Sidan 69 av 73 Första ... 19596768697071 ... Sista
  1. #2041

  2. #2042
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Har alla gett upp här?
    Jag har inte kört på ett tag... Behöver vinterhjul till släpet.

    Kikar på nya stövlar och dubbdäck just nu. Tänkte också köpa hem en 20l dunk med Q8 SBK Racing, det blir ganska mycket billigare än om man handlar småpack. Ska även fixa mina skydd så de sitter lite skönare... En större mellanspacer till leatten och så ska jag försöka fixa så att knäskydden sitter stabilare.

    På hojen så har jag ställt in häng och bytt till mina favorithandtag... Riktigt körsugen nu. Hoppas lappmöglet håller sig borta.
    Yellowfail

  3. #2043

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Har alla gett upp här?
    Nejdå! Köpt ny hoj, äntligen åker man 2t igen Dock har jag inte kommit igång än, ska försöka till helgen.

    Ingen som är sugen på en 300 4t? Nyrenoverad för 13k för mindre än 5 timmar sen. Husqvarna te250(300 bigbore), leovince system, specialbestyckad fötter, omlindat elsystem för att klara kåsalyse, grym endurohoj! Slänger med kåsalyse, dubbdäck, och massa kåpor vid snabb och prutfri affär. 22k utan allt extra, 24 med lyse och det.
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  4. #2044
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    Nejdå! Köpt ny hoj, äntligen åker man 2t igen Dock har jag inte kommit igång än, ska försöka till helgen.

    Ingen som är sugen på en 300 4t? Nyrenoverad för 13k för mindre än 5 timmar sen. Husqvarna te250(300 bigbore), leovince system, specialbestyckad fötter, omlindat elsystem för att klara kåsalyse, grym endurohoj! Slänger med kåsalyse, dubbdäck, och massa kåpor vid snabb och prutfri affär. 22k utan allt extra, 24 med lyse och det.
    Kul med 2-T! Bild
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Jag har inte kört på ett tag... Behöver vinterhjul till släpet.

    Kikar på nya stövlar och dubbdäck just nu. Tänkte också köpa hem en 20l dunk med Q8 SBK Racing, det blir ganska mycket billigare än om man handlar småpack. Ska även fixa mina skydd så de sitter lite skönare... En större mellanspacer till leatten och så ska jag försöka fixa så att knäskydden sitter stabilare.

    På hojen så har jag ställt in häng och bytt till mina favorithandtag... Riktigt körsugen nu. Hoppas lappmöglet håller sig borta.
    Sålänge det är innan första Dec och inte vinterväglag får man köra med dubb på bilen och sommardäck på släpet

    Du ska köra på vintern alltså! Sugen på det också, men vet inte riktigt det är värt?

  5. #2045
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Sålänge det är innan första Dec och inte vinterväglag får man köra med dubb på bilen och sommardäck på släpet

    Du ska köra på vintern alltså! Sugen på det också, men vet inte riktigt det är värt?
    Vart hittar du det?

    Man blir så sjukt körsugen under vintern annars... Man tappar ju typ 4 månader per år om man inte kör.

    Hoppas det blir en kort vinter!
    Yellowfail

  6. #2046
    Körde på Uringe i söndags. Efter mitt lilla avbrott så hade jag massor med armpump... Problem med kopplingen också...
    Tredje gången på uringe. Kändes ganska bra, kul var det!


    Hur går det med er åkning? Har du fått tillbaka hojen Filip?
    Yellowfail

  7. #2047
    Dubbel...
    Yellowfail

  8. #2048
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Dubbel...
    Trippel, men vilken go lerklump du fick på go pro'n
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  9. #2049
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Körde på Uringe i söndags. Efter mitt lilla avbrott så hade jag massor med armpump... Problem med kopplingen också...
    Tredje gången på uringe. Kändes ganska bra, kul var det!


    Hur går det med er åkning? Har du fått tillbaka hojen Filip?
    åker ingenting nu! du kör med recluse va?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  10. #2050
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Trippel, men vilken go lerklump du fick på go pro'n
    Okej då, trippel... Hoppet efter blev lite sketchy, såg ingenting.

    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    åker ingenting nu! du kör med recluse va?
    Yep, monterade dock av den idag. Ska testa utan, tappade bort mig i växellådan flera gånger...
    Yellowfail

  11. #2051
    Såg kul ut på Uringe! Oslätad?

