Sidan 63 av 73 Första ... 13536162636465 ... Sista
  1. #1861
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Försöker också åka 1 gång i veckan, helst oftare än så, har blivit 1-2 gånger i veckan nu i kanske 2 månaders tid så man ligger o nöter nu faktiskt! Älskar det!
    Tror inte de är så jätte höga krav på tisdagsgruppen faktiskt? Tror du bara behöver ta dig runt banan och någorlunda växla typ
    Satans dyrt att köra oftare Menmen man kanske för börja söka lite extra jobb för att få det att gå ihop...Jasså det var ju inte så "farliga" krav direkt Kanske ses där nästa år!

    Kör ni btw bara på Täby?

  2. #1862
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Satans dyrt att köra oftare Menmen man kanske för börja söka lite extra jobb för att få det att gå ihop...Jasså det var ju inte så "farliga" krav direkt Kanske ses där nästa år!

    Kör ni btw bara på Täby?
    Det är värt att köpa medlemsskap om du åker där ofta, eftersom både jag, min farsa och min lillebror kör så skaffade vi familjekort som gick på typ 1500 + 500 per person så får man träna hur mycket man vill gratis
    Och ja vi kör nästan bara på Täby, kanske åker någon gång till annan bana men oftast Täby för de är närmast
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  3. #1863

  4. #1864
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Det är värt att köpa medlemsskap om du åker där ofta, eftersom både jag, min farsa och min lillebror kör så skaffade vi familjekort som gick på typ 1500 + 500 per person så får man träna hur mycket man vill gratis
    Och ja vi kör nästan bara på Täby, kanske åker någon gång till annan bana men oftast Täby för de är närmast
    Får skaffa det till nästa år Känns som vintern börjar smyga sig på

  5. #1865
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Får skaffa det till nästa år Känns som vintern börjar smyga sig på
    Ja nu känns det lite ovärt o köpa det
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  6. #1866
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Körde en 250f igår, det var inte mycket och gasa med om man jämför mot 450in. dessutom var 250in trimmad hmm
    det är inge vidare klipp i dom nej kör du också 450?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  7. #1867
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Körde en 250f igår, det var inte mycket och gasa med om man jämför mot 450in. dessutom var 250in trimmad hmm
    Tycker då inte det är nå fel på min 250, drar 450s både på startrakan och banan utan problem

  8. #1868
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Tycker då inte det är nå fel på min 250, drar 450s både på startrakan och banan utan problem
    beror väl på vem som kör och utväxling. kan då säga att du blir lagom frånåkt om han som kör 450 kan hantera en 450, stoooor skillnad effektmässigt 250f är så slött, händer ju ingenting och så går de sakta :p
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  9. #1869
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    beror väl på vem som kör och utväxling. kan då säga att du blir lagom frånåkt om han som kör 450 kan hantera en 450, stoooor skillnad effektmässigt 250f är så slött, händer ju ingenting och så går de sakta :p
    Jo självklart, men så jävla stor skillnad är det ändå inte
    Slött vettefan, går nog bara lite sämre än en LV reggad 450 på banan

  10. #1870
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Jo självklart, men så jävla stor skillnad är det ändå inte
    Slött vettefan, går nog bara lite sämre än en LV reggad 450 på banan
    jo det är faktiskt ganska enorm skillnad
    jag har en exc 450 och har mycket bättre acceleration än min polares rmz 250f, medans min gör närmare 180 och hans har en toppfart på under 100 på varvstoppet på högsta växeln, även fast min väger nästan 30kg mer. :p
    styrkan är det stor skillnad på, mycket råstarkare

    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Bara dem som inte kan köra som säger att allt under 450 än slött
    jag kan köra, jag har inte sagt att en 250f inte duger på banan för det gör dom, man behöver inge mer effekt på banan. men så fort man kommer utanför banan och åker mer öppet så känner man att 250n känns slö
    edit: pimpoped, överdrev när jag skrev att min har MYCKET bättre acceleration än hans rmz, men det är ganska stor skillnad ändå i axx
    Senast redigerat av hyperperry den 2012-08-31 klockan 17:51.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  11. #1871
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    beror väl på vem som kör och utväxling. kan då säga att du blir lagom frånåkt om han som kör 450 kan hantera en 450, stoooor skillnad effektmässigt 250f är så slött, händer ju ingenting och så går de sakta :p
    Bara dem som inte kan köra som säger att allt under 450 än slött
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  12. #1872
    Klart det är aningen lättare att köra snabbare på 450. Men det är ju inte det som gör en till en bättre förare det handlar ju om spårval, kurvfart, teknik osvosv


    Vad är roligast? Åka runt på en 450 och rulla genom kurvorna och slå på lite precis innan hoppet för att hoppa eller försöka åka med attack och på gränsen över hela banan?

