Sidan 2 av 2 Första 12
  1. #31
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  2. #32

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Har nu bestämt mig och går för Blastergurra^s första bild!

  3. #33
    vart e du försäkrad?
    flesta försäkringsbolag har experter inom kriminalarna som kan kollar datorredigerade bilder, och de e lätt att märka också, en liten sak som xenon på en bil som görs perfekt eller tex något som höjer värdet på den, dyra fälgar etc,


    men vem fan bryr sig om en moped för mindre än 20 000 som har blivit stulen och ska ha pengar för,

  4. #34

  5. #35
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    ääh den blev stulen, skitsamma den kostade ändå bara under 20k..
    +1

    jävlar vad jag stör mig på dig andreas kan du inte bara försvinna eller ge fan i och leka cool över moppenet

  6. #36

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    helsingborg
    Inlägg
    406
    Citat Ursprungligen postat av Anndreeaas Visa inlägg
    vart e du försäkrad?
    flesta försäkringsbolag har experter inom kriminalarna som kan kollar datorredigerade bilder, och de e lätt att märka också, en liten sak som xenon på en bil som görs perfekt eller tex något som höjer värdet på den, dyra fälgar etc,


    men vem fan bryr sig om en moped för mindre än 20 000 som har blivit stulen och ska ha pengar för,
    vilken källa har du till den infon? vill gärna se det nerskrivet med egna ögon, och jaja "jag håller med dig" för man kan ju inte tycka om sin moppe om den kostar under 20.000 då e det ju helt värdelöst , skit samma hur mkt jobb man lägger ner på den och hur länge man haft den, det e kostnaden som gör det (Y)

  7. #37

  8. #38
    Citat Ursprungligen postat av ToMiii Visa inlägg
    vilken källa har du till den infon? vill gärna se det nerskrivet med egna ögon, och jaja "jag håller med dig" för man kan ju inte tycka om sin moppe om den kostar under 20.000 då e det ju helt värdelöst , skit samma hur mkt jobb man lägger ner på den och hur länge man haft den, det e kostnaden som gör det (Y)
    pappa jobbar på försäkringsbolag och har själv hört de från en av killarna på kriminal avdedlningen
    Citat Ursprungligen postat av Arimoron Visa inlägg
    +1

    jävlar vad jag stör mig på dig andreas kan du inte bara försvinna eller ge fan i och leka cool över moppenet
    jävlar vad modig arimoron e när han e ett halvt land ifrån en

    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    ääh den blev stulen, skitsamma den kostade ändå bara under 20k..
    ett försäkringsbolag bryr sig inte menade jag, osannolikt dom skickar en att kolla för en moped på under 20k

  9. #39

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    helsingborg
    Inlägg
    406
    [QUOTE=Anndreeaas;37773]pappa jobbar på försäkringsbolag och har själv hört de från en av killarna på kriminal avdedlningen

    ok, vill ha bevis på den faktan att dem kollar så en bild inte är photoshoppad, fixa det så tror jag dig, annars e det bara bullshit

  10. #40
    [QUOTE=ToMiii;37796]
    Citat Ursprungligen postat av Anndreeaas Visa inlägg
    pappa jobbar på försäkringsbolag och har själv hört de från en av killarna på kriminal avdedlningen

    ok, vill ha bevis på den faktan att dem kollar så en bild inte är photoshoppad, fixa det så tror jag dig, annars e det bara bullshit
    du bor ju tillochmed i helsingborg, gå ner till länsföräskring vid bian och fråga om du kan få ställa en fråga till en försäkringsman/kriminalare

  11. #41

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Anndreeaas Visa inlägg
    pappa jobbar på försäkringsbolag och har själv hört de från en av killarna på kriminal avdedlningen

    jävlar vad modig arimoron e när han e ett halvt land ifrån en


    ett försäkringsbolag bryr sig inte menade jag, osannolikt dom skickar en att kolla för en moped på under 20k
    jaha, så bara för att den är värd under 20k så är den bara skit? gå och häng dig din själlösa djävul!

  12. #42
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    jaha, så bara för att den är värd under 20k så är den bara skit? gå och häng dig din själlösa djävul!
    Jag tror han menar att det är försäkrings bolaget som inte prioriterar saker under 20 om jag fatta de det rätt :hmm:

  13. #43

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Jag tror han menar att det är försäkrings bolaget som inte prioriterar saker under 20 om jag fatta de det rätt :hmm:
    men en slider kostar 24k ny så

  14. #44
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    men en slider kostar 24k ny så
    Aa, men jag har ingen farsa som jobbar på någon försäkringsbyrå så jag vet inte vart gränsen går

  15. #45

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Aa, men jag har ingen farsa som jobbar på någon försäkringsbyrå så jag vet inte vart gränsen går
    men allt som går att försäkra lär dom ju bry sig om typ som att jag försäkrar min dator som bara gick på 17k, så säger dom, nej, vi prioriterar inte saker som kostar under 20k

