Sidan 54 av 73 Första ... 444525354555664 ... Sista
  1. #1591
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Då ligger 125:an på blocket
    såg att du lagt ut din! vf inte byte? mot större och nyare då såklart?

    lite sugen själv på att sälja fast vet inte 125a är ju roligt och räcker långt fast roligare med mera kraft då jag gillar köra skog
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  2. #1592
    Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    såg att du lagt ut din! vf inte byte? mot större och nyare då såklart?

    lite sugen själv på att sälja fast vet inte 125a är ju roligt och räcker långt fast roligare med mera kraft då jag gillar köra skog
    Jag har haft 125, 250f och 450f, 125a är utan tvekan skönast imo. Funkar liksom i alla situationer, skogsstigar, svår enduro tex hyggen och tät skog, ramp och bana. 250f är för ryckigt i skogen, 450 va på tog för mycket effekt, 125an har så brett register med tillräcklig toppeffekt. Dessutom är en 125a mer lätthanterlig då den väger betydligt mindre.
    Ett trimrör gör mycket på körglädjen, lite mer botten och rappare.
    Värt att nämna att 450in va en -03 och 250in va en -04 så utveckling har ju kommit långt men tror ändå inte att jag kommer byta upp mig.
    De är iaf vad jag tycker

    Kommer ev. nått filmklipp och lite bilder efter helgen! Polarn och hans flickvän ska fota och filma

  3. #1593
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    såg att du lagt ut din! vf inte byte? mot större och nyare då såklart?

    lite sugen själv på att sälja fast vet inte 125a är ju roligt och räcker långt fast roligare med mera kraft då jag gillar köra skog
    Har fått erbjudande av en polare i min klass som säljer en CRF250 från -07 till en fint pris som jag ska köpa istället!

    Jag tycker de verkar skönare med 4t, lite lättare o köra :/
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  4. #1594
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Jag har haft 125, 250f och 450f, 125a är utan tvekan skönast imo. Funkar liksom i alla situationer, skogsstigar, svår enduro tex hyggen och tät skog, ramp och bana. 250f är för ryckigt i skogen, 450 va på tog för mycket effekt, 125an har så brett register med tillräcklig toppeffekt. Dessutom är en 125a mer lätthanterlig då den väger betydligt mindre.
    Ett trimrör gör mycket på körglädjen, lite mer botten och rappare.
    Värt att nämna att 450in va en -03 och 250in va en -04 så utveckling har ju kommit långt men tror ändå inte att jag kommer byta upp mig.
    De är iaf vad jag tycker

    Kommer ev. nått filmklipp och lite bilder efter helgen! Polarn och hans flickvän ska fota och filma
    får väll dra på mitt HGS rör och dreva kanske

    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Har fått erbjudande av en polare i min klass som säljer en CRF250 från -07 till en fint pris som jag ska köpa istället!

    Jag tycker de verkar skönare med 4t, lite lättare o köra :/
    aha jo just såna fall!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  5. #1595
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Har fått erbjudande av en polare i min klass som säljer en CRF250 från -07 till en fint pris som jag ska köpa istället!

    Jag tycker de verkar skönare med 4t, lite lättare o köra :/
    Nyrenoverad o fin! Faktiskt rullat något varv på den tror jag!

  6. #1596
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Nyrenoverad o fin! Faktiskt rullat något varv på den tror jag!
    Cr1lleboiii's Är den fin eller?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  7. #1597




    Det blir rätt fräscht
    Yellowfail

  8. #1598
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg




    Det blir rätt fräscht
    Snyggt!!

    Körde pappas 250 i typ 2 timmar idag, är helt kär i 4t nu asså, skitskönt ju!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  9. #1599


    Uploaded with ImageShack.us

    Omnomnomnom!
    Yellowfail

  10. #1600
    Vart kan man köpa knäskydd med såndär stålskena på sidan? Fuckade knät big time idag, snurrade i en kurva i skogen där det fortfarande var hårt i backen...

