Sidan 52 av 73 Första ... 242505152535462 ... Sista
  1. #1531
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    mjoo.. sugen men ändå inte jag vet inte hur jag ska göra direkt, bil? ny hoj? kanske mc?
    Tänkte lite så jag också.. Är ett helt år kvar tills bil, MC är för mig inte aktuellt förrän man får ta obegränsad effekt, och min hoj är gammal + jag tycker de är skitkul att åka + att pappa eventuellt är med och betalar lite
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  2. #1532
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Tänkte lite så jag också.. Är ett helt år kvar tills bil, MC är för mig inte aktuellt förrän man får ta obegränsad effekt, och min hoj är gammal + jag tycker de är skitkul att åka + att pappa eventuellt är med och betalar lite
    blir ju såklart en 450/525 om man tar kort när man blir 18 sen byter man upp senare, bil sure ett år men ändå vill ha den när jag får kortet om jag väljer bil då.
    vadå min är ju en 06a? fast skulle vara skönt med en 250 för börjat köra lite mer i skogen för det var jävligt roligt så skönt när det finns mycket kraft när man gasar
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  3. #1533
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    blir ju såklart en 450/525 om man tar kort när man blir 18 sen byter man upp senare, bil sure ett år men ändå vill ha den när jag får kortet om jag väljer bil då.
    vadå min är ju en 06a? fast skulle vara skönt med en 250 för börjat köra lite mer i skogen för det var jävligt roligt så skönt när det finns mycket kraft när man gasar
    ovärt o byta upp sig senare, bättre o skaffa tung direkt! Men bil, då hinner du ju spara i ett helt år och sen köpa bil precis innan du fyller 18
    Menade att min är gammal! Min är 03:a
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  4. #1534
    Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    407
    Blir nog en Husqvarna SM510-R till sommaren

    Namn:  _cfimg2453160666563810492.JPG
Visningar: 620
Storlek:  50,0 KB

    Så JÆVLA rå!
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

  5. #1535
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Lövbiffen Visa inlägg
    Blir nog en Husqvarna SM510-R till sommaren

    Namn:  _cfimg2453160666563810492.JPG
Visningar: 620
Storlek:  50,0 KB

    Så JÆVLA rå!
    Riktigt snygg!



    Har förövrigt fått ett sjuukt bra erbjudande av en polare i min klass som ska sälja sin Honda crf250 -07 helt nyrenoverad till ett galet bra pris. Så nu ska sukkan säljas
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  6. #1536
    Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    407
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Riktigt snygg!



    Har förövrigt fått ett sjuukt bra erbjudande av en polare i min klass som ska sälja sin Honda crf250 -07 helt nyrenoverad till ett galet bra pris. Så nu ska sukkan säljas
    Riktigt galen hojj, långa service intervaller, insprut, 60hk, toppfart någonstans øver 170 km/h.
    Synd bara att det inte finns många. Hoppas det finns någon ute till sommaren.
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

  7. #1537
    Varit på Enduro tävling i Mantorp bilder kommer här

    (C)kalles nya hojj



    Jockes hojj

    Senast redigerat av mickeidiket den 2012-02-19 klockan 16:32.
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  8. #1538
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Bytt kolv och cylinderpackningar idag! Gick väldigt lätt och smidigt faktiskt. Passade även på att plocka ned hela hojen och smörja upp lite delar och en rejäl rengöring på bl.a. kylare, tank, luftburk och hela bakramen.
    Plockade även ner förgasaren som var jävligt skitig och hade nog aldrig blivit riktigt rengjord.

    Och till de sjuka nu då:

    När vi plockade av cylindern så ser vi nån stålhake av nått slag som bara sticker upp från blocket. Visade sig vara den justerbara avgasporten som satt helt jävla felmonterad. Förklarar varför den gick lite halvkonstigt innan. Nu gick den jävligt bra och hade sjukt mycket bättre gasrespons. Nu är den helt klar inför våren. Väntar nog med o sälja den faktiskt!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  9. #1539
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Bytt kolv och cylinderpackningar idag! Gick väldigt lätt och smidigt faktiskt. Passade även på att plocka ned hela hojen och smörja upp lite delar och en rejäl rengöring på bl.a. kylare, tank, luftburk och hela bakramen.
    Plockade även ner förgasaren som var jävligt skitig och hade nog aldrig blivit riktigt rengjord.

    Och till de sjuka nu då:

    När vi plockade av cylindern så ser vi nån stålhake av nått slag som bara sticker upp från blocket. Visade sig vara den justerbara avgasporten som satt helt jävla felmonterad. Förklarar varför den gick lite halvkonstigt innan. Nu gick den jävligt bra och hade sjukt mycket bättre gasrespons. Nu är den helt klar inför våren. Väntar nog med o sälja den faktiskt!
    Härligt!!! Gratis trim?

    Hojsidan står helt stilla på min front, sjukt segt..

    Edit: Helvete vilken stavning!
    Senast redigerat av Hampusen den 2012-03-04 klockan 23:22.
    Yellowfail

  10. #1540
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Härligt!!! Gratis trim?

