Sidan 73 av 73 Första ... 2363717273
  1. #2161
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Tjuhu gubbar, nån som lever?

    Hade ju en Honda CR125 -98 förut som jag körde på i nåt år och sålde i våras. Dels sålde jag den för att den bara krånglade hela tiden, och dels för att jag inte tyckte det fanns nåt drag i den. Har bara kört i skogen för skojs skull, kom aldrig till nån bana...

    Hojsuget är enormt och jag är väldigt sugen på en 250 2takt i 12-15k-klassen, typ rm250 01> eller kx250 03>.
    Tror ni att jag kommer bli missnöjd om jag skaffar en såpass stor maskin, och kommer jag kunna orka med att köra den på bana om det skulle bli så?
    Hur stor är du? Om du orkar köra på bana beror på hur vältränad du är och hur bra du är på att köra.

  2. #2162
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Hur stor är du? Om du orkar köra på bana beror på hur vältränad du är och hur bra du är på att köra.
    188 lång, 18 år i februari, 86kg. Har tänkt att börja gymma direkt jag får körkort så jag kan ta mig till gymmet enklare. Svårt att säga hur stark man är...
    Har ingen direkt erfarenhet av att hoppa med cross, cykel gick bra när man var i den perioden för 5 år sen, men det är ju inte riktigt samma sak.
    Körteknik är också svårt att bedöma, Ett proffs skulle hitta tusen fel jag gör, medans 15åriga moppepojkar skulle tycka att jag gör allt rätt bara för att man kan stå upp och köra...
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  3. #2163
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    188 lång, 18 år i februari, 86kg. Har tänkt att börja gymma direkt jag får körkort så jag kan ta mig till gymmet enklare. Svårt att säga hur stark man är...
    Har ingen direkt erfarenhet av att hoppa med cross, cykel gick bra när man var i den perioden för 5 år sen, men det är ju inte riktigt samma sak.
    Körteknik är också svårt att bedöma, Ett proffs skulle hitta tusen fel jag gör, medans 15åriga moppepojkar skulle tycka att jag gör allt rätt bara för att man kan stå upp och köra...
    Ska du börja köra på allvar på bana så är det en 125a du ska på. Men har du tänkt att leka i skogen och sprätta på grusvägar osv är en 125 alldeles för litet. 250 2t är bra hojar för det ändamålet, då dom fortfarande är rätt lätta samtidigt som dom har effekten när du vill leka.
    Eller gör du som jag, drog ut med 450n på bana för första gången på flera år, otränad och stenhård fjädring. 10 varv på norbergs bana tog ut sin rätt, hade träningsvärk 3-4 dagar senare efter
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  4. #2164
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    Ska du börja köra på allvar på bana så är det en 125a du ska på. Men har du tänkt att leka i skogen och sprätta på grusvägar osv är en 125 alldeles för litet. 250 2t är bra hojar för det ändamålet, då dom fortfarande är rätt lätta samtidigt som dom har effekten när du vill leka.
    Eller gör du som jag, drog ut med 450n på bana för första gången på flera år, otränad och stenhård fjädring. 10 varv på norbergs bana tog ut sin rätt, hade träningsvärk 3-4 dagar senare efter
    Det var detta man ville höra 250 2T känns som nånting jag vill testa. En kompis tjatar om att 450 är mycket goare och bekvämare, men då tänker jag "vill man åka bekvämt så tar man väl bilen...?".
    Jag är också lite rädd för att 4taktarna som finns i den prisklassen rasar rätt som det är, jag har INGEN lust att totalrenovera motorn för 15papp efter ett ras...
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  5. #2165
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Det var detta man ville höra 250 2T känns som nånting jag vill testa. En kompis tjatar om att 450 är mycket goare och bekvämare, men då tänker jag "vill man åka bekvämt så tar man väl bilen...?".
    Jag är också lite rädd för att 4taktarna som finns i den prisklassen rasar rätt som det är, jag har INGEN lust att totalrenovera motorn för 15papp efter ett ras...
    jag sålde min 450 i maj tror jag, och min yz250 i somras. Båda hojarna har sina fördelar, 450 är ruskigt trevliga hojar, men jag håller med dig, ska man ha en 4-taktare så ska man nog inte köpa den billigaste.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  6. #2166
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    men jag håller med dig, ska man ha en 4-taktare så ska man nog inte köpa den billigaste.
    Precis, och jag kommer nog inte vilja lägga över 16k på en hoj iaf. Ingen aning om hur mycket pengar jag kommer ha i sommar så, om körkortet kommer i vinter lär väl alla pengar ryka direkt, kör ju 740...
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  7. #2167
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Precis, och jag kommer nog inte vilja lägga över 16k på en hoj iaf. Ingen aning om hur mycket pengar jag kommer ha i sommar så, om körkortet kommer i vinter lär väl alla pengar ryka direkt, kör ju 740...
    Köp dig en yz 250 runt -01, billiga och går bra

    Har alla slutat köra?


  8. #2168
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Köp dig en yz 250 runt -01, billiga och går bra

    Har alla slutat köra?

    Kör princip varje helg. Dock nästan inget öppet nu. Jag lyckades landa på flickvännen i ett hopp senast på Arlanda, så varken hon eller crossen mår väll prima

  9. #2169

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Kör princip varje helg. Dock nästan inget öppet nu. Jag lyckades landa på flickvännen i ett hopp senast på Arlanda, så varken hon eller crossen mår väll prima
    Hur lyckas man landa på flickvännen..?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  10. #2170
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    Hur lyckas man landa på flickvännen..?
    Skulle köra/hoppa om, men hon hade andra planer och bytte spår precis vid landningen så

    Aningen böjd bakram, böjd ljuddämpare, skrev framgaffel + styre. Hennes cross klarade sig men hennes tumme gjorde det inte, så nu blir det inget tävlade på några veckor

  11. #2171
    Liten film med klipp från 2013


  12. #2172
    Rampen sjunger på sista versen, dags för ny! Denna har ändå varit med i snart fyra år Blir en aussie comp nu, trä även denna gång...


    Knullade kylare


    Storservice


    Höstlig bonus bild
    http://imageshack.us/photo/my-images/35/wut.JPG/

  13. #2173
    Mina kylare är med knullade.
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  14. #2174
    Så de ska se ut Funderar på o ordna något skydd...

  15. #2175
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Så de ska se ut Funderar på o ordna något skydd...
    Går ju att köpa metallbågar runt kylaren, borde gå å svetsa ihop något!
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  16. #2176
    Lite nya lager, lackat svingen o lite ny plast



    Edit: Hårdare fjädring också
    Senast redigerat av Yoohan den 2014-02-14 klockan 17:00.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in