Sidan 56 av 73 Första ... 646545556575866 ... Sista
  1. #1651
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Hörde jag med att mina päron hade lite fullt, men de går nog o klämma in! Tjata lite så går de nog!


    EDIT: Fuck också det var arbetsdag där imorgon! Kanske får bli Arlanda då
    Hur gick det? Har du nån film?

    Blev inget idag, packade om ljuddämpare istället
    Yellowfail

  2. #1652
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Hur gick det? Har du nån film?

    Blev inget idag, packade om ljuddämpare istället
    Blev inget för mig heller, vart för dåligt väder så jag drog o stuntade istället.. Blir inte nått nästa heller då morsan ska flytta :o
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  3. #1653

  4. #1654
    MrP: De gör det inte, har varit inne på att göra en tråd tidigare men blev inte av. Gör en om du känner fört

    Har lite saker liggandes som jag inte behöver.

    Yamaha yzf kamkedja, 9459153114 passar bla yzf 250. Oöppnad förpackning

    kylarlock KTM

    Topplock, KTM sx 125 -04 (passar alla ktm 125 mellan -99 och -07?)

    CDI box. KTM2T001 "503. 39 .031.400" CU7442

    REP.KIT Piston 9,5mm RAC. 2000
    59002032000

  5. #1655

  6. #1656
    måste dra dit snart... verkar ju vara en astrevlig bana :')

    Körde på järva idag, och arlanda i lördags. Kändes som att jag fick tillbaks mycket av mina skills idag, och fick inte så mycket armpump.

    Polarens växellåda skar ihop, rmz 250 -11 med typ 20h på räknaren...
    Yellowfail

  7. #1657
    köpte nytt bakdäck till min honda cr250, gick bra å få av det men å få på det nya var ju en annan sak.. STENHÅRT. va slang i det gammla däcket men måsta ja ha slang med de nya däcker lr funkar det utan?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Marknadsmallen kan ju va bra att använda. om inte moddsen ska fixa ett nytt rövhål på dig.

  8. #1658
    Citat Ursprungligen postat av dt50r Visa inlägg
    köpte nytt bakdäck till min honda cr250, gick bra å få av det men å få på det nya var ju en annan sak.. STENHÅRT. va slang i det gammla däcket men måsta ja ha slang med de nya däcker lr funkar det utan?
    Kör med slang. Ett tips är att lägga däcket i solen eller bastun så det blir lite varmare och mjukare. Snåla inte på smörjan heller, fönsterputs eller diskmedel fungerar kalas.
    Yellowfail

  9. #1659
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Kör med slang. Ett tips är att lägga däcket i solen eller bastun så det blir lite varmare och mjukare. Snåla inte på smörjan heller, fönsterputs eller diskmedel fungerar kalas.
    värmepistol fungerar ju utmärkt annars,
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  10. #1660
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    1.46 Helvete vilket stort hopp!! Blir förmodligen att dra dit o pröva banan imorgon(söndagO)

    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    måste dra dit snart... verkar ju vara en astrevlig bana :')

    Körde på järva idag, och arlanda i lördags. Kändes som att jag fick tillbaks mycket av mina skills idag, och fick inte så mycket armpump.

    Polarens växellåda skar ihop, rmz 250 -11 med typ 20h på räknaren...
    Kul att du kommit igång igen! Pga. skiljsmässa för mina päron så har inte jag kunnat köra nånting med nya hojen Förhoppningsvis blir det nya VIK imorgon, kom dit!

    Sjukt torrt, missat oljan kanske? :s
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  11. #1661
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    1.46 Helvete vilket stort hopp!! Blir förmodligen att dra dit o pröva banan imorgon(söndagO)



    Kul att du kommit igång igen! Pga. skiljsmässa för mina päron så har inte jag kunnat köra nånting med nya hojen Förhoppningsvis blir det nya VIK imorgon, kom dit!

    Sjukt torrt, missat oljan kanske? :s
    Blev en tur till täby idag. Vet inte riktigt om jag gillade banan, rolig layout och roliga hopp men den var så sliten. Gillar jordkurvorna och kullen, riktigt sköna. Det var en väldigt lång raka... de gånger jag gasade igenom dem så låg jag på femman, vilket känns lite läskigt. Det gick asbra på de sista passen, hittade flytet.

    Funderade på vik idag, men det förväntades mycket folk så jag chansade på täby istället. Tror inte att jag har någon skjuts till imorgon, så det blir nog ingen körning. Kanske åker dit och kikar lite.. Ska nog gå igenom hojen nu igen efter renoveringen, efterdra allt. Känns bra med en lilaflammig krök

    De hade olja i... Vet inget mer, får se vad de säger..
    Yellowfail

  12. #1662
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Blev en tur till täby idag. Vet inte riktigt om jag gillade banan, rolig layout och roliga hopp men den var så sliten. Gillar jordkurvorna och kullen, riktigt sköna. Det var en väldigt lång raka... de gånger jag gasade igenom dem så låg jag på femman, vilket känns lite läskigt. Det gick asbra på de sista passen, hittade flytet.

