Sidan 43 av 73 Första ... 33414243444553 ... Sista
  1. #1261
    Fräsch iallafall

  2. #1262
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Slänger upp en bild på min pärla och en liten filmsnutt på hur den går.
    Har lite förgasar inställningar kvar men den går som ett skott för att vara 40år gammal



    Uploaded with ImageShack.us
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  3. #1263
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Nu får du dela med dig!!

    Dödade ett träd igår, efterssom det dödade min bromsslang
    Tänkte sätta mig och gå igenom 04 nu, kan slänga upp ett par senare när jag blir klar


    Har ni bilder, gamla som nya när ni kör får ni gärna lägga upp, kul att se!

  4. #1264
    Honda crf 2012 250cc är en go maskin!
    Prova den igår. gött vrid i den
    450in är klumpig tyckte jag..

    Va ska man ha som "första" hoj tro?
    nått tips, runt 2006, runt 20 000kr å 250cc (både 2-t å 4-t) ?
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  5. #1265
    ingen som vill köpa en ktm 525sx 03 ? Finns även nya trelleborg dubbdäck till den.

  6. #1266
    brum, fångad i ett härligt ögonblick

    http://i.imgur.com/5VfAw.jpg

    vettifan varför men gick inte att infoga

  7. #1267

  8. #1268

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Sellstedt Visa inlägg
    ingen som vill köpa en ktm 525sx 03 ? Finns även nya trelleborg dubbdäck till den.
    vill, är den reggad? och släpper du för en 500-hundring?
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    brum, fångad i ett härligt ögonblick

    http://i.imgur.com/5VfAw.jpg


    vettifan varför men gick inte att infoga
    haha bottnade fjädringen lite?

    Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    ganska nära botten där med va?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  9. #1269
    Nja vet inte, när man kör så tror man ju inte att det är nära men på bilder ser det ju så ut!!!

  10. #1270
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Precis bytt svinglagrena och länkagelagrena, gick på 2500, riktig sopa som hade crossen innan mig.
    Hinner köra idag och när vi lassar av den från släpet står den och pissar gaffelbensolja, och kopplingen tar skitdåligt. Trots fullspänd.

    Fullservice incoming
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  11. #1271
    Jääävlar vad dyra lager, du köpte från sverige?

  12. #1272
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    Jääävlar vad dyra lager, du köpte från sverige?
    Svinglager och alla länkagelager gick på 900kr och 700kr.

    Sedan behövdes en ny svingbult eftersom den förra var rostig och gängpaj pga. att vi slog som galningar för att bulten hade ROSTAT FAST!
    Bulten gick på 600kr, och svingbultsmutter för 150kr(blev dock 2 sånna för att vi var dumsnåla och klantade oss=300kr)

    Allt köpt i Sverige för att jag ville få det fort. Kan du tipsa någon utländsk sida där man kan köpa skiten billigare?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  13. #1273







    Röd hjälm är från 2006, resten från 2005. Var alltså 11 år på alla utom sista då jag är hela 12

  14. #1274
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    [IMG]http://i.imgur.com/E5B0

    Röd hjälm är från 2006, resten från 2005. Var alltså 11 år på alla utom sista då jag är hela 12
    Schysta bilder!

    Hur länge har du kört?

    Vad tycker du om din RMZ? Funderar på o skaffa sån när jag ska byta upp mig
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  15. #1275
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Schysta bilder!

    Hur länge har du kört?

    Vad tycker du om din RMZ? Funderar på o skaffa sån när jag ska byta upp mig
    håller med nice bilder och vill också veta hur är rmz 250 imot sxf-250/kx250f om du vet?
    annars hur tycker du den funkar osv?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  16. #1276
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Schysta bilder!

    Hur länge har du kört?

    Vad tycker du om din RMZ? Funderar på o skaffa sån när jag ska byta upp mig
    Fick en PW50 när jag var mellan 3-4 år
    Bilden som är från 06 är nog senaste tävlingen jag gjorde, tröttnade rejält det året. Inte många timmar på hoj sen dess..

    Gillar RMZan, har endast kört suzuki när det gäller stor hoj men den går bra, lätt att hantera osv. Rasat en gång men det berodde på att en sten slog in en packning i motorn Av det jag erfarat rekomenderar jag en suzuki! (var inget svårt kliv alls att gå från 85cc till den)

    Somsagt inte kört Kawa eller KTM. endast provkört en honda 250F men det var ju bara några varv så svårt att säga, tar ju lite längre innan man vänjer sig

  17. #1277
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Fick en PW50 när jag var mellan 3-4 år
    Bilden som är från 06 är nog senaste tävlingen jag gjorde, tröttnade rejält det året. Inte många timmar på hoj sen dess..

