-
2012-05-28, 22:03 #1Medlem
- Reg.datum
- May 2011
Derbi drd racing, dör i korsning.
tja, har en derbi drd racing 09 med original delar på. Fick helt plötsligt en dag strul med moppen och den stängdes av och mätaren startades om när jag var påväg ut från min utfart. Sen var den död, bytte tändstift så att den gick att få igång igen. Men det har hänt något konstigt, moppen går att starta och åka med tills man kommer till en korsning?!?! när jag kommer ner på lågvarv och sänker farten så hoppar moppen fram lite och sen så dör den. Efter det så kan man inte kicka igång den på nån minut innan den tillslut går att få igång igen. Det kan också hända att det är någon slags delay på gasen för att när man gasar så varvar den inte upp förrens nån sekund senare och så dör den igen. Jag har försökt med tomgångsskruven och jag har försökt att minska luftintaget på förgasaren men den dör ändå när man stannar. Det är ju underligt därför att första gången som man startar den på ett tag så kan man åka men när man väl stannar så är den död några minuter och sen går det att åka igen och sen dör den igen. konstigt problem och har faktiskt ingen aning om vad det kan vara för något?? någon som har ett tips?
Svara med citat