1. #1
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084

    Bästa och Sämsta tillverkarna av verktyg enligt er-

    Vet inte om det finns någon sån här tråd redan men iallafall.

    Bästa: Rawlink, en hel sats med nycklar och hylsor hållit i flera år :3 utan detta skulle mycket förbli oskruvat.

    Sämsta: Det måste verkligen vara tengtools, spärrskaften är engångsvara enligt mej. Hylsorna är av 12-kants iallafall de jag har.. momentnycklarna är inget att lita på.

    Dessa var mina Bäst och sämsta Tillverkare av verktyg. Sätt gärna era Tyckelser.

  2. #2

  3. #3
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Biltema. Inte ett ända verktyg därifrån har gått sönder för mig. Sen att dom har 10 års garanti gör inte saken sämre!
    huh? när jag använde det skräpet sprack varenda nyckel man använde när man skulle dra åt lite större bultar lite hårdare
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  4. #4
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Biltema. Inte ett ända verktyg därifrån har gått sönder för mig. Sen att dom har 10 års garanti gör inte saken sämre!
    Varför äre så många som är så negativa emot dessa då?

    äre bara för vissa pojk lorvar måste sitta med farsans gamla hylssats? :3

    vet inte hur många års garanti de var på mina verktyg, men tengtools tog farsan till villan, så slapp skräpet...

  5. #5

  6. #6
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Sluta använda våld då.
    Men jag tycker det inte är några som helst fel på Biltemas verktyg. Dom duger för min hobbynivå jag utövar.
    haha det är ytterst sällan jag våldar med verktygen. Men ja, duger fint till t.ex mopeder och sådant men när det är större bultar som ska dras så verkar de inte riktigt hålla måtten. Jag använder ironside och dom tycker jag är grymma!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  7. #7
    Biltemas grejer är långt ifrån bäst på marknaden, men dom är i de flesta fallen prisvärda. Det är billigt att skaffa sig en rejäl uppsättning verktyg där så man har "alla" verktyg man behöver för det mekande man ska syssla med, sedan kan man vid behov ersätta grejer som gått sönder/blivit utslitet med verktyg av bättre kvalité.

    Har inga direkta favoriter eller hatobjekt när det gäller verktygsmärken. Även billigt "skräp" har sina användningsområden, särskilt dom dagar man måste bygga om något verktyg t.ex. för att komma åt en enda skruv.

  8. #8
    Am-pro spärrskaft är det bästa jag någonsin hållt i(mitt blev tyvärr stulet) kostar ca 200kr har jag för mig. Rekommenderar dessa stark som man skurvar mycket!
    Biltemas är dom mest prisvärda, jag har klarat mig på den stora satsen väldigt långt!

    Kellen/rawlink(samma märke?) allt är ren skit, pengar i skön. Har inte provat några hylsor som "punkarn" dock...


    Ett litet tips till folk som är ute efter mer verktyg till ett bra pris, åk till "lant-auktioner" med dödsbon o liknande. Jag fyndade två kompletta tengtools och kamaza hylsnyckelsatser i nyskick plus ett ölflak med blandade tänger, hylsor och mejslar för 200kr. Bra om man, som tidigare nämt, behöver göra om verktyg eller hylsor

  9. #9
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Kellen/rawlink(samma märke?) allt är ren skit, pengar i skön. Har inte provat några hylsor som "punkarn" dock...
    Tror nog de är skilda märken. Hur kan du tycka det är skit? motivera....

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    Tror nog de är skilda märken. Hur kan du tycka det är skit? motivera....
    Klena, underdimensionerade, ingen precision, dålig kvalité helt enkelt. Har för mig att det skiljer ca 30-50% på priset mellan dom och ett märke som heter probuilder, det är enorm skillnad i kvalité! Jag extra knegar i en butik så säljer verktyg från ca 10 märken Och ja, jag har prövat verktygen själv.

  11. #11

  12. #12
    Ampro är rätt bra enligt mej Men skruvmejslarna som dem gör är helt värdelösa då handtaget börjar snurra runt metallen.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  13. #13
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Ampro är bra skit. har ampro hemma och ett ironside verktygsskåp i verkstan. bra precision och kvalité på både ironside och ampro, bara + på dom!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  14. #14
    Bästa är nog Facom och Kamasa-tools, är det enda jag använder och har alltid fungerat.
    Om jag ska tala av egen erfarenhet så är nog Biltema det enda dåliga jag egentligen provat. Verktyg som T-kors från Biltema eller annat man mer sällan använder fungerar dock toppen att köpa.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  15. #15

  16. #16
    Tenga-tools och cocraft är två märken som jag aldrig haft några problem med.. skit bra verktyg på alla plan


    ..... Ullared grejer är inte att rekomendera
    gilla gärna min fb sida! http://www.facebook.com/ToggeTuning

  17. #17
    Törnans avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Ort
    Stockholm/Värmdö
    Inlägg
    484
    kamasa-tools är ju riktigt bra grejjer!
    Always Törnan
    kolla Gärna in mitt projekt
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...t-Speedfight-2

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in