  16. #46
    Det ska ju sitta oranga reflexer åt sidorna och en hastighetsmätare också för att den ska vara laglig

  17. #47

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av August Visa inlägg
    Det ska ju sitta oranga reflexer åt sidorna och en hastighetsmätare också för att den ska vara laglig
    tror dom inte bryr sig så mkt, bara säga att man skulle fixa det. Trimmet tror jag dom skulle reagera 100ggr värre på

  18. #48
    arvidzon, rätt

    kexet, bra poäng, vf skulle dom inte bry sig om en oregistrerad lätt mc som har moped försäkring? vafan ska man få ut pengar för de då? jo kanske för dom inte bryr sig eller för dom är lite snälla
    sen att du äger en dator för 17 k är väl endån bara för jävla skoj!

    till ts, skicka in bildajävel så du får pengar


    edit:
    själlösa djävul? trodde aldrig jag skulle få höra de av en moppepojke

  19. #49

  20. #50

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Braxen Visa inlägg
    KeXet!
    Varför inte kolla upp genom att ringa till försäkringsbolaget och fråga vilken betydelse ett trimavgasrör skulle ha i detta fall, innan du gör dig skyldig till bedrägeri alt försök till bedrägeri?
    OM man ertappas med att ljuga för ett försäkringsbolag, så kan dom göra en större utredning och kräva dig på flera bevis på att mopeden faktiskt var i det skicket du hävdat. Och detta kan mycket väl resultera i att du blir utan ersättning överhuvudtaget, så tänk verkligen igenom detta till synnes oskyldiga fusk innan du fortsätter.

    Tycker din pakethållare ser konstig ut, är den verkligen orginal?
    Eller är det en såndär 12a eller vad det heter man har när man "stuntar"? I det fallet så skulle jag vara mer bekymrad över detta än en trimkrök, då detta avslöjar att moppen modifierats för att köra omkull stup i kvarten och kan mycket väl se ut därefter också.
    Måste ja svara?

    Citat Ursprungligen postat av Anndreeaas Visa inlägg
    arvidzon, rätt

    kexet, bra poäng, vf skulle dom inte bry sig om en oregistrerad lätt mc som har moped försäkring? vafan ska man få ut pengar för de då? jo kanske för dom inte bryr sig eller för dom är lite snälla
    sen att du äger en dator för 17 k är väl endån bara för jävla skoj!

    till ts, skicka in bildajävel så du får pengar


    edit:
    själlösa djävul? trodde aldrig jag skulle få höra de av en moppepojke
    Jag är inte som alla andra moppepojkar

    En dator är ju inte bättre bara för den är dyrare dock fick pappa den av sitt jobb osv men kollade upp osv vad den kostat

  21. #51
    Citat Ursprungligen postat av Braxen Visa inlägg
    KeXet!
    Varför inte kolla upp genom att ringa till försäkringsbolaget och fråga vilken betydelse ett trimavgasrör skulle ha i detta fall, innan du gör dig skyldig till bedrägeri alt försök till bedrägeri?
    OM man ertappas med att ljuga för ett försäkringsbolag, så kan dom göra en större utredning och kräva dig på flera bevis på att mopeden faktiskt var i det skicket du hävdat. Och detta kan mycket väl resultera i att du blir utan ersättning överhuvudtaget, så tänk verkligen igenom detta till synnes oskyldiga fusk innan du fortsätter.

    Tycker din pakethållare ser konstig ut, är den verkligen orginal?
    Eller är det en såndär 12a eller vad det heter man har när man "stuntar"? I det fallet så skulle jag vara mer bekymrad över detta än en trimkrök, då detta avslöjar att moppen modifierats för att köra omkull stup i kvarten och kan mycket väl se ut därefter också.
    exakt vad ja menar,
    du kräver pengar på ett oregistrerat fordon med fel försäkring som blivit stulet ?
    de går inte ihopa
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    Måste ja svara?



    Jag är inte som alla andra moppepojkar

    En dator är ju inte bättre bara för den är dyrare dock fick pappa den av sitt jobb osv men kollade upp osv vad den kostat
    vet inte om du har märkt de men så e de, inte när de skiljer sig 2-3 000 kanske men 17 k ist för 10 k för en data så finns där en anledning,

  22. #52

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Anndreeaas Visa inlägg
    exakt vad ja menar,
    du kräver pengar på ett oregistrerat fordon med fel försäkring som blivit stulet ?
    de går inte ihopa


    vet inte om du har märkt de men så e de, inte när de skiljer sig 2-3 000 kanske men 17 k ist för 10 k för en data så finns där en anledning,
    Nä, men får väll hoppas

    Mjo, förmodligen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in