Sidan 26 av 73 Första ... 16242526272836 ... Sista
    kan jag köra på vanliga ngk br9es stift på min kawasaki kx 125 -04a ?

Citat Ursprungligen postat av gurraaa Visa inlägg
    ja, eller br9eg, så får du nickel elektrod
    jag kör på eg i min och har kört på es förut.
    Yellowfail

Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    ja, eller br9eg, så får du nickel elektrod
    jag kör på eg i min och har kört på es förut.
    Okej, tänkte bara byta för när jag köpte den satt det på ett b7es stift och det kändes lite fel.
    Men vad är det som är bättre med nickel elektrod ?

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    En liten fråga;
    Om man aldrig kört cross förut, bara kört midracetrimmad crossmoppe som mest, sen kört skog med fiddy och lite med crossmoppe, är det värt att köpa en 85cc eller ska man gå på 125cc 2takt/250 4takt direkt?
    Är förresten ca 1,80 lång..
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Okej, tänkte bara byta för när jag köpte den satt det på ett b7es stift och det kändes lite fel.
    Men vad är det som är bättre med nickel elektrod ?
    elektroden är pilformad, vetefan om vi dödliga känner av det men jag blev rekommenderad det av forsells

Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    En liten fråga;
    Om man aldrig kört cross förut, bara kört midracetrimmad crossmoppe som mest, sen kört skog med fiddy och lite med crossmoppe, är det värt att köpa en 85cc eller ska man gå på 125cc 2takt/250 4takt direkt?
    stor hoj!
    Yellowfail

Reg.datum
    Sep 2010
    du borde kunna, men det är nog värt att kolla upp vad det är för originalstift i, har nämligen 3 kawa i mina kompiskrets där dom har fått byta nästan hela tändsystemet för dom har kört på fel stift. verkar som de har dåligt tändsystem..
    En liten fråga;
    gå på 125 2t! 85a är såååå ovärt! du kommer slå knäna i styret på en 85a :p
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

En liten fråga;
    ta 125:a

Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    det är då inte sant!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg

stor hoj!
    Antar att du menar 125+ då?
    Okej tänka att en 85a har väl runt 30+ hk? och har kört ''seriöst'' med runt 13 som högst. Sen när man kollar på mc mässan osv så är de flesta 85or ändå högre än crossmopparna, och dom slår jag inte styret i
    Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg

det är då inte sant!
    Okej, pga storleken eller skönare register?
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Okej tänka att en 85a har väl runt 30+ hk? och har kört ''seriöst'' med runt 13 som högst. Sen när man kollar på mc mässan osv så är de flesta 85or ändå högre än crossmopparna, och dom slår jag inte styret i

Kör på 125a. Du kommer tröttna på 85a ganska fort En 125a är inte sådär överdrivet mkt kraft att kontolera enligt mig. Och du är ändå en så pass stor grabb så en 125a borde bli bra. Jag tycker att 125or är fryg att köra för att man måste varva så satans, och då en 85a... är ju kraftlös utan att man vrider om gashandtaget redigt
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

storlek och roligare att köra/leka finns mera kraft att hämta om så behövs

[QUOTE=kattens;191630]du borde kunna, men det är nog värt att kolla upp vad det är för originalstift i, har nämligen 3 kawa i mina kompiskrets där dom har fått byta nästan hela tändsystemet för dom har kört på fel stift. verkar som de har dåligt tändsystem..

Samma kokusansystem på många andra hojar
    Yellowfail

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    Kör på 125a. Du kommer tröttna på 85a ganska fort En 125a är inte sådär överdrivet mkt kraft att kontolera enligt mig. Och du är ändå en så pass stor grabb så en 125a borde bli bra. Jag tycker att 125or är fryg att köra för att man måste varva så satans, och då en 85a... är ju kraftlös utan att man vrider om gashandtaget redigt
    Iofs ska jag mest köra skog/åker, och då är väl inte en 85a optimalt särskilt inte med pensionärer som grannar
    storlek och roligare att köra/leka finns mera kraft att hämta om så behövs
    Mjo, och behöver lite styrka som sagt för skogskörning, vill inte ligga på maxvarv hela tidn
    Blir väl att satsa på cross närmare sommarn, när man sålt av någon moppe. 250 4takt blir nog första prio, annars 125 2takt..

Reg.datum
    Sep 2010

det är då inte sant!
    okej, kanske lite överdrivet, men inte långt ifrån! jag tkte 80 va för litet när jag va typ 175 :p man kan ju inte stå ordentligt osv :p

min erfarenhet är att mopparna är större :p 85orna har ju t.ex 17/19 tum i däck (tror jag? har itne koll på dom) medans mopeder har 18lr19/21tum, och dom är betydligt större :p
    och kraften är inget som helst problem att hantera sålänge du inte är helt jävla dum i huvvet

[QUOTE=Hampusen;191716]
    du borde kunna, men det är nog värt att kolla upp vad det är för originalstift i, har nämligen 3 kawa i mina kompiskrets där dom har fått byta nästan hela tändsystemet för dom har kört på fel stift. verkar som de har dåligt tändsystem..

