Hybridvisning

Senda smäller/4taktar på mellanvarv

Tja, har en Gilera smt -04 som jag renoverade nu i våras med ny vev och cylinder mm. (Motoforce 50cc cylinder) och har sedan dess endast kört med effektrör. Problemet är att den smäller/4taktar när man ligger på halvgas. Kör med 84munstycke (efter att ha testat 90-75) och går bäst med 84. Men huvudmunstycket är bara på 70% gas och mer ungefär. Detta är ca 40-60% gas som den smäller.

Nålen har jag ej pillat på, clipset sitter i mitten på nålen, tycker inte att man borde sänka den med tanke på setupen jag har?

Men de jag däremot har ändrat är att jag har böjt upp membran "locken" som stoppar så att reeden inte kan öppna sig helt (efter tips av racing meck) så att membranet precis går ner i blocket. Alltså så reeden kan öppna sig optimalt i blocket. Undrar om det är dessa som påverkar att den går orent på mellanvarven? Så jag funderar på om jag kan böja tillbaka dessa till "original" böjning. Då kan de inte öppna sig så mycket. Kan tillägga att jag ej har kört mopeden med membranet original.

Så min fråga är egentligen om membran locken som jag böjde, är det dem som gör att den går orent på mellanvarven? För den sjunger ut fint på höga varv iaf =) Utan de är "crusing" varven i stan som den smäller på.

Setupen är:

EBS motorn
    Motoforce 50cc Original
    14mm org fögg, luftburk o "snorkel" kvar
    MK Thrower (Har även kört med underliggande Tecnigas E-box, samma sak där)
    13/53
    84 munstycke som sagt.
    o Original reeds/membranblock/insug

Vore trevligt om någon hade kunskap om detta med membran o reedes o sånt.

MvH

Kan vara möjligt, man kan göra så inom racing men tänk på att det ofta byts delar i just racing

Ta ned nålen(hoppa upp clipset) å testa igen.

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Kan mycket väl vara membranet som felar, men testa att sänka nålen ett hack först, få se om det blir bättre.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

Tack för svar!

O när man öppnar membranen sådär så går den bättre på högre varv, vilket medföljer att den är kassare på låga såklart. Jag har även "portat" membranblocket (Tagit bort lite gjut-kanter på vid just reeden) o lite sånt skit. Så den går kanon på höga, dock är väl de ingen racemaskin... därför vill ja även kunna köra på mellanvarv!

Blir väl som ni säger, börjar med att sänka nålen/höja clipset. Återkommer när jag har fått något resultat =)

mvh

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in