Sidan 65 av 73 Första ... 15556364656667 ... Sista
  1. #1921
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Dock ligger det många KTM på topp i serierna.
    Det är la lite konstigt, att elit-förarna väljer det kassaste märket i världshistorien, men vad vet jag. Dom kanske väljer det dåligaste för att det ska vara mer sport, för att dom då måste vara oroliga för att crossen ska ramla ihop när som helst. Låter ju inte logiskt för mig, menmen.
    Det där är dock fel, tror det vara är 1 KTM som kör 450-klassen i USA, det är Ryan Dungey, är dock inte 100% om han är den ända, men är ändå ganska säker på att han vann Supercrossen i vintras och de var första gången KTM vann.. Kan ha lite fel på det där men..

    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    och här kommer personangreppen för att han inte kan diskutera.
    Men gråt då? Du brukar ju alltid ta till personangrepp men när dem riktas mot dig är det dags att gråta?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  2. #1922

  3. #1923
    Citat Ursprungligen postat av florre Visa inlägg
    Har lite beslutsångest... vet inte om jag ska köpa 250 4-t eller 250 4-t. vad tycker ni?
    4taktaren.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  4. #1924
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av florre Visa inlägg
    Har lite beslutsångest... vet inte om jag ska köpa 250 4-t eller 250 4-t. vad tycker ni?
    beror ju lite på hur och vart du ska köra. jag köpte mig en 450 för några månader sen och väger atm ca 75kg och börjar hantera den rätt fint på banan. antar att du menar 250 2t eller 250 4t. en 250 2t kanske är lite för mycket effekt till en nybörjare på banan och 250 4t är ju ganska bra hoj att börja med på om du ska köra bana, men ska du bara leka tycker jag du ska köpa en 250 2t, för när man kör på öppna ställen och leker osv, vill man ha lite mer motoreffekt!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  5. #1925

  6. #1926
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Dock ligger det många KTM på topp i serierna.
    Det är la lite konstigt, att elit-förarna väljer det kassaste märket i världshistorien, men vad vet jag. Dom kanske väljer det dåligaste för att det ska vara mer sport, för att dom då måste vara oroliga för att crossen ska ramla ihop när som helst. Låter ju inte logiskt för mig, menmen.

    Svaret på det är PENGAR

    Mina erfarenheter av KTM är att dom går väldigt bra, men att de också krävs mer meka med dom. Vet dock inte hur det är senaste 3-4 åren om det blivit nån skillnad..

  7. #1927
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Dock ligger det många KTM på topp i serierna.
    Det är la lite konstigt, att elit-förarna väljer det kassaste märket i världshistorien, men vad vet jag. Dom kanske väljer det dåligaste för att det ska vara mer sport, för att dom då måste vara oroliga för att crossen ska ramla ihop när som helst. Låter ju inte logiskt för mig, menmen.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    länk på detta
    Tror du jag orkar lägga ned tid på ditt skitsnack?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  8. #1928

  9. #1929
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Det där är dock fel, tror det vara är 1 KTM som kör 450-klassen i USA, det är Ryan Dungey, är dock inte 100% om han är den ända, men är ändå ganska säker på att han vann Supercrossen i vintras och de var första gången KTM vann.. Kan ha lite fel på det där men..



    Men gråt då? Du brukar ju alltid ta till personangrepp men när dem riktas mot dig är det dags att gråta?
    dungey hade vunnit oavsett om han åkt ktm, honda eller något annat märke.det är bara FEL,FEL, FEL att skylla på hojen. det handlar inte om hojen, det handlar om föraren.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  10. #1930
    Nästan så man kunde öppnat en påse Chips när man läser er konversation ovan, men måste fråga. Lennart har du ens ägt eller äger en motorcross?

    Btw klart något hade hänt med ramen som knäcktes under natten..

  11. #1931

  12. #1932
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Svaret på det är PENGAR

    Mina erfarenheter av KTM är att dom går väldigt bra, men att de också krävs mer meka med dom. Vet dock inte hur det är senaste 3-4 åren om det blivit nån skillnad..
    Att det handlar om pengar, visst det kan du väl ha rätt i, det hade jag inte tänkt på.