    En film från 5v sen..

    Någon som sitter inne på lite tips till oss? Mvh
    Arlanda på lördag!

  12. #2052
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Körde på Uringe i söndags. Efter mitt lilla avbrott så hade jag massor med armpump... Problem med kopplingen också...
    Tredje gången på uringe. Kändes ganska bra, kul var det!


    Hur går det med er åkning? Har du fått tillbaka hojen Filip?
    Banan ser rolig ut! Aldrig kört på riktig sandbana, kan va kul o testa nästa säsong!

    Nej hojen är inte tillbaka.. 4 månader sen vi lämnade in den nu
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  13. #2053
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Nej hojen är inte tillbaka.. 4 månader sen vi lämnade in den nu
    Va är de för jävla skämt företag du lämnat hojen till?

  14. #2054
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Såg kul ut på Uringe! Oslätad?
    Någon som sitter inne på lite tips till oss? Mvh
    Arlanda på lördag!
    Yes, kul var det. Jag tror att de brukar släta till lördagen. Uringe på lördag!
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Banan ser rolig ut! Aldrig kört på riktig sandbana, kan va kul o testa nästa säsong!

    Nej hojen är inte tillbaka.. 4 månader sen vi lämnade in den nu
    Bara att testa, väldigt annorlunda gentemot hårdbanor... Jag har bara kört på sand tre gånger hittils, men det går att hitta lite flyt.

    Vad har de för någon ursäkt till att den inte är klar? Vad ska göras med den? Lämna in till någon riktigt verkstad istället...
    Yellowfail

  15. #2055
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Va är de för jävla skämt företag du lämnat hojen till?
    Honda City Upplands Väsby

    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Yes, kul var det. Jag tror att de brukar släta till lördagen. Uringe på lördag!


    Bara att testa, väldigt annorlunda gentemot hårdbanor... Jag har bara kört på sand tre gånger hittils, men det går att hitta lite flyt.

    Vad har de för någon ursäkt till att den inte är klar? Vad ska göras med den? Lämna in till någon riktigt verkstad istället...
    Det är riktigt företag, grejen är att det är pappas gamla polare som ska mecka med den, och han skruvar bara med den när han har spilltid eftersom Honda City typ helt slutat mecka cross eller något
    Men pappa ringde idag, han har inte ens börjat :/ Får väll den i vinter nångång..
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  16. #2056
    Hallå gott folk!! Jävla tag sedan man va inne på moppenet!

    Någon som håller till här nere i södra sverige?
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

  17. #2057
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Honda City Upplands Väsby



    Det är riktigt företag, grejen är att det är pappas gamla polare som ska mecka med den, och han skruvar bara med den när han har spilltid eftersom Honda City typ helt slutat mecka cross eller något
    Men pappa ringde idag, han har inte ens börjat :/ Får väll den i vinter nångång..
    vad var det för fel på hojen? :o
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  18. #2058
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    vad var det för fel på hojen? :o
    Vad var inte fel på hojjen borde frågan vara

    Lämnade in den för den vägrade starta.. Visade sig vara att en skruv som höll ihop blockhalvorna hade skruvats ur så att den hade skrapat sönder hela tändningen.. (Ny tändning 3000kr)
    Trodde den skulle bli klar då men han som meckade me den sa att den fortfarande var svårstartad och lät konstigt när den väl var igång, han misstänkte att toppen var trashad.. och nu är vi här. 5 månader senare
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  19. #2059
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Vad var inte fel på hojjen borde frågan vara

    Lämnade in den för den vägrade starta.. Visade sig vara att en skruv som höll ihop blockhalvorna hade skruvats ur så att den hade skrapat sönder hela tändningen.. (Ny tändning 3000kr)
    Trodde den skulle bli klar då men han som meckade me den sa att den fortfarande var svårstartad och lät konstigt när den väl var igång, han misstänkte att toppen var trashad.. och nu är vi här. 5 månader senare
    fyfan vad surt, hade brutit ihop om jag hade haft min hoj på lagning i ett halvår och dom fortfarande inte lagat den :/
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  20. #2060
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Honda City Upplands Väsby
    Gör han de svart?
    Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    Hallå gott folk!! Jävla tag sedan man va inne på moppenet!