  13. #1873
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Klart det är aningen lättare att köra snabbare på 450. Men det är ju inte det som gör en till en bättre förare det handlar ju om spårval, kurvfart, teknik osvosv


    Vad är roligast? Åka runt på en 450 och rulla genom kurvorna och slå på lite precis innan hoppet för att hoppa eller försöka åka med attack och på gränsen över hela banan?
    nja, lättare vill jag inte påstå. tunga hojar och rätt svåra att hantera. du har dock en poäng när du säger att man bara behöver dra på lite innan hoppet för att komma över, jag åker typ på halvgas på 3ans växel i ett hopp och kommer över hur lätt som helst medans polarn ger hojen allt vad den har för att ta sig över, iofs åker han 125.
    men nu pratar vi ju mer om effektskillnad och inte vad som är roligast/rimligast.
    sedan så åker man ju inte automatiskt fortare bara för att man har mer effekt
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  14. #1874
    Det är ju det, om man åker på det sättet jag beskrev (rulla och gasa innan hopp) är det lättare att åka fort med 450, men försöker man åka med attack över hela banan tror jag verkligen inte att jag kör snabbare med en 450 jämfört med 250, varvtiderna är nog ungefär desamma Däremot blir det ju jobbigare med 450 och jag kommer inte orka lika länge med tanke på vikten och svårare att hantera som du säger

  15. #1875
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Det är ju det, om man åker på det sättet jag beskrev (rulla och gasa innan hopp) är det lättare att åka fort med 450, men försöker man åka med attack över hela banan tror jag verkligen inte att jag kör snabbare med en 450 jämfört med 250, varvtiderna är nog ungefär desamma Däremot blir det ju jobbigare med 450 och jag kommer inte orka lika länge med tanke på vikten och svårare att hantera som du säger

    precis. men jag åker nog faktiskt snabbare när jag sätter mig på t.ex en 125a eller 250f än när jag åker 450, man får en helt annan körstil. aggressivare och man kämpar mer, på 450n blir jag nästan lite lat. precis, dessutom så åker jag exc 450(114kg) vilket är ca 10kg tyngre än sxf450 modellen, så man blir ju som du säger, trött snabbare.
    citera mig gärna när du skriver så jag ser när du svarat
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  16. #1876
    Någon som ska köra Täby @ Onsdag?

  17. #1877
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Någon som ska köra Täby @ Onsdag?
    Jag och FIlip ska nog köra

  18. #1878
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    En polare påstår att man inte kan besikta med Enduro fälgar på en lv-reggad, att man måste ha sm. Är
    Det bara jag som tycker det luktar skitsnack?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  19. #1879
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Jag och FIlip ska nog köra
    Eller om man skall pröva någon annan bana kanske? Hmm

    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    En polare påstår att man inte kan besikta med Enduro fälgar på en lv-reggad, att man måste ha sm. Är
    Det bara jag som tycker det luktar skitsnack?
    Låter som B-S

  20. #1880
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Eller om man skall pröva någon annan bana kanske? Hmm



    Låter som B-S
    eller hur!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  21. #1881
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Eller om man skall pröva någon annan bana kanske? Hmm



    Låter som B-S
    Arlanda är jävligt kul, värd att prova

  22. #1882
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Arlanda är jävligt kul, värd att prova
    Får höra med Bruden vad hon vill, men arlanda är väll sand? Svårt för oss nybörjare?

  23. #1883
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Får höra med Bruden vad hon vill, men arlanda är väll sand? Svårt för oss nybörjare?
    Nej den är lätt, körde där första gången med stora hojjen och ett par gånger på mindre
    kört där några fler gånger och den är jävligt rolig och inte särskilt svår!

  24. #1884

  25. #1885

  26. #1886
    Shit inte kört på 1,5 vecka saknar!

  27. #1887
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Shit inte kört på 1,5 vecka saknar!
    Du ska bara veta, har inte kört själv på över 2 veckor pga. sjukdom och pissväder och brist på tid, hoppas MIN riktiga hoj kommer tillbaka från verkstaden snart alltså. Har varit trasig hela sommaren
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  28. #1888
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    är det någon som skulle kunna säga mej vad detta är för kubik och om möjligt, säga vad det är för modell?...
    För den som undrar så hittade vi den nästan helt uppbrunnen. Så vi tänkte öpnna motorn och kolla hur den ser ut, kanske man kan göra något roligt av det OM det är något att spara på!




    Det ser ut som en 100/150 200/250 eller ev äldere 300/350,dock ser det ut som en sport hoj medtanke på tanken , det står ju honda på motorn , och det lär ju ha ett motor nr , så leta upp nr och och åk in till närmaste affär (lelles,såma) eller någon annan motor affär !

  29. #1889
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    funderar på om det börjar bli dags för kolvbyte på ktm'en. folk säger att man kan köra 300 på org kolv, men det känns säkrare att byta den i tid.. hojen har gått 147.3h i skrivande stund..
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  30. #1890
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    funderar på om det börjar bli dags för kolvbyte på ktm'en. folk säger att man kan köra 300 på org kolv, men det känns säkrare att byta den i tid.. hojen har gått 147.3h i skrivande stund..
    Lika bra att byta! Ska byta på min med nu snart

    Har ni några bra sidor med feta dekalkitt på lager?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in