    Funderade på vik idag, men det förväntades mycket folk så jag chansade på täby istället. Tror inte att jag har någon skjuts till imorgon, så det blir nog ingen körning. Kanske åker dit och kikar lite.. Ska nog gå igenom hojen nu igen efter renoveringen, efterdra allt. Känns bra med en lilaflammig krök

    De hade olja i... Vet inget mer, får se vad de säger..
    Jag tycker den banan är lite sådär, 1 enda bra hopp precis bredvid startrakan.
    Får se om jag åker med Pimpoped imorrn i Täby istället för på Vikbanan Får se va pappa känner för, för mig kvittar de bara jag får köra
    Kom dit imorrn också, tjata lite så ska de gå!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  13. #1663
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Jag tycker den banan är lite sådär, 1 enda bra hopp precis bredvid startrakan.
    Får se om jag åker med Pimpoped imorrn i Täby istället för på Vikbanan Får se va pappa känner för, för mig kvittar de bara jag får köra
    Kom dit imorrn också, tjata lite så ska de gå!
    Jag gillade alla hopp utan den platån, den var fin men det var för mycket sten efteråt. Vurpade nästan när framhjulet tappade fästet där.

    Syrran ska på hästtävling med bilen och jag saknar luftfilterolja, så det är kört
    Yellowfail

  14. #1664
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Jag gillade alla hopp utan den platån, den var fin men det var för mycket sten efteråt. Vurpade nästan när framhjulet tappade fästet där.

    Syrran ska på hästtävling med bilen och jag saknar luftfilterolja, så det är kört
    fuck
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  15. #1665
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Var o körde på Vikbanan idag, tyckte inte den var så mycket att hurra för faktiskt, hoppen var lite konstiga med väldigt korta landningar och så var banan allmänt svår! Säkert en jättebra bana för dem som vågar hoppa högt och långt som fan
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  16. #1666
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Var o körde på Vikbanan idag, tyckte inte den var så mycket att hurra för faktiskt, hoppen var lite konstiga med väldigt korta landningar och så var banan allmänt svår! Säkert en jättebra bana för dem som vågar hoppa högt och långt som fan
    Jag tror att det är det som lite var meningen. Många banor är idag anpassade för motionärer och dom valde att satsa på en bana för mer åt elitåkar hållet

  17. #1667
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Jag tror att det är det som lite var meningen. Många banor är idag anpassade för motionärer och dom valde att satsa på en bana för mer åt elitåkar hållet
    Lite synd med tanke på att jag är nybörjare
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  18. #1668


    körde lite i helgen me en kompis hans KTM sx380 går som ett as... min honda cr250 går skapligt
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Marknadsmallen kan ju va bra att använda. om inte moddsen ska fixa ett nytt rövhål på dig.

  19. #1669
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Jag och Pimpoped var o körde ute i värmen borta i Täby idag. Riktigt roligt
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  20. #1670
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    tjenare. nu har jag fått in lite pengar och har beslutat att köpa hoj igen. jag har tänkt att ge ca 15.000 för en hoj, kan dock sträcka mig till 20.000 om jag hittat en fin.
    jag har funderat väldigt mycket på en exc 450 då dom känns lagom för mig, men nu börjar jag fundera lite på en 250 2-t igen, då dom är betydligt billigare. så nu vill jag ha tips och köpråd på en fin och lagom hoj, jag körde en kx 250-91 förut. jag är 186cm lång och väger ca 75kg.
    vad för hoj ska jag satsa på om jag mest ska köra stig, skog, slig och leka med? jag ska inte köra seriöst och vill ha en hoj man inte behöver serva så ofta. och med det menar jag byta kolv efter ca 50h, olja och filter efter varje körning osvosv.
    edit: vill inte ha något räppel utan en fin hoj i bra skick
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  21. #1671
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Jag och Pimpoped var o körde ute i värmen borta i Täby idag. Riktigt roligt
    Nästa helg kör vi igen!

  22. #1672
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Nästa helg kör vi igen!
    Jaa de tycker jag verkligen
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  23. #1673
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Nästa helg kör vi igen!
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Jaa de tycker jag verkligen
    Var banan fin? Jag tyckte den var lite trasig när jag var där.

    Har ni prövat järva än? I torsdags var det KM där och banan var riktigt fin, dock var det en enda lerpöl som jag bestämde mig för att lägga mig i...