    Hojsidan står helt stila på min front, skjukt segt..
    Haha jarrå

    Har du inte lackat din ram än eller struntade du i det?
    Jag är otroligt taggad på o köra, 24/7

    En bild på mina dubbdäck som inte är speciellt fräscha längre för att liva upp med lite bilder!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  11. #1541
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Haha jarrå

    Har du inte lackat din ram än eller struntade du i det?
    Jag är otroligt taggad på o köra, 24/7

    En bild på mina dubbdäck som inte är speciellt fräscha längre för att liva upp med lite bilder!
    Har haft så sjukt mycket att göra, syrran har brytit benet och då är det två pållar att ta hand om, eller inte, jag men jag får göra resten Efter sportlovet kommer jag ha massor av tid, då ska det minsann bli nåt!
    Ram, Motor, Kylare, dvs mycket att göra! Hoppas vintern håller i ett tag till så hinner jag jobba lite innan det är dags att rejsa

    Har du kört mycket på dem? Fungerar väl ett decennium till, inte så stora krav för mig iaf
    Yellowfail

  12. #1542
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Har haft så sjukt mycket att göra, syrran har brytit benet och då är det två pållar att ta hand om, eller inte, jag men jag får göra resten Efter sportlovet kommer jag ha massor av tid, då ska det minsann bli nåt!
    Ram, Motor, Kylare, dvs mycket att göra! Hoppas vintern håller i ett tag till så hinner jag jobba lite innan det är dags att rejsa

    Har du kört mycket på dem? Fungerar väl ett decennium till, inte så stora krav för mig iaf
    Ajdå, inte kul!
    Härligt! Släng upp bilder i den här tråden så man håller sig uppdaterad!

    Haha nja nästan ingenting faktiskt. Var lite klantig och körde på asfalt till enduroslingor i närheten och dum och gasglad som man är så småsladdade man lite påvägen dit
    dock så håller dem ju ett tag till som du sa
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  13. #1543
    Ja, dubben brukar inte hålla många pass alls. Dyrt och tar slut direkt

  14. #1544
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Ja, dubben brukar inte hålla många pass alls. Dyrt och tar slut direkt
    Precis!

    Föresten, kan inte du använda "Svara med citat"-knappen så man märker direkt när du svarar?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  15. #1545
    Hoppas ni ser vad jag gjort


  16. #1546
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    Hoppas ni ser vad jag gjort

    Fixat ny skiva?
    Annars kan jag inte se
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  17. #1547
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Farsan är i USA atm. och ska köpa hem dekalkit till crossen och nya crossglajjor
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  18. #1548
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Ajdå, inte kul!
    Härligt! Släng upp bilder i den här tråden så man håller sig uppdaterad!

    Haha nja nästan ingenting faktiskt. Var lite klantig och körde på asfalt till enduroslingor i närheten och dum och gasglad som man är så småsladdade man lite påvägen dit
    dock så håller dem ju ett tag till som du sa
    Kan göra det när jag får upp lysrören i garaget, det är totalt kaos
    Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    Hoppas ni ser vad jag gjort
    Tvåkolvsok och omgjort okfäste?
    Har ni någon asfalt i kalix?
    Yellowfail

  19. #1549
    Nej inge asfalt.

    Har bestämt mig för att jag inte ska köra nå supermotard utan blir cross istället, enduro osv i skogen mycket roligare än att köra på bana.

  20. #1550
    hmm snart dags att börja köra va? måste köpa hjälm snart
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  21. #1551
    Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    Nej inge asfalt.

    Har bestämt mig för att jag inte ska köra nå supermotard utan blir cross istället, enduro osv i skogen mycket roligare än att köra på bana.
    Vad ska du göra med dina asfaltsgrejer då? Fräscha grejer har du iaf!

    Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    hmm snart dags att börja köra va? måste köpa hjälm snart
    Snart så, snart så... Jobbar så mycker jag kan nu, blir rätt mycket med pulverlack, motor, kylare... Varför ska allt paja samtidigt för?!
    Yellowfail

  22. #1552
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Vad ska du göra med dina asfaltsgrejer då? Fräscha grejer har du iaf!



    Snart så, snart så... Jobbar så mycker jag kan nu, blir rätt mycket med pulverlack, motor, kylare... Varför ska allt paja samtidigt för?!
    Vad är fel på motorn och kylaren?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  23. #1553
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Snart så, snart så... Jobbar så mycker jag kan nu, blir rätt mycket med pulverlack, motor, kylare... Varför ska allt paja samtidigt för?!
    haha min står redo körde bara 3 gånger förra sommaren så kanske 3-4 timmar bara så den ska klara mycket mera utan att byta något
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  24. #1554
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Vad är fel på motorn och kylaren?
    Motorn har vev och ramlager... behov Och kylarna har jag smashat lite mycket, funderar på att buda hem på ebay eller renovera de jag har, nån som känner till en bra kylarrenoveringsfirma?

    Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    haha min står redo körde bara 3 gånger förra sommaren så kanske 3-4 timmar bara så den ska klara mycket mera utan att byta något
    Står redo? finns ju alltid något att göra! Kom ihåg att byta delar innan det är försent...


    Uploaded with ImageShack.us
    Yellowfail

  25. #1555
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Motorn har vev och ramlager... behov Och kylarna har jag smashat lite mycket, funderar på att buda hem på ebay eller renovera de jag har, nån som känner till en bra kylarrenoveringsfirma?



    Står redo? finns ju alltid något att göra! Kom ihåg att byta delar innan det är försent...


    Uploaded with ImageShack.us
    Så nu får du testa byta vev ändå som du har velat ett tag?
    hahaha fin kolv Hur pass illa blev det med cylindern?

  26. #1556
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Så nu får du testa byta vev ändå som du har velat ett tag?
    hahaha fin kolv Hur pass illa blev det med cylindern?
    Mjaa, som det ser ut nu så lämnar jag in till en privatperson som tar en femhunka för allt inkl riktning av vevparti... Verkar lite billligt dock, ska höra om det verkligen stämmer. Annars gör jag det själv och lämnar in vevpartiet till en firma som riktar för !800! spänn. Cylinder och allt annat klarade sig utan skråmor. Dock har det nu gett sig 12h senare. En lärdom rikare - slarva inte med kolvbyten. 35h gammal Vertex kolv. Borde lyssnat på mig själv, men man har ju hört om folk som kör en evighet per kolv.
    Yellowfail

  27. #1557
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Mjaa, som det ser ut nu så lämnar jag in till en privatperson som tar en femhunka för allt inkl riktning av vevparti... Verkar lite billligt dock, ska höra om det verkligen stämmer. Annars gör jag det själv och lämnar in vevpartiet till en firma som riktar för !800! spänn. Cylinder och allt annat klarade sig utan skråmor. Dock har det nu gett sig 12h senare. En lärdom rikare - slarva inte med kolvbyten. 35h gammal Vertex kolv. Borde lyssnat på mig själv, men man har ju hört om folk som kör en evighet per kolv.
    Man ska inte slarva med ett skit när det gäller motorn

    För ett tag sen körde jag en söndag och fick ett stenskott på packningen som lixom ser ut som två halvmånar vid toppen (4takt), vi trodde den bara hade blåst ut vi skulle hinna med att köra igen på tisdagen (plus en hemresa från Skåne) så vi fixade bara nytt och satte på. När jag skulle kicka den tisdagen small det bara till lite lätt och det visade sig att packningen satt kvar i motorn vid kamkedjan och allt det. Vet inte exakt vad som pajade med tror det gick på 8 lök (vi kom väldigt billigt undan, hade det smällt till ute på banan hade det nog blivit en aning värre )

  28. #1558
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    haha min står redo körde bara 3 gånger förra sommaren så kanske 3-4 timmar bara så den ska klara mycket mera utan att byta något
    Min står också redo, måste bra slänga på nya däck så är jag helt klar!

    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Man ska inte slarva med ett skit när det gäller motorn

    För ett tag sen körde jag en söndag och fick ett stenskott på packningen som lixom ser ut som två halvmånar vid toppen (4takt), vi trodde den bara hade blåst ut vi skulle hinna med att köra igen på tisdagen (plus en hemresa från Skåne) så vi fixade bara nytt och satte på. När jag skulle kicka den tisdagen small det bara till lite lätt och det visade sig att packningen satt kvar i motorn vid kamkedjan och allt det. Vet inte exakt vad som pajade med tror det gick på 8 lök (vi kom väldigt billigt undan, hade det smällt till ute på banan hade det nog blivit en aning värre )
    Dyrt o köra cross
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  29. #1559
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Står redo? finns ju alltid något att göra! Kom ihåg att byta delar innan det är försent...


    Uploaded with ImageShack.us
    TAHAHAHAHHAHAHAHA synd synd! <333

    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Min står också redo, måste bra slänga på nya däck så är jag helt klar!
    gött jag har däck hemma så lugnt för mig
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  30. #1560
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Man ska inte slarva med ett skit när det gäller motorn

    För ett tag sen körde jag en söndag och fick ett stenskott på packningen som lixom ser ut som två halvmånar vid toppen (4takt), vi trodde den bara hade blåst ut vi skulle hinna med att köra igen på tisdagen (plus en hemresa från Skåne) så vi fixade bara nytt och satte på. När jag skulle kicka den tisdagen small det bara till lite lätt och det visade sig att packningen satt kvar i motorn vid kamkedjan och allt det. Vet inte exakt vad som pajade med tror det gick på 8 lök (vi kom väldigt billigt undan, hade det smällt till ute på banan hade det nog blivit en aning värre )
    Ajfan! Vad var det som gick sönder då?

    Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    TAHAHAHAHHAHAHAHA synd synd! <333
    Inget att skratta om

    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Min står också redo, måste bra slänga på nya däck så är jag helt klar!



    Dyrt o köra cross
    Vad hade du på hemgång då? Dekaler?
    Yellowfail

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in