-
2012-05-27, 17:13 #1
Ta av cyllen, låter som slitna ringar/kolv!
Ride on!
-
2012-05-27, 17:13 #2
- Reg.datum
- Mar 2011
- Ort
- Diö
- Inlägg
- 45
AM6 tappar kraft plötsligt.
Hej!
Körde idag me min Rieju Drac med AM6 motorn. Efter ca en mil så tappar den allt och jag får lägga i 4an för att den ska gå igen. Den har helt plötsligt tappat kraften, kör in till kanten och står ett tag för att låta motorn vila.
När jag ska starta den så orkar den knappt, måste choka vilket jag inte behövt göra innan. Sen när man ska köra iväg så har den tappat axxet helt och hållet. (Urpluggad) I uppförsbacken måste jag växla ner för att den ska orka.
Vad kan ha hänt? Hör även ett svagt rassel från motorn. Vet inte vad det kan vara.
Vad tror ni kan vara fel? Lämnade moppen för vågar inte köra den mer så kan inte gå ut och kolla efter något. Såg inga sprickor någonstans i all fall.
M.v.h KakaN
-
2012-05-27, 17:15 #3
-
2012-05-27, 17:16 #4
- Reg.datum
- Mar 2011
- Ort
- Diö
- Inlägg
- 45
-
2012-05-27, 17:53 #5
Troligen kolvringarna som tagit stryk, hur är motståndet i kicken? Sämre än innan tror du?
Och du behöver inte vara ett geni för att byta kolv, det kan vem som helst göraHar inget TK men är ett fucko ändå
-
2012-05-27, 19:17 #6
- Reg.datum
- Jul 2011
- Ort
- falkenberg
- Inlägg
- 257
-
2012-05-27, 19:24 #7
- Reg.datum
- Mar 2011
- Ort
- Diö
- Inlägg
- 45
-
2012-05-27, 19:24 #8
- Reg.datum
- Mar 2011
- Ort
- Diö
- Inlägg
- 45
Någon som säljer billig cylinder?
50/70 kvittar. ^^
-
2012-05-27, 19:37 #9
- Reg.datum
- Jul 2011
- Ort
- falkenberg
- Inlägg
- 257
-
2012-05-27, 19:43 #10
låter som kolv/cylinder har gjort sitt. men att du hör rassel kan även vara några lager i motorn, jag skulle se över vevlager samt ramlager om jag vore du!
jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.
-
2012-05-27, 19:43 #11
- Reg.datum
- Mar 2011
- Ort
- Diö
- Inlägg
- 45
-
2012-05-27, 19:47 #12
dr.evo 80n på cykelkraft kostar endast 1200 har jag för mig, ködden här på moppenet har en sån
jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.
-
2012-05-27, 20:41 #13
-
2012-05-31, 22:14 #14
- Reg.datum
- Mar 2011
- Ort
- Diö
- Inlägg
- 45
-
2012-05-31, 22:14 #15
- Reg.datum
- Mar 2011
- Ort
- Diö
- Inlägg
- 45
-
2012-05-31, 22:22 #16M42B18Power!
You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!
-
2012-05-31, 22:46 #17
-
2012-05-31, 22:55 #18
-
2012-05-31, 22:59 #19
-
2012-06-01, 10:54 #20
sry att ja lånar tråden lite här. men ang. 80cc, finns det någon 80cc man kan ha till orgröret? annars blir det 70cc me min del med orgrör hahaha x)
vilket e bäst om man måste behålla orgröret?
-
2012-06-01, 15:12 #21
-
2012-06-01, 19:17 #22
oki, tack
tips på nåt lågvarvigt? tänkte, för annars så kan man väl pajja cyllen, kolven å hela fadderullan eftersom de blir så jeffla kompakt me värmen å skit, å sen antagligen går sämre
men hur stor skillnad borde de göra om man har 70cc lr 80cc på orgrör? :o borde väl inte va nån direkt skillnad?
-
2012-06-21, 19:06 #23
- Reg.datum
- Mar 2011
- Ort
- Diö
- Inlägg
- 45
Kollade tändstiftet nu, ser bra ut. Märkte dock att det var lite vatten i kylaren... Är cyllefan stekt eller?
-
2012-06-21, 20:47 #24
- Reg.datum
- Mar 2011
- Ort
- Diö
- Inlägg
- 45
Tänder gör den med.