    Någon som håller till här nere i södra sverige?
    Beror på vad du menar med södra
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Vad var inte fel på hojjen borde frågan vara

    Lämnade in den för den vägrade starta.. Visade sig vara att en skruv som höll ihop blockhalvorna hade skruvats ur så att den hade skrapat sönder hela tändningen.. (Ny tändning 3000kr)
    Trodde den skulle bli klar då men han som meckade me den sa att den fortfarande var svårstartad och lät konstigt när den väl var igång, han misstänkte att toppen var trashad.. och nu är vi här. 5 månader senare
    Men han borde ju ha hunnit ta isär motorn i molekyler 5 gånger? Jag hade hämtat den och kört den någon seriös!

  21. #2061
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    tjena! nu äre så att jag tänkt ge mig på att dubba däcken på hojen själv. dvs borra dem och köra m8 skruvar uppe på däcken och m6 på sidodubbarna för lite bättre grepp i kurvor, är det någon mer på forumet som provat detta? och vad kommer det kosta ungefär att dubba ett biltemadäck med sådana skruvar? har ett biltemadäck liggandes som jag tänkte prova dubba
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  22. #2062

  23. #2063
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    http://www.enduromx.com/forum/forumvd.asp?t=92295

    Kolla min guide som jag gjorde för ett tag sedan.
    tack så mycket men nu har jag redan köpt 500st m6 vagnsskruvar med låsmuttrar. jag kommer att borra med en 4.5-5mm borr i varje nabb på däcket, sedan så drar jag låsmuttern på utsidan av däcket samt limmar dem. fungerar vanligt universal spraylim? med tanke på att jag kommer ha låsmutter
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  24. #2064
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Gör han de svart?

    Beror på vad du menar med södra


    Men han borde ju ha hunnit ta isär motorn i molekyler 5 gånger? Jag hade hämtat den och kört den någon seriös!
    Ingen aning om hur han gör..
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  25. #2065

  26. #2066
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Blir säkert bra, jag tycker även du ska slipa ändarna på skruvarna så de får en vassare kant så de greppar riktigt, speciellt i framdäcket annars blir de väldigt svårt o köra då de inte kommer få något bett! Jag använde somsagt biltemas spraylim, om det nu egentligen behövs kan jag inte svara på men känns säkrare o limma.
    ja jag får göra det, men ska prova och se hur det blir utan att slipa först eftersom det är ett jävla jobb!
    okej, jag har en burk biltema spraylim hemma men sket i att limma då jag har låsmutter, tror inte det behövs. ska jag vara ärlig så glömde jag limmet, men tror nog faktiskt att jag hinner slita ut skruvarna eller att dom går av innan dom flyger ur däcket med tanke på vagnsbultens platta skalle
    fyfan, är helt förstörd i tummarna av att pressa i bultjävlarna i däcket, var jobbigare än jag trodde!
    har inte dragit åt dem på bilden Namn:  533865_4487954450084_90142207_n.jpg
Visningar: 596
Storlek:  96,9 KB
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  27. #2067

  28. #2068
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    nej limmet behövs säker inte som du säger. Men de där med o slipa måste du ialf göra i framdäcket om du ska använda liknande bult annars kommer det inte gå. Troligtvis i bakdäcket med för att få bra grepp, men de märker du Sen om du orkar så dubba på nabbarna längst ut också ett jävla jobb o dubba själv är det!
    Ser fint ut annars!
    tack så mycket för tipsen, ska slipa i fram när jag gjort klart i fram provade lite utanför verkstan nu när jag blev helt klar med bakdäcket och det verkar bita fint, bakhjul på 4an var inge problem tills jag drog omkull mig, dubbat bak och odubbat fram är ingen bra kombination
    haha skiter i dom längst ut tror jag, orkar verkligen inte! haha jo, det värsta var ju när man ska trycka igenom skruven genom däcket, är helt paj i tummarna nu haha..
    edit: kan slänga upp en bild strax innan jag monterade det!
    Namn:  IMG_0398[1].jpg
Visningar: 520
Storlek:  104,2 KB
    Senast redigerat av hyperperry den 2012-12-02 klockan 19:14.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  29. #2069
    Va tvungen och kolla hur kvaliten blev på youtube med min nya kamera, en väldigt dryg oklippt film och framförallt slö körning när jag är på upptäcksfärd men någon kanske uppskattar den. Ska göra en ny när jag blivit frisk

    http://www.youtube.com/watch?v=-9nH6...iRLqGvibu8sUsA

  30. #2070
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    lite snöåkning, grymt grepp med egendubbade däcket!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in