dåligt bottendrag....

tjena! mitt bottendrag på aeroxen e skit dåligt. precis efter att jag startat den går den skit bra men efter nån halv minut så blir den skit seg från start. har testat med både mjuka och hårda kopplingsfjädrar (vita och gula) även tryckfjädern med 22% men den e fortfarande lika seg från start. jag är nästan helt säker på att jag har dom rätta vikterna.
    setup just nu:
    org cylle
    leovince zx
    dellorto 17,5
    malossi fly
    polini speedcontroll med 4,9g vikter
    polini blå tryckfjäder

vad kan det vara? vad tycker ni jag borde testa?

I med original tryckis oc 3.5grams vikter!

Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    I med original tryckis oc 3.5grams vikter!
    har redan testat med org tryckis.. 3,5g är för lätt då jag testade mina 3,6grams som varvade skit mycket.

har du automatchoke? titta stiftet, låter som för tunga vikter, testa 4 gram då

Citat Ursprungligen postat av TheMaN Visa inlägg
    har du automatchoke? titta stiftet, låter som för tunga vikter, testa 4 gram då
    ja jag har auto choke. har rätt munstycke i. kanske en aning för storlek högre men funkar bra. asså den orkar varva upp och så efter ett visst varvtal och då går den skit bra men kan det verkligen vara lättare vikter som behövs???

Citat Ursprungligen postat av roxx95 Visa inlägg
    har redan testat med org tryckis.. 3,5g är för lätt då jag testade mina 3,6grams som varvade skit mycket.
    De jag känner med orgcylle och ZX kör med 3.5, de går skitbra!

Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    De jag känner med orgcylle och ZX kör med 3.5, de går skitbra!
    det är säkert sant det du säger men ajg har ju trim variator

Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    de låter som felinställd fögge då den är fin i början sen när den kmmer upp i temp så blir den slö.

ta väck den förbannade tryckisen o släng i org. fattar inte varför uingjävlarna ska bytam tryckfjädrar o skit när dom ba har effektrör inprencip
    fattar inte varför du inte kan svara normalt utan att låta anklagande. dessutom så kan tryckfjäder ge effekt utan någon vassare setup.

Kopplingen som blir för varm?

Om inget annat så..

Har haft exakt samma problem riktigt jobbigt, blev att jag bytte till högvarvigt. men tror du ska ha större munstycke ,skruva på luftskruven och lättare vikter och 17,5 skulle de vara bra med ett sportluft också !

Citat Ursprungligen postat av emilsjoedin Visa inlägg
    Har haft exakt samma problem riktigt jobbigt, blev att jag bytte till högvarvigt. men tror du ska ha större munstycke ,skruva på luftskruven och lättare vikter och 17,5 skulle de vara bra med ett sportluft också !
    har redan testat allt det där. hade högvarvigt innan zxet och 17,5a har jag redan

Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Kopplingen som blir för varm?

Om inget annat så..
    vet inte riktigt... kan vara så men jag tror inte det för jag har gjort massor av hål i variatorkåpan som ger bättre kylningseffekt

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in