    Min kompis och hans lillebror tävlar i motocross, dom har en 85 -06, en 144 -10 och en 125 -12. Han har även en 125 -13 påväg, eller om han möjligen fått hem den nu.
    Som ni förstår så snackar ju han väldigt mycket cross, och det jag vet av han är väl att -06orna väldigt gärna spricker i ramen uppe vid styrkronorna, men har inte hört några andra svagheter om dom. Han är heller inte den som snackar en massa skit om andra märken, utan han ser o kan jämföra fördelar med andra märken också, han är ingen riktig fanboy även om han gillar KTM mest.

    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    dungey hade vunnit oavsett om han åkt ktm, honda eller något annat märke.det är bara FEL,FEL, FEL att skylla på hojen. det handlar inte om hojen, det handlar om föraren.
    WORD
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  13. #1933
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Svaret på det är PENGAR

    Mina erfarenheter av KTM är att dom går väldigt bra, men att de också krävs mer meka med dom. Vet dock inte hur det är senaste 3-4 åren om det blivit nån skillnad..
    ktm är ju inge billigare än något annat märke om det var det du menade
    sedan så beror det ju på årsmodell. nya motorn(från 07 och framåt) är inte alls lika stryktålig som den äldre RFS-motorn (04-07), som bara går och går.fast den nya motorn är det ju heller inte något fel med. det är det alla varenda jävla crossåkare ska börja klåpa och skruva i sina motorer i onödan och då kommer problemen som ett brev på posten. man ska inte skruva i onödan
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  14. #1934
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    ktm är ju inge billigare än något annat märke om det var det du menade
    sedan så beror det ju på årsmodell. nya motorn(från 07 och framåt) är inte alls lika stryktålig som den äldre RFS-motorn (04-07), som bara går och går.fast den nya motorn är det ju heller inte något fel med. det är det alla varenda jävla crossåkare ska börja klåpa och skruva i sina motorer i onödan och då kommer problemen som ett brev på posten. man ska inte skruva i onödan
    Jag menade pengarna KTM kan erbjuda förarna, för Dungey, Roczen, Musquin, Herlings osv betalar inte ur egen ficka

  15. #1935
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Jag menade pengarna KTM kan erbjuda förarna, för Dungey, Roczen, Musquin, Herlings osv betalar inte ur egen ficka
    jaha, nej det gör dom ju inte haha
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  16. #1936
    Filip ska du köra i helgen? Kom till Åsätra på lördag

  17. #1937
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Filip ska du köra i helgen? Kom till Åsätra på lördag
    Får se hur de blir, har lite annat planerat i helgen dock
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  18. #1938
    I helgen är det ju Lag-VM i Lommel, det kan man ju inte missa! Tror det sänds på MotorsTV, vet inte om de bara är finalerna på söndag som sänds eller om kvalen på lördagen också sänds.


    Åker ner imorgon!

  19. #1939
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    När vi ändå var inne i samtalsämnet som jag dock redan hoppat ur men slänger in en eftersläng

    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  20. #1940
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    När vi ändå var inne i samtalsämnet som jag dock redan hoppat ur men slänger in en eftersläng

    whatchaa say?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  21. #1941
    Shit vad är det för jävla väder i detta land

  22. #1942
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    vågar inte åka en meter till på mitt drivpaket, dreven är kabbslut och kedjan är också rätt slut, och de enda pengarna jag har att förbränna är studiebidraget. dyrt att åka cross..
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  23. #1943