    Jag är lite sugen på 250f nu faktiskt. Man kan ju få hojar för riktigt låga priser nu för tiden...

    Vi får ta och pricka in varandra någon helg
    Yellowfail

  24. #1674
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Var banan fin? Jag tyckte den var lite trasig när jag var där.

    Har ni prövat järva än? I torsdags var det KM där och banan var riktigt fin, dock var det en enda lerpöl som jag bestämde mig för att lägga mig i...

    Jag är lite sugen på 250f nu faktiskt. Man kan ju få hojar för riktigt låga priser nu för tiden...

    Vi får ta och pricka in varandra någon helg
    Banan är fin nu, de byggde om den lite smått förra veckan, de fixade vissa partier samt fräschade till alla hopp, kurvor osv.. Riktigt skojj faktiskt!
    Nu i helgen?

  25. #1675
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Var banan fin? Jag tyckte den var lite trasig när jag var där.

    Har ni prövat järva än? I torsdags var det KM där och banan var riktigt fin, dock var det en enda lerpöl som jag bestämde mig för att lägga mig i...

    Jag är lite sugen på 250f nu faktiskt. Man kan ju få hojar för riktigt låga priser nu för tiden...

    Vi får ta och pricka in varandra någon helg
    Jag tyckte banan var riktigt bra nu faktiskt. Stalpigt och stenigt på en del ställen men en klar förbättring nu än tidigare eftersom dem fyllt vissa kurvor med sand.
    Jag har haft tankarna omkring Järva, kan vara värt att pröva den någon gång, men de är så jävla långt dit så de blir väll 1 gång och inge mer

    Tycker du gör rätt i det. Jag är skitnöjd med mitt köp av 250f!
    Farsan och jag var förövrigt iväg nu ikväll, kom nyss hem faktiskt, o köpte en Kawa 250f ifrån 2006 till min farsa som ville byta också Riktigt jävla fin med massor massor med lullull osv.
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  26. #1676
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Banan är fin nu, de byggde om den lite smått förra veckan, de fixade vissa partier samt fräschade till alla hopp, kurvor osv.. Riktigt skojj faktiskt!
    Nu i helgen?
    Härligt, tar en kvart att åka dit så jag kommer nog åka dit mycket i sommar. Rolig bana!
    Får se om det blir någon körning nästa vecka, har ett gäng kursprov och redovisningar...

    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Jag tyckte banan var riktigt bra nu faktiskt. Stalpigt och stenigt på en del ställen men en klar förbättring nu än tidigare eftersom dem fyllt vissa kurvor med sand.
    Jag har haft tankarna omkring Järva, kan vara värt att pröva den någon gång, men de är så jävla långt dit så de blir väll 1 gång och inge mer

    Tycker du gör rätt i det. Jag är skitnöjd med mitt köp av 250f!
    Farsan och jag var förövrigt iväg nu ikväll, kom nyss hem faktiskt, o köpte en Kawa 250f ifrån 2006 till min farsa som ville byta också Riktigt jävla fin med massor massor med lullull osv.
    Järva anordnar en crosskola för ungdomar 14 - 20, allt ifrån nybörjare till de som inte tävlar. Kanske är något för er? tror ni skulle passa in bra! På måndagskvällar...

    Järva är fin, inte många som kör där så man delar ofta banan med ett par andra... Pröva någon gång..

    En sån där stålhäst, stenhårt Jag kikar lite på 09+, det var ju typ en ny hoj då... Får se om det blir något...
    Yellowfail

  27. #1677
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Härligt, tar en kvart att åka dit så jag kommer nog åka dit mycket i sommar. Rolig bana!
    Får se om det blir någon körning nästa vecka, har ett gäng kursprov och redovisningar...



    Järva anordnar en crosskola för ungdomar 14 - 20, allt ifrån nybörjare till de som inte tävlar. Kanske är något för er? tror ni skulle passa in bra! På måndagskvällar...

    Järva är fin, inte många som kör där så man delar ofta banan med ett par andra... Pröva någon gång..

    En sån där stålhäst, stenhårt Jag kikar lite på 09+, det var ju typ en ny hoj då... Får se om det blir något...
    Finns crosskola i Täby också Får pröva Järva nån gång
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  28. #1678
    Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    407


    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

  29. #1679

  30. #1680
    Citat Ursprungligen postat av TitoFF Visa inlägg
    Var noga att tvätta luft filtren och se till att det är hela och rena gubbar och damer ! Kan stå er dyrt då topparna inte tål så mycket grus och ventilerna behövs justeras oftare och kolvar/ringar går ner sig mycket snabbare. en bra filterolja är ett bra tips me!
    Haha inte för att vara elak, men det är la ändå basics?

    Fet motard lövbiffen!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in