  11. #1601

  12. #1602
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325


    Nyinköpta monstret! Så jävla fin!

    Öhlinsdämpare fram och bak, splitter ny plast, helt nyrenoverad motor. Är så jävla kär!
    Senast redigerat av Filip den 2012-04-06 klockan 22:18.
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  13. #1603
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg


    Nyinköpta monstret! Så jävla fin!

    Öhlinsdämpare fram och bak, splitter ny plast, helt nyrenoverad motor. Är så jävla kär!
    Fin, vad fick du ge?
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  14. #1604
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    Fin, vad fick du ge?
    Hemligt!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  15. #1605

  16. #1606
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Imorrn bär det av till Täby och provköra nya hojjen!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  17. #1607
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Imorrn bär det av till Täby och provköra nya hojjen!
    Hur gick hon då? :') Filmade du? Vill se lite mer av Täbybanan, verkar som en rolig bana...
    Yellowfail

  18. #1608
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Hur gick hon då? :') Filmade du? Vill se lite mer av Täbybanan, verkar som en rolig bana...
    Snoppdåligt, min äckliga otur asså...

    När vi kommer dit är hon allmänt dryg och startar inte på typ 20 minuters slit. När den väl startar fungerar den 30 minuter tills bytet när 85:orna skulle upp på banan. Sen efter 30 minuters vila var det storhojarnas tur och då pruttar den igång på första kicken och fungerar ytterligare 30 minuter. Efter jag kört av banan så är den stendöd, ingen antydan om att starta alls. *****!

    Banan är väll förövrigt helt okej. Inga massa hopp osv. men ändå rätt sköna kurvor. Bra nybörjarbana!
    Hade med mig GoPro'n men filmade inget för jag blev så jävla pissförbannad..
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  19. #1609
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Snoppdåligt, min äckliga otur asså...

    När vi kommer dit är hon allmänt dryg och startar inte på typ 20 minuters slit. När den väl startar fungerar den 30 minuter tills bytet när 85:orna skulle upp på banan. Sen efter 30 minuters vila var det storhojarnas tur och då pruttar den igång på första kicken och fungerar ytterligare 30 minuter. Efter jag kört av banan så är den stendöd, ingen antydan om att starta alls. *****!

    Banan är väll förövrigt helt okej. Inga massa hopp osv. men ändå rätt sköna kurvor. Bra nybörjarbana!
    Hade med mig GoPro'n men filmade inget för jag blev så jävla pissförbannad..
    Kan kanske vara ventilerna som är lite knas inställt? Har väl för mig att det är så att det kan skilja lite på hur det ska vara på vintern jämfört med sommarn? Hade själv problem för några vintrar sen med att min var skit knepig under vintern och har för mig det var just ventilerna

  20. #1610
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Kan kanske vara ventilerna som är lite knas inställt? Har väl för mig att det är så att det kan skilja lite på hur det ska vara på vintern jämfört med sommarn? Hade själv problem för några vintrar sen med att min var skit knepig under vintern och har för mig det var just ventilerna
    Crille och hans farsa sa att de satt nya ventiler på så jag hoppades på att dem ställt in dem. Men nu har 4 pers sagt att de är ventilerna så får kolla på de. Har dock ingen aning om hur man gör men man får väll läsa runt
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  21. #1611
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Crille och hans farsa sa att de satt nya ventiler på så jag hoppades på att dem ställt in dem. Men nu har 4 pers sagt att de är ventilerna så får kolla på de. Har dock ingen aning om hur man gör men man får väll läsa runt
    Tycker också att det skulle kunna vara ventilerna, kan höra vad pappa tror också
    Min är också lite grinig, ska släpa ut fanskapet imorgon och se om den vill gå igång

    Ska du inte fråga om de har ställt in dem då? Lika bra att kolla innan man börjar pilla!

