1. #1
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055

    Smile Produkter vi saknar!

    Drar upp en tråd ifrån det gamla forumet. Här kan vi dela med oss med produkter som vi saknar och kanske till och med hjälpa varandra och säga var man kan köpa dem?

    Själv så saknar jag de där "skattkistorna" ifrån GB-glass som hette Max skattkista. Den såldes mellan 1998-2000 och brukade innehålla någon form utav klistermärken och dyl som jag var helt galen i när jag var liten, man fick även en sked som såg ut som en spade för att hitta sin "skatt".
    Så här såg den ut:
    http://hem.passagen.se/cahe2727/skattkista.gif
    Sen saknar jag även Virgins läskedrycker som såldes vid ungefär samma tid.


    Nu får ni gärna dela med er!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  2. #2
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  3. #3

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Uppsala.
    Inlägg
    465
    Fanta med smak av gröna äpplen samt den med fläder & citrus!

    ACO mintkola och chokladmintkola! De var så sjukt goda..

    Gul ketchup var ganska ok, den smakade lite annorlunda och passade ihop med vissa saker bättre än röd. Så sjukt snuskigt, jag hittade en flaska gul som gick ut år 2004 men smaken var faktiskt inte förändrad..

    O'boy med banan- samt jordgubbs-smak! Så jävla gott, den med banan var godast!

    Zingo med smak av melon/citron, vad hände med den, det är ett brott mot mänskligheten att den försvann!!
    Citat Ursprungligen postat av DTrejsarn Visa inlägg
    Råkade såga lite i cylindern, men detta gör ingen större skillnad eller?

  4. #4

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av vonLidl Visa inlägg
    Fanta med smak av gröna äpplen samt den med fläder & citrus!

    ACO mintkola och chokladmintkola! De var så sjukt goda..

    Gul ketchup var ganska ok, den smakade lite annorlunda och passade ihop med vissa saker bättre än röd. Så sjukt snuskigt, jag hittade en flaska gul som gick ut år 2004 men smaken var faktiskt inte förändrad..

    O'boy med banan- samt jordgubbs-smak! Så jävla gott, den med banan var godast!

    Zingo med smak av melon/citron, vad hände med den, det är ett brott mot mänskligheten att den försvann!!
    O'boy med jordgubb har kommit tillbaka såg den igår på coop Måste testa den snart
    Littlebennyboi !

  6. #6
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Den saknar jag också. Drack nog den varje dag under sommaren -06.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Joltcola kan man köpa i närheten av där jag bor, dock i 450 ml förpackningar. Jag kan fixa åt dig om du skulle vilja ha till självkostnadspris + frakt?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Den saknar jag också. Drack nog den varje dag under sommaren -06.


    Joltcola kan man köpa i närheten av där jag bor, dock i 450 ml förpackningar. Jag kan fixa åt dig om du skulle vilja ha till självkostnadspris + frakt?
    Haha det är lugnt, jag saknar den men orkar inte krångla med sånt

  8. #8
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Haha det är lugnt, jag saknar den men orkar inte krångla med sånt
    Okej, kan fixa en burk och lägga upp en bild på den nya burken senare.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  9. #9
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Saknar också Marabou Amigo. Lätt den godaste Marabou!!!

    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  10. #10

  11. #11

  12. #12

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    gamla solero shots, inte den nya.
    tuggummit på tub!
    Tuggummi på tub brukar finnas småbutiker, iaf här. Det brukar också säljas på marknader

  14. #14
    Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Västergötland
    Inlägg
    369
    Saab