    Gillar RMZan, har endast kört suzuki när det gäller stor hoj men den går bra, lätt att hantera osv. Rasat en gång men det berodde på att en sten slog in en packning i motorn Av det jag erfarat rekomenderar jag en suzuki! (var inget svårt kliv alls att gå från 85cc till den)

    Somsagt inte kört Kawa eller KTM. endast provkört en honda 250F men det var ju bara några varv så svårt att säga, tar ju lite längre innan man vänjer sig
    Då är det väll dax att komma igång igen till nästa säsong?

    Funderar på o byta upp mig säsong 2013 från min RM125 till RMZ250, får se hur det blir dock Tack!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  18. #1278
    Jodå, har faktiskt planer på det. Kanske inget jätte seriöst men träna ett par gånger i veckan och köra typ stockholmscrossen

  19. #1279
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Precis bytt svinglagrena och länkagelagrena, gick på 2500, riktig sopa som hade crossen innan mig.
    Hinner köra idag och när vi lassar av den från släpet står den och pissar gaffelbensolja, och kopplingen tar skitdåligt. Trots fullspänd.

    Fullservice incoming
    Du ska ha ett spel i kopplingen, läs manualen ta isär direkt efter köp istället

    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Jodå, har faktiskt planer på det. Kanske inget jätte seriöst men träna ett par gånger i veckan och köra typ stockholmscrossen
    ahh, najs bilder! tänkte också försöka mig på stockholmscrossen nästa säsong

    Kom just hem från gotland, renderar ut film nu :')
    Yellowfail

  20. #1280

  21. #1281
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Du ska ha ett spel i kopplingen, läs manualen ta isär direkt efter köp istället



    ahh, najs bilder! tänkte också försöka mig på stockholmscrossen nästa säsong

    Kom just hem från gotland, renderar ut film nu :')
    Vad menar du med spel? Har köpt ny olja, ska byta nästa helg samtidigt som jag byter packningen till tömningsskruven. Var för ivrig att köra, det fick man ju äta upp sen i efterhand

    Upp me filmen!

    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Kan räcka med och byta olja för att kopplingen ska fungera igen 10-40w brukar fungera fint. Blir de inge bättre då ta iser och kika efter hack i korgen som brukar gå och fila ner, då blir de oftast bra igen! sen somsagt ett litet glapp ska finnas på någon mm.. menmen dyrt med lagrerna ialf, men gött när de är iordning
    Tack för tipset! Hoppas fan inte korgen är trasig, den kostar ju c:a 2500kr bara den :S
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  22. #1282
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Vad menar du med spel? Har köpt ny olja, ska byta nästa helg samtidigt som jag byter packningen till tömningsskruven. Var för ivrig att köra, det fick man ju äta upp sen i efterhand

    Upp me filmen!

    Tack för tipset! Hoppas fan inte korgen är trasig, den kostar ju c:a 2500kr bara den :S
    Du ska ha ett glapp i kabeln, kolla in slutet av denna film.
    http://www.youtube.com/watch?v=NdSTyOTK4rQ
    Byt olja om du inte redan har gjort det, kolla i manualen vad du ska ha.
    Pröva bladmåttstricket med antingen ett bladmått eller en sk Sealmate.
    http://www.youtube.com/watch?v=8wlzfoVroSY


    Då får du leta reda på den, ligger på yååtååb
    Yellowfail

  23. #1283
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Du ska ha ett glapp i kabeln, kolla in slutet av denna film.
    http://www.youtube.com/watch?v=NdSTyOTK4rQ
    Byt olja om du inte redan har gjort det, kolla i manualen vad du ska ha.
    Pröva bladmåttstricket med antingen ett bladmått eller en sk Sealmate.
    http://www.youtube.com/watch?v=8wlzfoVroSY


    Då får du leta reda på den, ligger på yååtååb
    Jojo, jag har glapp i den. Men när jag står på neutral, håller in kopplingen ända in till handtaget och petar i ettan så måste jag gasa iväg direkt för annars får den kärringstopp. Kan ju knappast vara meningen?

    Har aldrig hört talas som det där förut. Dock är jag lite skeptisk. Vad är det som egentligen händer? För jag är osäker på vad som är "trasigt". Vet bara att den läcker så mycket så det droppar på marken efter att jag kört lite.

    Såg också på 24mx:

    I renoveringssatsen ingår inte packboxar och skrapringar, men jag tror att det är just dessa packboxar som är trasiga. Är det då värt att köpa renoveringssatsen för 700kr?
    Snälla berätta lite runt detta med läckande gaffelben, förstår inte riktigt
    http://www.24mx.se/motocross/p/gaffe...och-lager/k13/
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  24. #1284
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    datan lagga upp
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  25. #1285
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Jojo, jag har glapp i den. Men när jag står på neutral, håller in kopplingen ända in till handtaget och petar i ettan så måste jag gasa iväg direkt för annars får den kärringstopp. Kan ju knappast vara meningen?

