Hybridvisning
-
2010-07-13, 13:24 #1
Få samma toppfart men bättre axx / Derbin hackar på toppfart?
Tjena!
Har en derbi senda med Giannelli rör och 13/53 och ostryptluftburk, och den går bra på höga varv
och toppar ca 90 men den är trött som fan på låga varv och har sämsta axxet med den drevningen,
så fick ett tips att sätta på orginal drevet bak för att den ska bli starkare och orka mer på låga varv
men jag vill samtidigt behålla samma toppfart,
Går det att lösa?
Sen till de andra problemet, igår när jag skulle med några polare och bada så körde
vi på en landsväg och jag låg ca i 85-90 där och börja märka att den hackar på toppfarten, gasa jag lite mindre så gick den bra men just på fullgas på sista växeln så hacka den och tappa fart,
gissar på att det är en strypt CDI?
Men när jag köpte den så fick jag med en annan så antar att den som sitter på är ostrypt?
Och de är de att den har aldrig vart så tidigare utan det hände igår.
Lång text men tacksam för svar!--->
--->
Ursprungligen postat av engert
God hjul pårej!
-
2010-07-13, 13:45 #2
Konsigt att den har dåligt axx med 13/53, jag kör med 14/53 å MK thrower rör, är bra axx
-
2010-07-13, 14:06 #3
-
2010-07-13, 14:16 #4
Om du vill ha mer axx, trimma mer! Annars får du lära dig använda koppling, en lättare drevning kommer inte att göra någon skillnad.
Hacket när du maxar kan vara att den är för snålt bestyckad.Don´t make excuses, make horsepower!
-
2010-07-13, 13:46 #5
En större förgasare ska ge lite mera drag på låga varv, och så kan du testa 12/53 istället
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
-
2010-07-14, 01:24 #6
-
2010-07-14, 02:21 #7
-
2010-07-14, 23:48 #8
-
2010-07-14, 23:56 #9
-
2010-07-15, 00:09 #10
-
2010-07-13, 13:49 #11
-
2010-07-13, 17:18 #12
konstigt att din gör 90 med gianelli o 13-53 när min gjorde 75 när jag pressade den med 21mm dessutom.
men till frågan. ska du ha bättre ax och MER toppfart så e en större förgasare o cylle som gäller, lovar du tröttnar inte då. de går inte att ha samma toppfart och fixa bättre ax genom drevning.hette Monster_extream på förra forumet.
http://www.garaget.org/?car=271209
-
2010-07-13, 18:21 #13
-
2010-07-13, 18:47 #14
-
2010-07-13, 19:28 #15hette Monster_extream på förra forumet.
http://www.garaget.org/?car=271209
-
2010-07-13, 20:17 #16
-
2010-07-13, 20:28 #17hette Monster_extream på förra forumet.
http://www.garaget.org/?car=271209
-
2010-07-13, 20:42 #18
-
2010-07-13, 20:53 #19
-
2010-07-13, 21:21 #20hette Monster_extream på förra forumet.
http://www.garaget.org/?car=271209
-
2010-07-16, 11:55 #21
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Nora
- Inlägg
- 64
-
2010-07-16, 12:11 #22
-
2010-07-13, 22:49 #23
Nja, inte värt att byta till 17,5 från 14mm egentligen, men jag hade gjort de ändå
Annars kan du fixa 70cc och gå ner 1 tagg ifram, bättre axx, ~samma topp.Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
-
2010-07-13, 22:56 #24
-
2010-07-14, 00:02 #25
-
2010-07-14, 00:09 #26
-
2010-07-14, 00:09 #27
-
2010-07-14, 00:12 #28
-
2010-07-14, 00:15 #29
-
2010-07-14, 01:23 #30
90 med effektrör är absolut inte omöjligt, sluta fucka er...
Don´t make excuses, make horsepower!