Hur får man bort sensorn?

Hur får man bort sensorn från hjulet? Är det bara att slita eller måste man plocka bort hela hjulet ?

bild

Namn:  IMG_0937.jpg
Visningar: 170
Storlek:  110,5 KB

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Dawidd Visa inlägg
    Hur får man bort sensorn från hjulet? Är det bara att slita eller måste man plocka bort hela hjulet ?

bild

Hela hjulet måste bort.
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Hela hjulet måste bort.
    Hur får man bort sladden från den runda saken sen isåfall?

bild

Ja klart du bara kan slita bort den, lika så kan du klyva motorn med yxa och få ihop igen med slägga

Ont, klart du måste ta bort hjulet då ljul-axeln går igenom hastigetsmätar-drivningen.

Hoppas du får iordning på det

Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    går ju att skruva bort den där?

Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    går ju att skruva bort den där?
    Nja, jag tror han har digital mätare, och att dem ej styrs via vajer, alltså kabel när det kommer till digital.

Det kanske sitter som en gemensam del (kabel och hastighetsmätar-drivningen) och att det ej går att dela dessa utan att lossa hjulet.

Om det verkligen är såhär vet jag dock inte, men jag antar att det är en rrx med digitalmätare som vi pratar om? (har inte världens koll på nyare mopeder)

På jobbet skruvar jag ihop kina mopeder dagligen och där är hastighetsmätar-drivningen och vajer i ett stycke. det går alltså inte att byta vajer om den går sönder, då måste kunden byta hela hastighetsmätar-drivningen.

Citat Ursprungligen postat av Gamle Gråben Visa inlägg
    Nja, jag tror han har digital mätare, och att dem ej styrs via vajer, alltså kabel när det kommer till digital.

Det kanske sitter som en gemensam del (kabel och hastighetsmätar-drivningen) och att det ej går att dela dessa utan att lossa hjulet.

Om det verkligen är såhär vet jag dock inte, men jag antar att det är en rrx med digitalmätare som vi pratar om? (har inte världens koll på nyare mopeder)

På jobbet skruvar jag ihop kina mopeder dagligen och där är hastighetsmätar-drivningen och vajer i ett stycke. det går alltså inte att byta vajer om den går sönder, då måste kunden byta hela hastighetsmätar-drivningen.
    ja, har en rrx power up och den har digitalmätare, har ingen vajer utan det är sladd som går till sensorn. Så jag måste lossa på hela hjulet när jag ska montera bort den ?

Senast redigerat av Dawidd den 2012-06-05 klockan 15:50.

ja, har en rrx power up och den har digitalmätare, har ingen vajer utan det är sladd som går till sensorn. Så jag måste lossa på hela hjulet när jag ska montera bort den ?

Om det är själva sensorn du menar så ja, du måste ta bort hjulet pga av att hjul-axeln går igenom delen som du vill ha bort.

Som jag skrev innan

Citat Ursprungligen postat av Gamle Gråben Visa inlägg
    Om det är själva sensorn du menar så ja, du måste ta bort hjulet pga av att hjul-axeln går igenom delen som du vill ha bort.

Som jag skrev innan

aja ,tack som fan för hjälpen!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in