-
2012-05-27, 13:19 #1Medlem
- Reg.datum
- Jul 2011
MVT Millenium på en Leonelli tändning?
Tjenare, jag har en Derbi senda drd r -03 och så har jag ju haft en sådan otur att min leonelli statorplatta har gått sönder och jag kan verkligen inte hitta en ny för ett bra pris, fanns bara för ca 3500kr och då köper man ju hellre t ex MVT eller Malossi. Är inte så bra på tändning och det där, så jag behöver hjälp!
Har lämnat in min moped nu och den har varit borta i ca 1 månad och jag klarar mig knappt utan den för jag kan inte ta mig någonstans på fritiden..
Enligt företaget jag har lämnat in den så trodde dom att det var förgasar fel för min luftskruv var borta men det var det ju inte eftersom jag visste redan att det var statorplattan enligt er här på MNF, men efter han fixade förgasaren och så testade han att byta cdi men det var ju såklart inte det heller så han sa att han kunde fixa en leonelli statorplatta men han hade ingen bra leverantör på det så det blir ju runt 3500kr och det är bara så onödiga pengar.
Så nu till frågan, kan man ta bort leonelli tändningen och sätta dit en MVT Millenium tändning, och får man cdi med? ostrypt cdi eller måste man köpa en t ex Metrakits eller kan man fortfarande använda leonellis cdi.
Hade tänkt att köpa denna: http://www.cykelkraft.se/SMVT-EXT111.phtml
Eller denna: http://www.twostroke.se/product.asp?product=11051
Tacksam för snabba svar, vill gärna ha moppen i veckan då det är så sjukt gött väder ute!
Senast redigerat av D3rbin den 2012-05-27 klockan 13:36.
-
2012-05-28, 11:18 #2Medlem
- Reg.datum
- Jul 2011
oookej, eftersom det var dött här så tänkte jag komma med en lite enklare fråga: Kan man ta vilken tändning som helst, bara att man har alla komponenter och byta ut emot leonelli? som tex ducati, MVT, Metrakit, Polini och det där
-
2012-05-28, 11:28 #3
Ja. Kör själv Leonelli på en gammal Senda som hade Ducati original (hade leonellisystemet på hyllan när ducatisystemet började bråka), det enda som kanske inte är helt självklart hur man ska göra är inkopplingen av dödarkabeln till tändningen och strömkabeln från statorn till elsystemet men det är inget avancerat.
-
2012-05-28, 17:32 #4Medlem
- Reg.datum
- Jul 2011
-
2012-05-28, 18:20 #5
Beror på, det är rätt lätt att plocka dit ett annat originalsystem som hör hemma på den motorn, betydligt mer tidskrävande att sätta dit trimsystem som kräver utprovning av rätt tändningsinställning.
-
2012-05-28, 20:11 #6Medlem
- Reg.datum
- Jul 2011
-
2012-05-29, 17:55 #7
Enkelt att montera ett komplett Ducatisystem, ja. Går inte blanda Ducati och Leonellidelar, man måste ha ett komplett system av ena eller andra märket.
Svara med citat