  15. #15

  16. #16
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av hullrick Visa inlägg
    Cheese dippers, om det inte fortfarande finns kvar
    http://lghttp.5588.nexcesscdn.net/80.../1/3119025.jpg
    Fan vad jag saknar dem. Under 90-talet till typ 2001 fanns det även någon liknande produkt fast man dippade i choklad istället. Morsan kunde hitta mig kl halv 6 på morgonen framför något Cartoon Network program sittandes med en hel sån förpackning. Fan vilka tider det var..
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Tuggummi på tub brukar finnas småbutiker, iaf här. Det brukar också säljas på marknader
    Finns på ICA Maxi nära mig. Såg idag att ICA Maxi hade tagit in flera godisprodukter ifrån när jag var liten. Bland annat sådanna "nappflaskor" var topp är en klubba som man doppar i något slags pulver som inte på något sätt skulle kunna vara sötare.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Fan vad jag saknar dem. Under 90-talet till typ 2001 fanns det även någon liknande produkt fast man dippade i choklad istället. Morsan kunde hitta mig kl halv 6 på morgonen framför något Cartoon Network program sittandes med en hel sån förpackning. Fan vilka tider det var..


    Finns på ICA Maxi nära mig. Såg idag att ICA Maxi hade tagit in flera godisprodukter ifrån när jag var liten. Bland annat sådanna "nappflaskor" var topp är en klubba som man doppar i något slags pulver som inte på något sätt skulle kunna vara sötare.
    Är du någon slags sötsaksmissbrukare? :p

  18. #18
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Är du någon slags sötsaksmissbrukare? :p
    Livsnjutare om jag får be! Har dock klarat mig utan hål i tänderna.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  19. #19
    Mordarostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    285
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Den saknar jag också. Drack nog den varje dag under sommaren -06.


    Joltcola kan man köpa i närheten av där jag bor, dock i 450 ml förpackningar. Jag kan fixa åt dig om du skulle vilja ha till självkostnadspris + frakt?
    Antar att det är den nya Jolten som smakar coca cola utspätt med 3 ton vatten? Värdelöst.
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    Har du skruvat på flonkidonkskruven?
    fulcola.se

  20. #20
    En grön Energidricka som stod Wake up call på, med ett stort V. fyfan bättre energidricka har jag ej smakat! vet dock inte om dom finns kvar, fanns på ica förr...
    <a href=http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg target=_blank>http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg</a>

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av MaackaN Visa inlägg
    En grön Energidricka som stod Wake up call på, med ett stort V. fyfan bättre energidricka har jag ej smakat! vet dock inte om dom finns kvar, fanns på ica förr...
    http://laskeblaskan.files.wordpress....2/v-energy.jpg

    Sådan?
    Har vi ju på typ alla butiker runt om.. Bör finnas

  22. #22
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    http://laskeblaskan.files.wordpress....2/v-energy.jpg

    Sådan?
    Har vi ju på typ alla butiker runt om.. Bör finnas
    Jag ser den typ överallt
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  23. #23

  24. #24
    Iglo glassen med 2 pinnar, det var en favorit !

  25. #25
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av dennis1 Visa inlägg
    Iglo glassen med 2 pinnar, det var en favorit !
    haha håller med, var dock ganska jobbigt när man skulle bryta isär den så man fick 2 glassar och glassen istället sprack och hamnade på tröjan/knät..
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  26. #26
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av Norberg Visa inlägg
    +10000000000000

  27. #27
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Mordarosten Visa inlägg
    Antar att det är den nya Jolten som smakar coca cola utspätt med 3 ton vatten? Värdelöst.
    Nja har för mig att Jolt levde kvar i Europa som "Volt" men den jag syftar på är importerad ifrå staterna. Är den du syftar på större än en vanlig 33cl burk?
    Citat Ursprungligen postat av Norberg Visa inlägg
    Den kommer man allt ihåg! Fick alltid med mig en sån när vi hade utflykt i skogen när man precis börjat grundskolan. Känns som man har många minnen hos produkter som lämnat oss.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  28. #28
    Riktiga jolt gick i konkurs, men det finns ju en ny jolt cola energydryck oh Volt kvar!
    dock inte samma smak som RIKTIGA jolt!
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  29. #29
    Ostehaps som man köper i Danmark. Så sjukt goa vet någon om de finns att köpa i Sverige ?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in