigt endurohoj. men dom går bara inte jämföra med fyrtakten, är så sjukt mkt bättre vrid i dom

  10. #310
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    min 250 2t går som en dröm i skogen med, är ju en riktigt endurohoj. men dom går bara inte jämföra med fyrtakten, är så sjukt mkt bättre vrid i dom
    2t eller 4t spelar ju stor roll hur man är som förare vissa vill ha 2t effekt och vissa 4t säkerhet i körningen . En 4t blir mer jämn hela varvet runt jämfört mot 2t Enduro...
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

  11. #311
    Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    2t eller 4t spelar ju stor roll hur man är som förare vissa vill ha 2t effekt och vissa 4t säkerhet i körningen . En 4t blir mer jämn hela varvet runt jämfört mot 2t Enduro...
    Dom flesta kör ju faktist snabbare på 4t. Även om det inte känns eller ser ut som det kör man oftast snabbare ju :o

    Däremot tycker jag att 2t är jävligt mkt roligare, har bara kört 50, 65, 85 & 125cc =P
    Fast när jag åkte 2t tyckte jag det var roligare med 4t, så handlar väl endel om det också

  12. #312
    Kittat!

  13. #313
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    Snyggt!
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  14. #314
    Alååjjjj alla cross tokar !

    Tänkte fråga ifall någon vet vart man kan köpa en bensinkran till en kawasaki kz 80cc-94a?
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  15. #315
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Alååjjjj alla cross tokar !

    Tänkte fråga ifall någon vet vart man kan köpa en bensinkran till en kawasaki kz 80cc-94a?
    Lär inte vara så svårt ring till en återförsäljare som säljer mkt reservdelar, dem lär nog få tag på tag på det via jofrab
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

  16. #316
    Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    Lär inte vara så svårt ring till en återförsäljare som säljer mkt reservdelar, dem lär nog få tag på tag på det via jofrab
    Yes, tänkte ringa 24mx idag och sedan lelles mc.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  17. #317

  18. #318
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    ¨satan vad surt bröt dem sig i garaget? fick dem med sig nått mer?
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

  19. #319
    Bara motor och trimrör... Skumma jävlar, tror det är någon som vet vem jag är! Annars hade de förmodligen tagit crossarna i andra garaget.

  20. #320
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Bara motor och trimrör... Skumma jävlar, tror det är någon som vet vem jag är! Annars hade de förmodligen tagit crossarna i andra garaget.
    ja är det folk som är redigt ut på turne så hade dem gått in i det andra också ju :/
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

  21. #321
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Bara motor och trimrör... Skumma jävlar, tror det är någon som vet vem jag är! Annars hade de förmodligen tagit crossarna i andra garaget.
    Kände igen din hoj när jag såg den i soes blockettråd fan va surt
    Yellowfail

  22. #322
    Någon KTM körare som vill köpa drev? Har liggandes men behöver ej dem för jag kör Honda
    Det är dem lättaste aludreven och mest noga gjorda dreven som går att få tag på(rätta mig om jag har fel). Jag har bara två nu men kan fixa fler då även till andra modeller, andra storlekar och färger. Dem jag har liggandes passar KTM - 52 tag och är ktm orange eloxerade.
    Ämne: ALUMINIUM
    Ni når mig via tråden, msn [email protected] eller tele 0703412045



    Senast redigerat av Viking^ den 2010-11-30 klockan 13:59.
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

  23. #323
    Värt å nämna är att det är ståldrev

  24. #324
    Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    Värt å nämna är att det är ståldrev
    Nej du , det är aluminium. Kommer inte ihåg exakt vilken aluminium men kan ta reda på det ikväll
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

  25. #325
    Aha såpass, aldrig sett såna i aluminium, då lät det ju nästan värt!

  26. #326
    uuu va längesen de va jag körde nu !! pappa har precis monterat ihop min kxf450 motor då veven rasade för ett tag sen. så jag ska väll köra till helgen

    är det någon som vinter tränar? , själv springer man och styrketränar nästan varje dag o det e så väldans drygt o springa när det är 15- ute!!!!

  27. #327

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    jag simmar 3-4 ggr i veckan ) det är allt, men ska försöka komma igång och köra styrka snart med

    och jag har beslutångest! jag vet inte om jag ska byta bort min HVA WR 250 - 00 och börja åka fyrtakt istället, för isf blir det en HVA TE 300-05/06..
    tvåtakt är ju något speciellt, men fyrtakten är skönare... kan inte bestämma mig!

  28. #328
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    jag simmar 3-4 ggr i veckan ) det är allt, men ska försöka komma igång och köra styrka snart med

    och jag har beslutångest! jag vet inte om jag ska byta bort min HVA WR 250 - 00 och börja åka fyrtakt istället, för isf blir det en HVA TE 300-05/06..
    tvåtakt är ju något speciellt, men fyrtakten är skönare... kan inte bestämma mig!
    jaa!! simning är grymt bra !! det ska jag också börja med snart

  29. #329

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    ska simma ikmväll kör nog bara 1-1,2 km, fuckade knäet igen i söndags när jga lekte i snön.. så jävla surt när jag precis kunde träna ordentligt igen.

  30. #330
    Har blivit galet sugen på cross igen, så jag tänkte trycka i en större motor i ktmen

    Tänkte köpa motorn från denna:
    http://www.blocket.se/jonkoping/Kx_2....htm?ca=16&w=2
    Vad är det för storlek på förgasare till en sånn motor? Har kvar förgasaren till ktmen, går det bestycka upp den eller måste jag hitta en annan?

    Är mycket medveten om riskerna vid ombyggnation av en crossram så det behöver ni inte kommentera.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in