  22. #1612
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Crille och hans farsa sa att de satt nya ventiler på så jag hoppades på att dem ställt in dem. Men nu har 4 pers sagt att de är ventilerna så får kolla på de. Har dock ingen aning om hur man gör men man får väll läsa runt
    Här har du en film om hur du kollar ventiler... http://motocross.transworld.net/1000...adjust-valves/
    Yellowfail

  23. #1613
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Tycker också att det skulle kunna vara ventilerna, kan höra vad pappa tror också
    Min är också lite grinig, ska släpa ut fanskapet imorgon och se om den vill gå igång

    Ska du inte fråga om de har ställt in dem då? Lika bra att kolla innan man börjar pilla!
    Ska pröva byta tändstift först, sedan kolla ventilerna. Eventuellt justera dem

    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Här har du en film om hur du kollar ventiler... http://motocross.transworld.net/1000...adjust-valves/
    Tack för filmen! Så man måste alltså hålla på o köpa massa nya shims o skit. Gud va jobbigt -.- Är det dyrt också elleR?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  24. #1614
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Crille och hans farsa sa att de satt nya ventiler på så jag hoppades på att dem ställt in dem. Men nu har 4 pers sagt att de är ventilerna så får kolla på de. Har dock ingen aning om hur man gör men man får väll läsa runt
    Jo, men den har ju stått ett tag. Eller så gjorde dom bara fel

  25. #1615
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Jo, men den har ju stått ett tag. Eller så gjorde dom bara fel
    Ventilspelet ändras väll inte för den stått länge? Ska som sagt mäta avståndet imorgon!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  26. #1616
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Ventilspelet ändras väll inte för den stått länge? Ska som sagt mäta avståndet imorgon!
    Inte säker, får inte röra min motor, inte själv iallafall . Men när vi fick pilla med ventilerna hade den gått bra under sommaren, sen stod den 2-4 månader från oktober till januari/februari. Och det var där det blev problem för mig.

  27. #1617
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Ska pröva byta tändstift först, sedan kolla ventilerna. Eventuellt justera dem



    Tack för filmen! Så man måste alltså hålla på o köpa massa nya shims o skit. Gud va jobbigt -.- Är det dyrt också elleR?
    det kostar lite med nya shims, ja
    men nej, ventilspelet ändrar sig inte när hojjen bara står
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  28. #1618
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Inte säker, får inte röra min motor, inte själv iallafall . Men när vi fick pilla med ventilerna hade den gått bra under sommaren, sen stod den 2-4 månader från oktober till januari/februari. Och det var där det blev problem för mig.
    Hahhaa, pappa funderade på om vi skulle lämna in den istället, får se hur vi gör

    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    det kostar lite med nya shims, ja
    men nej, ventilspelet ändrar sig inte när hojjen bara står
    Kollade upp det och de var inte speciellt dyrt faktiskt. Typ 100 spänn för några olika
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  29. #1619
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Hahhaa, pappa funderade på om vi skulle lämna in den istället, får se hur vi gör



    Kollade upp det och de var inte speciellt dyrt faktiskt. Typ 100 spänn för några olika
    åh såpass, var ganska stor skillnad mot suzuki jag och polaren bytte i hans rmz250, gick på drygt 600kr
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  30. #1620
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Hahhaa, pappa funderade på om vi skulle lämna in den istället, får se hur vi gör



    Kollade upp det och de var inte speciellt dyrt faktiskt. Typ 100 spänn för några olika
    Mät ut vilka du ska ha om det är knasigt och ring forsellarna
    Du kan ju kolla om det är något annat som är knasigt på henne, typ bestyckning eller tändspole om du har lite tid över

    Håller på och gör rent och fixar till alla bitar till min fuling nu, nästan allt står i en hörna och väntar på ramen På tisdag åker lite bitar iväg och kylare hämtas... Ska försöka fixa en liten timelapse när hojen sätts ihop.
    Yellowfail

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in