    Har aldrig hört talas som det där förut. Dock är jag lite skeptisk. Vad är det som egentligen händer? För jag är osäker på vad som är "trasigt". Vet bara att den läcker så mycket så det droppar på marken efter att jag kört lite.

    Såg också på 24mx:

    I renoveringssatsen ingår inte packboxar och skrapringar, men jag tror att det är just dessa packboxar som är trasiga. Är det då värt att köpa renoveringssatsen för 700kr?
    Snälla berätta lite runt detta med läckande gaffelben, förstår inte riktigt
    http://www.24mx.se/motocross/p/gaffe...och-lager/k13/
    Även när cykeln är varm? Byt olja, om inte det löser problemen hade jag rivit kopplingen och kollat skicket på korg och centrum

    Det hamnar ofta skit i packboxen, vilket leder till läckage, kan oftast enkelt lösas genom att göra rent med ett sånt verktyg. Gör det flera gånger och kom ihåg att smörja med något
    Renoverat gaffeln två gånger, första gången behövde jag byta bussningar. De slits, mina hade horisontella sträck på sig där teflonet var nerslitet. Bytte dem och p-box+skrapring och gaffeln var som ny. Köp inte allballs pboxar bara, till och med jag som kör segare än en åsna kände att gaffeln blev stötigare. bytte nu senast till original, underbart! Snackat lite med oljegubbar och provade en bra olja samt originalboxar som de sa skulle minska "slip-stick". Som sagt, det var som natt och dag..
    Gaffelmek är faktiskt riktigt roligt, glansigt och fint

    http://www.youtube.com/user/Johnnyss...53/pL2II7veUvw
    Enkammargaffel på din va?
    Yellowfail

  26. #1286

  27. #1287
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Även när cykeln är varm? Byt olja, om inte det löser problemen hade jag rivit kopplingen och kollat skicket på korg och centrum

    Det hamnar ofta skit i packboxen, vilket leder till läckage, kan oftast enkelt lösas genom att göra rent med ett sånt verktyg. Gör det flera gånger och kom ihåg att smörja med något
    Renoverat gaffeln två gånger, första gången behövde jag byta bussningar. De slits, mina hade horisontella sträck på sig där teflonet var nerslitet. Bytte dem och p-box+skrapring och gaffeln var som ny. Köp inte allballs pboxar bara, till och med jag som kör segare än en åsna kände att gaffeln blev stötigare. bytte nu senast till original, underbart! Snackat lite med oljegubbar och provade en bra olja samt originalboxar som de sa skulle minska "slip-stick". Som sagt, det var som natt och dag..
    Gaffelmek är faktiskt riktigt roligt, glansigt och fint

    http://www.youtube.com/user/Johnnyss...53/pL2II7veUvw
    Enkammargaffel på din va?
    Tack för svar!

    När den är varm så tar kopplingen lite bättre, men fortfarande dåligt.

    Så det får alltså bli att pröva göra rent först med bladmått. Om det inte hjälper är det bara o köpa hela kittet alltså?

    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Gör som jag sa, har/hade liknande fel på min RM250, löste ialf det med annan olja samt lite filning utav korgen. Finns guide på enduromx.com om hur du går tillväga om du har funderingar
    Har 10-40 som ligger hemma. Så när vi ska byta kollar vi samtidigt kopplingen och lamellerna Tack!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  28. #1288
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Tack för svar!

    När den är varm så tar kopplingen lite bättre, men fortfarande dåligt.

    Så det får alltså bli att pröva göra rent först med bladmått. Om det inte hjälper är det bara o köpa hela kittet alltså?



    Har 10-40 som ligger hemma. Så när vi ska byta kollar vi samtidigt kopplingen och lamellerna Tack!
    Vad menar du med "tar dåligt"? Slirar?
    Jag skulle checka skicket på dem och ta det därifrån Ifall de är repiga eller på annat sätt skadade skulle jag byta ut dem...
    Kolla så att oljan är JASO MA märkt och lever upp till minimi specen
    Yellowfail

  29. #1289
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Vad menar du med "tar dåligt"? Slirar?
    Jag skulle checka skicket på dem och ta det därifrån Ifall de är repiga eller på annat sätt skadade skulle jag byta ut dem...
    Kolla så att oljan är JASO MA märkt och lever upp till minimi specen
    Nej den slirar inte. Det är som att den är typ halvt intryckt bara, dvs rullar iväg och dör.

    Beställde oljan från 24mx:
    http://www.24mx.se/motocross/p/motul...a-2-takt/s697/

    Är den tillräckligt bra tror du?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  30. #1290
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Nej den slirar inte. Det är som att den är typ halvt intryckt bara, dvs rullar iväg och dör.

    Beställde oljan från 24mx:
    http://www.24mx.se/motocross/p/motul...a-2-takt/s697/

    Är den tillräckligt bra tror du?
    Står ju att den är till för vxllåda på 2takt

    Min krök spenderar mer tid i frysen än på hojen nu
    Yellowfail

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in