Ämne: derbi plugg?

  1. #1

    derbi plugg?

    hej jag har läst massa på internet att derbi senda xtreme inte har någon plugg i mynningen så jag undrar vad är det här?




    och utan,låg bara där



    om jag kör utan den behöver jag bestycka om och går den snabbare (toppfart) eller starkare (uppförsbackar)

  2. #2
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Xtreme har plugg i mynningen original.
    Föregående ägare har troligen lagt en bricka där, då dom har borrat bort pluggen förut.
    Tar du bort brickan så kommer den gå både snabbare och axxa bättre, starkare i uppförsbackar med.
    Det kan hända att du får byta upp munstycket ca 5-10strl, men det är inte svårt.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Xtreme har plugg i mynningen original.
    Föregående ägare har troligen lagt en bricka där, då dom har borrat bort pluggen förut.
    Tar du bort brickan så kommer den gå både snabbare och axxa bättre, starkare i uppförsbackar med.
    Det kan hända att du får byta upp munstycket ca 5-10strl, men det är inte svårt.
    med plugg varvar den 10k på upp till 3 -4 växel men orkar bara 8k på 5 och 6 om jag tar bort pluggen kommer den väll varva 10k på alla växlar.
    men om jag borrar upp (till bra storlek) den skulle man då kunna få moppen att bli starkare (på samma varv) utan att höja toppfarten (så polisen inte kan ta en utan att plocka isär moppen)


    har läst att blindtarmen strypr vid 8k varv är det sant för isåfall är väll min pluggad

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Xtreme har plugg i mynningen original.
    Föregående ägare har troligen lagt en bricka där, då dom har borrat bort pluggen förut.
    Tar du bort brickan så kommer den gå både snabbare och axxa bättre, starkare i uppförsbackar med.
    Det kan hända att du får byta upp munstycket ca 5-10strl, men det är inte svårt.
    Det beror på årsmodell! Mycket möjligt att den gamla motorn har plugg i mynningen men min 06:a har inte, endast blindrör och annat skräp inuti själva kröken

  5. #5
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av Pitas Visa inlägg
    Det beror på årsmodell! Mycket möjligt att den gamla motorn har plugg i mynningen men min 06:a har inte, endast blindrör och annat skräp inuti själva kröken
    En kompis 07a hade plugg i mynningen. Även min 05a.
    Säker på att inte föregående ägare har borrat bort din riktigt fint?
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    En kompis 07a hade plugg i mynningen. Även min 05a.
    Säker på att inte föregående ägare har borrat bort din riktigt fint?
    Måste finnas olika rör isf, min polares 08:a (tror jag) har precis som jag ingen plugg i mynningen. Vi har: blindrör, ventilen tillbaka till luftboxen och grejerna inuti kröken

  7. #7
    Tog bort pluggen och bestyckade går 65 nu med org drivning 12/65 (60 uppför) väldigt bra ax för en moped enligt mig (urpluggad)

  8. #8
    Byt till tyngre drevning så kommer den gå mycket bättre!
    SHI HOO!

  9. #9
    armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Bunkeflostrand
    Inlägg
    185
    13 54 dreving, ta bort luftpluggen i luftburken. du kan även dra bort den vita sladden från CDI'n tror jag det är som stryper varvet (om du då har en som är strypt)
    Min senda gick 75 enligt polisen när jag blev stoppad och då hade jag gjort det som jag skrivit ovan+ att jag hade tagit bort blindtarmen

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in