Samma kokusansystem på många andra hojar
    okej, då har dom väl haft otur :p men det är en 250 -96, en 125 - 03 och en 80 -01 som tändsystemet lagt av på, dom två första i samma familj och den andra i en som kör i klubben :p
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Iofs ska jag mest köra skog/åker, och då är väl inte en 85a optimalt särskilt inte med pensionärer som grannar

Mjo, och behöver lite styrka som sagt för skogskörning, vill inte ligga på maxvarv hela tidn
    Blir väl att satsa på cross närmare sommarn, när man sålt av någon moppe. 250 4takt blir nog första prio, annars 125 2takt..
    eller en 250 2t

okej, kanske lite överdrivet, men inte långt ifrån! jag tkte 80 va för litet när jag va typ 175 :p man kan ju inte stå ordentligt osv :p
    sant men roliga att åka på är ~1.85 har en kx80cc rolig att köra (har större också såklart)

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    eller en 250 2t

sant men roliga att åka på är ~1.85 har en kx80cc rolig att köra (har större också såklart)
    Vettefan, är inte 250 2takt lite väl att börja med? glömde säga, vill undvika service så gott som möjligt, med det menar jag kolv, cylinder, vev osv. Olje byten kan jag stå ut med

85or är väl större än 80? 80 brukar väl vara gamla oftast? :s

Vettefan, är inte 250 2takt lite väl att börja med? glömde säga, vill undvika service så gott som möjligt, med det menar jag kolv, cylinder, vev osv. Olje byten kan jag stå ut med

Blir nog inte mycket service om du bara kör i skogen osv typ byta olja, byta luftfilter å oljefilter :p kolven kommer ju inte slitas mycket om du inte lugger och fuckovarvar hela tiden, vilket är lätt hänt när man sitter på maskineriet!

Om du vill undvika service så är en 250 2t bäst Men en motionskörd 125a går länge den också
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

joo tror 85:orna är lite lite större men inte så stor skillnad tror jag ja 80cc då är det gammla som mitt monster

Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Håller med

Jag tycker du ska satsa på en 250 2T, du behöver inte varva så mycket, kraften finns ändå!
    Gör rent luftfiltret efter varje/varannan körning och olja in på nytt. Samt byt olja i motorn efter 8h!
    Sen utöver det hålla koll så kedjan är rätt sträckt smörjd mm.. så kommer den funka fint
    Kolven brukar man byta innan 50h, men jag antar att du kommer köra relativt lungt så 50h på en
    kolv ska inte vara någon fara om du sköter rengöring med luftfiltret bra och så!
    En motionskörd 250 kan gå över 100h innan kolvbyte

Ang. kolvbytes tid så finns det lika många teorier som mekaniker, och de flesta är utan stöd. Man byter när man inte vågar köra mer.
    Yellowfail

Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    Jag tycker att 125or är fryg att köra för att man måste varva så satans, och då en 85a... är ju kraftlös utan att man vrider om gashandtaget redigt
    Det är ju det som är så jävla härligt med 125

Är så jävla osugen på att köra 250 2 takt eller 450, 125 eller 250F ska det vara, kör 250F atm

Reg.datum
    Sep 2010

och fråga woody, har för mig att han började på 250 och det går bara man har lite vett i skallen

eller en 250 2t

dom är ju roliga att åka på bara för fuckokörning oså då dom är ena jävla kraftpaket, men absolut inget för lite seriösare körning

Och tror faktiskt inte det är någon skillnad mellan 80 och 85, min 80cc -93 va iaf lika stor som min kompis 85a -05

Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Säger både ja och nej på de! hehe

Min cross hade gått ca 45h nu innan jag bytte kolv mm.. och jag har skött luftfilter bytet väldigt noga och hela hojen för övrigt, jag bara motionskör! Kan säga att det var verkligen dags för ett kolvbyte! Så mer än 50h skulle jag inte rekommendera, ialf inte 100h

Syns inte så väldigt bra, men sliten var den!
    min kolv som jag ahde hemma som hade gått mellan 70 oc 90 timmar (han visste inte riktigt, hade itne timmätare på innan) va inte i närheten av sådär sliten, det enda på den var ett litet märke på ena sidan. så antingen har du haft otur lr så äre dålig kolv och det va en 250 2t. och en av som kör i min klubb va uppe i 167 timmar på sin kolv innan det rasade. och då låg han på över 2/3 varv större delen :p
    så det verkar va väldigt individuellt. har även kört 8 timmar på en 80cc kolv och det har rasat, och över 50 på 125 :p