  24. #1944
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    smörja efter varje körning och hålla kedjan korrekt spänd 24/7 ett mste om de är ett alu drev dessutom. nästan mer värt att köpa sig ett ståldrev.
    nej smörja efter varje körning är bara onödigt, det är en o-ringskedja så det behövs inte. en o-ringskedja ska inte smörjas/behandlas annat än att förhindra rostangrepp, Rullarna är ju permanentsmorda med fett.visst smörjer man den ibland ändå, men absolut inte efter varje körning. kedjan har jag koll på, den är spänd så som den ska vara och det kollar jag före varje körning, spänner kanske 1 gång i månaden. drivpaket slits, och mitt har varit slitet sedan jag köpte hojen och behövs bytas.
    nackdelen med ståldrev i bak är att smäller man tillräckligt hårt i en sten eller något så spricker även navet på hojen, med alu så viker sig istället drevet. aludrev med stålkrans är nog att föredra, men dem kostar nog dessvärre, och vet inte om de finns till min hoj heller.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  25. #1945
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    nej smörja efter varje körning är bara onödigt, det är en o-ringskedja så det behövs inte. en o-ringskedja ska inte smörjas/behandlas annat än att förhindra rostangrepp, Rullarna är ju permanentsmorda med fett.visst smörjer man den ibland ändå, men absolut inte efter varje körning. kedjan har jag koll på, den är spänd så som den ska vara och det kollar jag före varje körning, spänner kanske 1 gång i månaden. drivpaket slits, och mitt har varit slitet sedan jag köpte hojen och behövs bytas.
    nackdelen med ståldrev i bak är att smäller man tillräckligt hårt i en sten eller något så spricker även navet på hojen, med alu så viker sig istället drevet. aludrev med stålkrans är nog att föredra, men dem kostar nog dessvärre, och vet inte om de finns till min hoj heller.
    Jo, du bör visst stålborsta och spruta kedjespray på innan varje körning och efter tvätt för bäst livslängd..
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  26. #1946
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Jo, du bör visst stålborsta och spruta kedjespray på innan varje körning och efter tvätt för bäst livslängd..
    om du inte visste det så är o-ringskedjor underhållsfria.
    kan komplettera det lite. o-ringskedjor är dyra för att de har oljebehandlade rullar, därför behövs dem inte underhållas och smörjas hela tiden. att smörja en kedja för mycket är heller inte bra, då smutsen fastnar i smörjningsmedlet, och kommer då att ligga och skava mot kedja/rullar, och in i rullarna och det är döden för en kedja. och ja, skit tar sig in i rullarna även fast man har en o-ringskedja.
    värt att tillägga är att man inte ska spraya massa kedjespray på o-ringarna då dom torkar ut.
    Senast redigerat av hyperperry den 2012-09-30 klockan 13:24.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  27. #1947
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    om du inte visste det så är o-ringskedjor underhållsfria.
    kan komplettera det lite. o-ringskedjor är dyra för att de har oljebehandlade rullar, därför behövs dem inte underhållas och smörjas hela tiden. att smörja en kedja för mycket är heller inte bra, då smutsen fastnar i smörjningsmedlet, och kommer då att ligga och skava mot kedja/rullar, och in i rullarna och det är döden för en kedja. och ja, skit tar sig in i rullarna även fast man har en o-ringskedja.
    värt att tillägga är att man inte ska spraya massa kedjespray på o-ringarna då dom torkar ut.

    Inte heller borde man väll stålborsta en o-ringskedja....?

    Namn:  _MG_0260.jpg
Visningar: 353
Storlek:  110,7 KB

    Skitkul igår

  28. #1948

  29. #1949
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Inte heller borde man väll stålborsta en o-ringskedja....?

    Namn:  _MG_0260.jpg
Visningar: 353
Storlek:  110,7 KB

    Skitkul igår
    haha åhfan, inte förens nu insåg jag att det var du jag var vän med på facebook! nej jag skulle inte stålborsta nån kedja faktiskt..
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    yes men en oringskedja tar mycke stryk om den är fullpackad me sand och damm. då slits oringarna och smörjningen inne i kedjan försvinner.

    när man tvättar så tränger de in vatten och fukt i kedjan, därför smörjar man för att de inte ska rosta..

    ja hade faktiskt inte heller använd en stålborste(kanske funkar men kan kännas lite för grovt för min smak) ja hade använt en grov plastborste eller likande

    edit: här är nått vi använde så skolan som inte klippa så mycke.

    http://www.24mx.se/motocross/p/kedje...morjmedel/k29/
    o-ringarna är ju till för att hålla smuts ute, det är därför o-ringskedjor har mycket längre livslängd än en vanlig kedja. när jag tvättat min kedja så brukar jag alltid åka en sväng efteråt, då försvinner det mesta vattnet. som sagt så är o-ringskedjor permanentsmorda inuti och det är just därför det är o-ringar, för att fettet inte ska kunna ta sig ut, och därför rostar dem inte heller.men kedjor slits och min är sliten.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  30. #1950

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in