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Okej får försöka få tag på en 250 då, 4takt eller 2takt är väl bara att plocka av cyllen då och då och kolla kolven? inte direkt tidskrävande
    Måste man verkligen tvätta filtret så ofta, även om man kör skog/åker? menar sålänge man inte ser att det är dränkt med skit så borde det väl vara lugnt?

edit: Har en som vill byta sin ktm 85cc mot min derbi senda med midrace trim (finns bilder i bilddelen för den intresserade)
    Frågan är om det är värt? Han har satt ut den för 12000, är det ett pris man kan begära sen när man säljer den? För egentligen är inte sendan värd så mycket i skicket den är nu, så vore en bra affär då
    Bild:
    Senast redigerat av Shöwtek den 2011-04-08 klockan 15:27.

Reg.datum
    Sep 2010
    Okej får försöka få tag på en 250 då, 4takt eller 2takt är väl bara att plocka av cyllen då och då och kolla kolven? inte direkt tidskrävande
    Måste man verkligen tvätta filtret så ofta, även om man kör skog/åker? menar sålänge man inte ser att det är dränkt med skit så borde det väl vara lugnt?

edit: Har en som vill byta sin ktm 85cc mot min derbi senda med midrace trim (finns bilder i bilddelen för den intresserade)
    Frågan är om det är värt? Han har satt ut den för 12000, är det ett pris man kan begära sen när man säljer den? För egentligen är inte sendan värd så mycket i skicket den är nu, så vore en bra affär då
    Bild:
    mjo, satsa på det du, är lätt värt det ist för att plåga sönder en stackars 85a och att det är lite lera på gör inte så mkt, det är damm och sånt som är det jävliga, så när det är torrt och dammig så ska man tvätta efter varje gång nästan, men annars brukar det räcka med ungefär var 4-5e gång

hur är det med kolv, årsmodell och sånt?`kan av bra att veta

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    mjo, satsa på det du, är lätt värt det ist för att plåga sönder en stackars 85a och att det är lite lera på gör inte så mkt, det är damm och sånt som är det jävliga, så när det är torrt och dammig så ska man tvätta efter varje gång nästan, men annars brukar det räcka med ungefär var 4-5e gång

hur är det med kolv, årsmodell och sånt?`kan av bra att veta
    -06a, frågat hur långt kolven gått och om han rengjort luftfilter etc

Tänkte om det är smart rent affärsmässigt, om jag säljer min som den är nu så får man nog nånting mellan 8-11k.

edit:
    killen som hade den innan hade precis bytt kolv o fixat allt de dära jag har bara åkt me den i 1 timme 30 min typ max .
    var svaret
    Senast redigerat av Shöwtek den 2011-04-08 klockan 16:21.

Reg.datum
    Sep 2010
    -06a, frågat hur långt kolven gått och om han rengjort luftfilter etc

Tänkte om det är smart rent affärsmässigt, om jag säljer min som den är nu så får man nog nånting mellan 8-11k.

edit: var svaret
    okej har han inte timräknare så kan du nog räkna med att kolven har gått några timmar mer än vad han säger :p men det kan nog va en hyfsad affär, dom verkar ju ligga runt 14-15k runt den årsmodellen. dock tror jag hellre du ska satsa på en stor direkt istället för att behöva sälja direkt igen :p
    dom som finns ute på blocket nu :p

Ang luftfilter så skulle jag nästan behöva byta två gånger på körning för är såjävla mycket sand där jag kör, har aldrig kört två gånger med samma filter någonsin, är ju lätt att rengöra och olja in så förstår inte varför man inte skulle göra det varje körning

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    okej har han inte timräknare så kan du nog räkna med att kolven har gått några timmar mer än vad han säger :p men det kan nog va en hyfsad affär, dom verkar ju ligga runt 14-15k runt den årsmodellen. dock tror jag hellre du ska satsa på en stor direkt istället för att behöva sälja direkt igen :p
    dom som finns ute på blocket nu :p
    Kan ju plocka isär o kolla, dock måste man väl byta packningar då? Förresten är det en höghjuling, 16/19'' hjul. enda defekterna var att man borde fylla på bromsvätska + byta växellådsolja då den stått, sånt blir ju gratis ändå
    Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    Ang luftfilter så skulle jag nästan behöva byta två gånger på körning för är såjävla mycket sand där jag kör, har aldrig kört två gånger med samma filter någonsin, är ju lätt att rengöra och olja in så förstår inte varför man inte skulle göra det varje körning
    Är ju inte direkt dammigt där jag kommer köra, är väl jordiga skogsvägar bara med stenar rötter osv, sen blir det lerigt med lite regn såklart

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in